نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
نباید می گذاشتند رامین رضاییان به تیم رقیب برود/ مراقب باشید؛ سپاهان تیم گردن کلفتی با دستیار مورینیو دارد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تمرینات پیش فصل در حالی دنبال می‌شود که پرسپولیس به رغم خرید چند ستاره شناخته شده هنوز خط حمله خودش را تقویت نکرده است.

خبرورزشی- همین طولانی شدن پروسه خرید مهاجم خارجی با واکنش منفی برخی از هواداران پرسپولیس همراه شد. گروهی از طرفداران به همین خاطر جلوی دفتر باشگاه پرسپولیس تجمع کرده و اعتراض خود را به گوش مسئولان این باشگاه رساندند. در همین رابطه و شرایط فعلی پرسپولیس بد ندیدیم با محمود کلهر پیشکسوت خوشنام این باشگاه هم کلام شویم.

لابد خبر تجمع اعتراض آمیز هواداران پرسپولیس جلوی در باشگاه به گوش شما رسیده است؟

بله اما من فکر می‌کنم با همین نفراتی که پرسپولیس خریده و در اختیار دارد یک پای قهرمانی باشد. البته من فکر می‌کنم باشگاه نباید به راحتی اجازه جدایی به چند بازیکن می‌داد.

مثلا چه بازیکنانی؟

به شخصه دوست داشتیم رامین رضاییان در پرسپولیس حفظ می‌شد. او از لحاظ فنی خیلی به تیم کمک می‌کرد. رامین و احسان پهلوان به نظر من حیف شدند.

اما عدم تمدید قرارداد رامین رضاییان فنی نبود؟

این نظر من است که رامین رضاییان باید حفظ و کنترل می‌شد. او یک فوتبالیست تأثیرگذار و واقعا پرسپولیسی است. الان او به تیم رقیب پرسپولیس یعنی سپاهان رفته است. پرسپولیس در دو جام باید بجنگد و به این دو بازیکن نیاز داشت.

البته خریدهای خوبی هم داشت که...

بله، در درون دروازه، خط دفاع وهافبک خریدهای عالی داشته است. سروش رفیعی یک‌هافبک کلیدی است که با تکنیک بالای خودش می‌تواند پاس‌های اتوکشیده و به اصطلاح " تو در" بدهد. کاش می‌شد پرسپولیس، بشار رسن را هم می‌خرید. این دست بازیکنان بازی پرسپولیس را چشم نواز می‌کنند.

ولی تجمع هواداران پرسپولیس بیشار به خاطر تعلل در خرید یک مهاجم خارجی است؟

برای خود من هم عجیب است که چرا پروسه خرید یک مهاجم خارجی این قدر طولانی شده است؟ خط حمله پرسپولیس حداقل یک مهاجم ششدانگ و گلزن می‌خواهد و در این پُست تیم با مشکل مواجه است.

به نظر شما چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند؟

پرسپولیس، سپاهان اصفهان، استقلال، فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان به نظر می‌رسد شانس‌های اصلی باشند که البته به نظر می‌رسد شانس یحیی گل محمدی و شاگردانش بیشتر باشد.

شما که می‌گویید پرسپولیس شانس بیشتری دارد کدام تیم را رقیب قدرتری برای این تیم می‌دانید؟

سپاهان با استخدام دستیار مورینیو تیم گردن کلفتی دارد و پرسپولیس کاملا باید مراقب باشد. به نظر من این تیم اصفهانی خیلی تیم خوب و پرمهره ای دارد. البته استقلال و فولاد خوزستان را هم نباید فراموش کرد.

بحث خریدهای پرسپولیس شد و می‌خواهیم از شما بپرسیم پیش بینی می‌کنید کدام بازیکن ستاره این تیم در لیگ بیست و دوم شود؟

علیرضا بیرانوند انگیزه فوق العاده ای در سال جام جهانی دارد و به نظرم یکی از ستاره‌های تیم است. همین طور مرتضی پورعلی گنجی که که قادر است بسیاری از مشکلات قلب دفاع پرسپولیس را حل کند. من این دو را ستاره‌های پرسپولیس در فصل آینده می‌دانم.

بسیارخوب، در خصوص ابقای دراگان اسکوچیچ چه نظری دارید؟

زمانی که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد خود من یکی از منتقدان او بودم اما نتایج خوبی کسب کرد. خیلی مقتدرانه به جام جهانی صعود کردیم و بعد نمی‌دانم چرا این همه هجمه به او وارد شد. برخی اتفاقات قشنگ نبود و باید فدراسیون حمایت بیشتری از این مربی انجام می‌داد.

کم نیستند کسانی که معتقدند طغیان برخی ملی پوشان علیه اسکوچیچ بی ارتباط با عدم حمایت فدراسیون فوتبال از این مربی نبود؟

گذشته‌ها گذشته است و امیدوارم فدراسیون فوتبال کاری کنند که تمرکز اسکوچیچ به هم نخورد. نباید اجازه داد بازیکن سالاری در تیم ملی فوتبال باب شود. هر کسی باید وظیفه خودش را شناخته و در حیطه آن حرف بزند یا گام بردارد.

قرعه تیم ملی در جام جهانی شاید نسبتا سخت به نظر نرسد اما... نظر شما چیست؟

من خیلی خوشبین هستیم که تیم ملی آمریکا را شکست بدهیم. ولز را هم تیم خیلی قوی یا پرستاره ای ندیدم. آنها گرت بیل را دارند که تازه او هم نزول کرده و می‌توانیم جلوی ولز بهتر از سایر حریفان ظاهر شویم.

انگلیس چه طور؟

انگلیس تیم پرمهره ای است اما شکست ناپذیرنیست. بازیکنان  آنها به دلیل تعداد بازی‌های فراوان معمولا خسته و فرسوده به جام جهانی می‌رسند و نمی‌توانند حداکثر کارآیی خود را نشان دهند. من منکر توانمندی انگلیس نمی‌شوم اما در جام جهانی قدرت‌های اول برزیل، آرژانتین، آلمان، اسپانیا و فرانسه هستند و نمی‌توان قدرت انگلیس را به اندازه این تیم‌های مورد اشاره دانست. تیم ملی ایران همیشه ثابت کرده است در شرایط سخت نمایش بهتری ارائه می‌دهد و این بار هم امیدوارم بتواند  از اعتبار و آبروی فوتبال آسیا دفاع کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی