پیروزی نابغه شطرنج ایران برابر مرد شماره یک جهان/ جایزه میلیاردی برای فیروزجا
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا فیروزجا موفق شد در رقابت های کرواسی کارلسن را شکست دهد.

علیرضا فیروزجا که در رقابت‌های شطرنج کرواسی شرکت کرده بود، در روز آخر این مسابقات به مصاف حریفان خود رفت. فیروزجا در مهمترین بازی خود در رقابت فوق سریع توانست مگنوس کارلسن قهرمان جهان را شکست دهد تا این شطرنج باز به رده دوم این مسابقات صعود کند. همچنین کارلسن با توجه به نتایج کسب کرده در دورهای قبل، با وجود شکست مقابل فیروزجا قهرمانی زود هنگام خود در این مسابقات را جشن گرفت.

علیرضا فیروزجا هم در این بازی‌ها با عملکرد خوب، در جایگاه دوم ایستاد. این شطرنج باز در پایان این رقابت‌ها توانست حدود ۱۴ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد. فیروزجا از ۳۶ امتیاز ممکن ۲۲ امتیاز به دست آورد درحالی که کارلسن تنها ۲۲.۵ کسب کرده بود. لاگراو فرانسوی هم توانست با ۲۲ امتیاز عنوان سومی این مسابقات را به نام خود کند.

این رقابت‌ها که با حضور ۱۰ شطرنج باز مطرح جهان در کرواسی برگزار شد دارای جایزه ۱۷۵ هزار دلاری بود. نفر اول این مسابقات ۴۰ هزار دلار، نفر دوم ۳۰ هزار دلار و نفر سوم ۲۵ هزار دلار را برنده شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • صمدقلی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    یعنی باید با پررویی شماها برق تولید کرد صادر کرد کل دنیا . مسابقات قبلی که فیروزجا به هر دلیلی نتونست موفقیتی کسب کنه شده بود پناهنده خارجی که چون به وطنش خیانت کرده برای همین سزاش اینه که ببازه الان که برده مجددا شد نابغه ایرانی
  • الونگا IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    شطرنج باز ایران زمانی درسته که برای ایران بازی کنه،باید می نوشتید شطرنج باز ایرانی
  • بهنام IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    اصلا مگه برای ایران بازی میکنه که شما شطرنج باز ایرانی تیتر می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لز خودش بپرسید میگه ایران کجاست دیگه ؟؟؟؟؟؟؟
    • کاوه IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      تمامی ورزشکارانی که بخاطر کوته نظری و بیعرضه گی مسذولان مجبور به ترک وطن میشوند از نظر ما ایرانی هستند و ما همچنان دوستشان داریم
  • محمدطاها IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    ایولاااا..واقعا دمشگرررم پیروزی بزرگی برابر مرد شماره یک شطرنج جهان بدست آورد جایزه میلیاردی نوووش جونش👏همانطور که کارلسن موفق شد به سلطه آناند بر شطرنج جهان خاتمه بده به زودی فیروزجا با کسب عنوان قهرمانی جهان به سلطنت کارلسن پایان میده.. این یه نمونه از هزاران هزار نخبه و نابغه ورزشکارامون که به خاطر بی عرضگی مسئولان ترجیح دادن پناهنده بشن، واقعا صد حیف..
  • حسین IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    اخبار ورزشکاران سایر کشور ها به ما ارتباطی ندارد
    • احمد IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      اما اینکه یه سیاهپوست و توی آمریکا زدن به ما ربط داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی