برابری مربیان آبی و قرمز روی نیمکت/ ۳ استقلالی سرشناس منتظر پیشنهاد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این فصل دیگر سرمربیان استقلالی روی نیمکت تیم های لیگ برتری نسبت به سرمربیان پرسپولیسی، برتری عددی ندارند.

طی دو فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر گاهی اوقات شریط تیم‌های حاضر در این مسابقات به گونه‌ای بود که بالغ بر نصف نیمکت‌های تیم‌های لیگ برتری در اختیار سرمربیان استقلالی قرار داشت و از این بابت وضعیت کاملاً به نفع آبی‌ها سنگینی می‌کرد ولی در این فصل حداقل هنگام شروع مسابقات وضعیت کاملاً متفاوت با فصول گذشته شده و دیگر خبری از برتری عددی سرمربیان استقلالی روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری نیست.

استارت با ۵ سرمربی استقلالی

لیگ بیست‌ودوم که دیروز قرعه‌کشی شد، در حالی آغاز می‌شود که پنج تیم از وجود سرمربیان استقلالی بهره‌مند هستند. جدا از خود استقلال و ساپینتو، امیر قلعه‌نویی هدایت گل‌گهر را برعهده دارد، مهدی رحمتی با آلومینیوم اراک به میدان می‌آید، جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان است و ساکت الهامی هم هوادار را به میدان می‌فرستد. این پنج نفر در حال حاضر سرمایه‌های آبی لیگ برتر محسوب می‌شوند. افرادی که باید ببینیم تا انتهای فصل چه وضعیتی برایشان رقم خواهد خورد. در میان این نفرات قلعه‌نوعی، رحمتی و نکونام همان تیم‌های فصل گذشته خود را در اختیار دارند، ساکت الهامی تیمش را عوض کرده و ریکاردو ساپینتو هم برای اولین مرتبه وارد فوتبال ایران شده است.

سهم برابر با پرسپولیسی‌ها

نکته مهم در رابطه با سرمربیانی که ترکیب ابتدایی لیگ بیست‌ودوم را تشکیل می‌دهند، برابر بودن تعداد چهره‌های استقلالی و پرسپولیسی است. در فصل پیش‌رو ما فعلاً ۵ سرمربی پرسپولیسی هم داریم. جدا از خود یحیی گل‌محمدی، مجتبی حسینی با پیکان به میدان می‌آید، حمید مطهری اولین تجربه سرمربیگری لیگ برتری خود را در نساجی سپری می‌کند، مهدی تارتار ذوب‌آهن را به میدان می‌فرستد و مازیار زارع هم تیم تازه صعود کرده ملوان به لیگ برتر را هدایت خواهد کرد. در میان سرمربیان پرسپولیسی فقط حمید مطهری در قیاس با فصل قبل تیم جدیدی دارد و مابقی آنها در همان تیم‌های قبلی خود باقی مانده‌اند.

استقلالی‌های لیست انتظار

تعدادی از سرمربیان استقلالی که فصل گذشته سابقه حضور مقطعی یا تمام‌مدت در لیگ برتر را داشتند، این روزها بدون تیم هستند و انتظار می‌کشند تا پس از شروع مسابقات باتوجه به نتایجی که تیم‌ها می‌گیرند، با آنها برای بازگشت به عرصه مربیگری مذاکره شود. رضا عنایتی، علیرضا منصوریان و رسول خطیبی جزو شاخص‌ترین مربیان استقلالی هستند که هم‌اکنون بیرون گود نشسته‌اند. البته به این نفرات می‌توان به فیروز کریمی هم اشاره کرد. صمد مرفاوی و محمود فکری هم جزو مربیان دیگر استقلالی هستند که حالا هر کدام در بخش‌های دیگر فوتبال مشغول به کار شده‌اند. مرفاوی هدایت تیم جوانان را برعهده دارد و فکری هم سرمربیگری سایپا در لیگ آزادگان را عهده‌دار شده است.

بزرگترین غایب استقلالی

بدون شک فرهاد مجیدی بزرگترین سرمربی استقلالی غایب در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر است. مردی که فصل قبل توانست مقتدرانه و بدون یک ناکامی آبی‌پوشان را به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر برساند، حالا در فوتبال امارات مشغول به کار شده و بعید است حداقل تا یک سال آینده به فوتبال خودمان بازگردد. به هر حال ساپینتو آنقدر زرنگ است که بداند عملکردش به ویژه در هفته‌های آغازین لیگ بیست‌ودوم قطعاً خواسته یا ناخواسته با فرهاد مجیدی مقایسه خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی