سؤال بازیکنان استقلال‌: اسکوچیچ کجاست؟/ می دانیم ملوان حریفی دردسرساز است!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اردوی تدارکاتی استقلال در ترکیه کم‌کم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و آبی‌پوشان باید چمدان‌هایشان را به مقصد تهران ببندند.

مهدی همدانی؛ تا اینجای کار سرمربی استقلال از اردوی تیمش در ترکیه به معنای واقعی رضایت دارد و معتقد است کارها طبقه برنامه‌ای که مد نظرش بود جلو می‌رود. البته این‌طور که کادر فنی استقلال اعتقاد دارند همچنان این تیم نیازمند برگزاری دیدارهای دوستانه است تا به آمادگی و هماهنگی بیشتری دست پیدا کند.

بازگشت سرپرست

بیژن طاهری که با صلاحدید مدیریت باشگاه برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر سفری یک‌روزه به تهران داشت، بامداد سه‌شنبه دوباره راهی ترکیه شد تا در روزهای پایانی اردو هم به عنوان مدیر تیم و سرپرست کاروان کنار سایر آبی‌پوشان حضور داشته باشد. رابطه طاهری و ساپینتو تا اینجای کار با یکدیگر محترمانه و بدون اشکال بوده است.

پایان بدنسازی

با خاتمه اردوی خارجی استقلال، دوره بدنسازی پرفشار این تیم به اتمام می‌رسد و کار آنها روی روال کارهای تاکتیکی قرار می‌گیرد. البته با توجه به سبک کاری ساپینتو، استقلالی‌ها در خلال برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هم حداقل هفته‌ای یک بار حضور در سالن بدنسازی و کار با وزنه را تجربه خواهند کرد چون سرمربی تیم تأکید فراوانی روی حفظ قوای جسمانی بازیکنان دارد.

سؤال بازیکنان استقلال‌: اسکوچیچ کجاست؟/ می دانیم ملوان حریفی دردسرساز است!

۴ بازی دوستانه

ساپینتو معتقد است بازی‌های دوستانه فراوان می‌تواند هماهنگی میان نفرات را افزایش بدهد و در فرصت باقی‌مانده تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر باید از این مسئله به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. سرمربی استقلال می‌خواهد تیمش تا قبل از مسابقه با سپاهان ۴ بازی تدارکاتی انجام بدهد. البته او طوری برنامه‌ریزی کرده که بازیکنان در هر کدام از این دیدارها حداکثر ۶۰ دقیقه به میدان بروند و فشار میان همه نفرات تقسیم شود تا کسی مصدوم نشود و فرصت نشان دادن توانایی‌ها هم به همه بازیکنان برسد.

ملوان، جدی‌ترین حریف ما

استقلال در سه هفته آغازین فصل جدید باید به ترتیب برابر سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و مس کرمان قرار بگیرد. در این میان نکته جالب توجه، توجه ویژه‌ای است که بازیکنان استقلال به تیم تازه صعود کرده شمالی دارند. تعدادی از آبی‌پوشان دوشنبه شب معتقد بودند ملوان بندرانزلی با توجه به صعود مقتدرانه از لیگ آزادگان و حفظ ساختار تیمی و سرمربی فصل قبل خود، در میان سه حریف هفته نخست می‌تواند جدی‌ترین رقیب آنها باشد و برخلاف انتظار، دردسرهای فراوانی برایشان ایجاد کند به ویژه آنکه مسابقه به میزبانی شهر انزلی برگزار می‌شود و اگر تماشاگران به داخل ورزشگاه راه داده شوند، حتماً فضای سنگینی برای مدافع عنوان قهرمانی درست خواهند کرد.

تعجب از حرف‌های تاج

دوشنبه شب در تلویزیون شاهد مناظره مدعیان پست ریاست فدراسیون فوتبال بودیم. اتفاقی که چند سال قبل هم رخ داده بود. بازیکنان استقلال هم گوشه‌هایی از این مناظره را از طریق اینترنت تماشا کرده بودند و صبح دیروز با اشاره به اتفاقات رخ داده، از برخی حرف‌هایی که مهدی تاج پیرامون بحث مارک ویلموتس و سایر موارد دیگر مطرح کرده بود، ابراز تعجب می‌کردند. آنها مدعی بودند ابتدا باید پرونده سرمربی سابق تیم ملی به طور کامل بررسی شود و پس از آن در مورد نقش و میزان تقصیر مدیران وقت فدراسیون، دقیق و بی‌طرفانه اظهار نظر بشود.

سؤال بازیکنان استقلال‌: اسکوچیچ کجاست؟/ می دانیم ملوان حریفی دردسرساز است!

رضایت از تاریخ دربی

بازیکنان استقلال چند روز قبل با اشاره به میزان آمادگی خود که هر روز بالاتر می‌رود، مدعی بودند هیچ مشکلی برای رویارویی با پرسپولیس حتی در هفته‌های آغازین فصل هم ندارند اما بدیهی است که هر قدر این بازی دیرتر برگزار شود، میزان هماهنگی میان نفرات دو تیم افزایش پیدا می‌کند و البته احتمال بروز بحران‌های داخلی در میان آنها به واسطه نتایج ضعیف احتمالی هم بیشتر می‌شود اما با این وجود، استقلالی‌ها در مجموع از اینکه دربی قرار است هفته دوازدهم برگزار شود، ابراز رضایت می‌کردند و معتقد بودند پس از برگزاری مسابقه برگشت میان دو تیم در هفته بیست‌وهفتم هم سه بازی دیگر باقی می‌ماند و می‌توان شرایط را در هفته‌های پایانی عوض کرد یا برتری امتیازی تیم در جدول را ارتقا بخشید.

تهیه فیلم‌های ملوان و مس

استقلال در سه بازی نخست فصل جدید، با هر دو تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر بازی می‌کند. آنها در هفته دوم به مصاف ملوان می‌روند و در هفته سوم نیز مس کرمان را پیش‌رو خواهند داشت. تیم‌هایی که با توجه به صعودشان به لیگ برتر کاملاً بدیهی است برای سایر رقبا ناشناخته‌تر باشند. البته هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و قرار است به زودی تمام مسابقات ملوان بندرانزلی و مس کرمان در فصل گذشته لیگ آزادگان توسط مسئولان باشگاه در اختیار گروه آنالیز استقلال قرار بگیرد و آنها اطلاعات اولیه را از این دو تیم به دست بیاورند و به ویژه روی بازیکنان کلیدی ملوان و مس که همچنان در جمع بازیکنان این دو تیم باقی مانده‌اند نیز حسابی متمرکز شوند. استقلال بابت رویارویی با مس کرمان دردسر کمتری خواهد داشت چون این بازی در هفته سوم برگزار می‌شود و استقلالی‌ها پیش از تقابل با آنها دو نمایش از این تیم کرمانی در فصل جدید را تماشا کرده‌اند و تا حدی می‌دانند ساختار تاکتیکی آنها چگونه است.

سؤال بازیکنان استقلال‌: اسکوچیچ کجاست؟/ می دانیم ملوان حریفی دردسرساز است!

فرار از سرما

برخلاف تهران و اغلب نقاط ایران که اوقات بسیار گرمی را سپری می‌کند، استقلالی‌ها در آنکارا اصلاً با این مشکل مواجه نیستند. اگرچه حوالی ظهر هوا اندکی در محدوده‌ای که کمپ آبی‌پوشان واقع شده، گرم می‌شود و بالای ۳۰ درجه می‌رود ولی غروب و شب‌هنگام واقعاً خنک است و حتی گاهی اوقات بازیکنان شب‌ها برای فرار از سرما هنگام خوابیدن مجبور به استفاده از پتو می‌شوند! چون این منطقه کوهستانی واقعاً شب‌های سردی دارد. طبق اعلام سایت‌های معتبر هواشناسی دمای هوای محدوده محل برپایی اردوی استقلال امروز در گرم‌ترین حالت به ۲۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

اسکوچیچ کجاست؟

اوایل هفته این بحث مطرح شد که احتمال دارد دراگان اسکوچیچ سفری به ترکیه داشته باشد و با بازیکنان و مربیان استقلال از نزدیک ملاقات کند. آنها هم از این مسئله استقبال کردند و مدعی شدند نه‌تنها در ترکیه بلکه حتی اگر سرمربی تیم ملی در تهران هم سر تمرین آنها حاضر شود، به گرمی از او پذیرایی خواهند کرد. حالا به روزهای پایانی اردو نزدیک شده‌ایم و تا ظهر دیروز خبری از سرمربی تیم ملی در جمع آبی‌پوشان نبود به همین خاطر استقلالی‌ها هنگام صرف ناهار این سؤال را مطرح می‌کردند که دراگان اسکوچیچ کجاست و آیا در ترکیه به ملاقات آنها خواهد آمد یا خیر؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمود GB ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    امیدوارم این اردوها کمکشون کنه
  • بهنام IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    تیم خوبی میشن امسال
  • حبیب IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    گزارش خیلی جالبی بود
  • بهروز IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    ملوان از سپاهان خطرناک تر عست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی