نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
خرید جنجالی قرمزها در تمرین حاضر می‌شود/ خیال مدیران پرسپولیس از هر نوع شکایتی راحت است!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سینا اسدبیگی هافبک جدید پرسپولیس مشکلی برای قرارداد با پرسپولیس نداشته است.

سینا اسدبیگی هافبک ۲۵ ساله فصل گذشته ذوب آهن با عقد قراردادی ۳ ساله به پرسپولیس پیوست تا جانشین رضا اسدی در این تیم شود. اسدبیگی که طی روزهای گذشته در تمرینات ذوب آهن حضور داشت، ناگهان عصر چهارشنبه خبر پیوستنش به پرسپولیس منتشر شد.

این مساله موجب اعتراض مدیران باشگاه ذوب آهن شده است؛ ذوبی‌ها اعتقاد دارند که اسدبیگی با این باشگاه قراردادش را تمدید کرده و پیوستنش به پرسپولیس غیرقانونی است. از طرف دیگر باشگاه ذوب آهن بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرده که این مساله را از طریق کمیته انضباطی و تعیین وضعیت پیگیری خواهد کرد تا به حقوق خود برسد.

موضوع قرارداد اسدبیگی با ذوبی‌ها اما در نوع خود یک اتفاق کم نظیر و جالب است؛ واقعیت ماجرا این است اگرچه این هافبک وسط توانمند در تمرینات ذوب آهن حضور داشته و حتی ۱۵ روز قبل باشگاه ذوب آهن اعلام کرد که قرارداد این بازیکن تمدید شده اما هیچ قرارداد رسمی‌ای میان دو طرف امضا نشده است! حتی در خبری که باشگاه ذوب آهن برای تمدید قرارداد اسدبیگی منتشر کرد، عکس قرارداد سال گذشته این بازیکن منتشر شد!

واقعیت این است حدود دو هفته قبل و در زمانی که سینا اسدبیگی در زادگاه خود کرمانشاه حضور داشته، مدیربرنامه‌های این بازیکن جلسه‌ای را با مدیران ذوب آهن برگزار می‌کند و در این جلسه توافقات شفاهی انجام می‌شود.

از سوی دیگر یک تفاهم نامه به‌صورت دستی و با خودکار از سوی مدیران باشگاه ذوب آهن نوشته می‌شود که در آن مبلغ قرارداد و برخی دیگر از موارد مورد توافق آورده می‌شود. مسئولان باشگاه اصفهانی از این تفاهم نامه که بیشتر شبیه یک صورت‌جلسه از نشست مدیران ذوب آهن با مدیربرنامه‌های اسدبیگی است؛ با تلفن همراه خود عکس می‌گیرند و آن را برای اسدبیگی می‌فرستند تا امضایش کند.

در چنین شرایطی مدیران ذوب آهن معتقد هستند که اسدبیگی از آن تصویر پرینت رنگی گرفته، آن را امضا کرده و با گرفتن مجدد عکس، آن را برای مدیران ذوب آهن از طریق شبکه‌های پیام رسان ارسال کرده است!

به عبارت بهتر مدیران ذوب آهن قصد دارند با استناد به یک اسکرین شات از اسدبیگی شکایت و باشگاه پرسپولیس و این بازیکن را برای عقد قرارداد محکوم کنند.

جالب اینجا است که حتی اگر ادعای مدیران باشگاه ذوب آهن درباره امضای تفاهم نامه توسط اسدبیگی درست هم باشد، آنها حتی اصل تفاهم نامه با امضای این بازیکن را هم در اختیار ندارند و تنها ملاک‌شان برای شکایت به کمیته تعیین وضعیت یک عکس از تفاهم نامه‌ای است که به امضای اسدبیگی رسیده است!

از سوی دیگر مدیربرنامه‌های اسدبیگی معتقد است که تفاهم نامه مذکور دو صفحه‌ای بوده و در صفحه دوم ذکر شده بود که اگر بازیکن تا ۲۰ روز مطالبات خود را دریافت نکند، می‌تواند یک‌طرفه قراردادش را فسخ کند.

به نظر می‌رسد مدیران باشگاه ذوب آهن در انعقاد قرارداد با اسدبیگی نتوانستند به‌درستی عمل کنند؛ طبیعتا امضای قرارداد رسمی آداب مربوط به خود را دارد و قرارداد باشگاه‌ها نیز در ۴ صفحه به‌طور تایپ شده به امضا می‌رسد.

اینکه روی یک سربرگ باشگاه به‌صورت دست‌نویس مطالبی نوشته شود و از طریق پیام رسان عکس آن رد و بدل شود و بخواهند به آن در مراجع، استناد کنند؛ هرگز موضوعی نیست که بتوان از آن به سادگی عبور کرد.

نکته جالب اینجاست که مدیران پرسپولیس که پیشبینی این جنجال ها را می کردند، قبل از عقد قرارداد با اسدبیگی ، از مسئولان سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت استعلام های لازم را گرفتند و سپس قرارداد با هافبک جدید تیمشان را نهایی و رسانه ای کردند.

از همین رو خیال مدیران پرسپولیس بابت هر گونه شکایتی از سوی باشگاه ذوب آهن راحت است و اسدبیگی هم مشکلی برای بازی برای پرسپولیس را ندارد. همچنین این بازیکن امروز در محل تمرین پرسپولیس حاضر خواهد شد و اولین تمرین خود را با تیم جدیدش انجام خواهد داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • بهروز نبوی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    متاسفانه سطح اطلاعات نویسنده این خبر بشدت پایینه یا شاید هم تمایلش به پرسپولیس باعث شده واقعیات نبینه....وقتی شما پای برگه ای امضا می‌کنی ...یعنی باید به تعهدات قید شده تو برگه رو پذیرفتی...حتی اگه نسخه دستی هم باشد مهم امضا بازیکن وحتی اگه خود قرارداد هم موجود نباشه و فقط یک عکس از قرارداد باشه بازم مشکلی نیست چون میشه از اون عکس پرینت کرفت ..و اون چیزی که مهمه امضا بازیکن که براحتی کارشناسان میتونن تشخیص بدن آیا این امضا واقعیه یا جعلیه...حتی از روی عکس....پس اینکه عنوان میشه دسته ذوب آهن فقط یک عکس و کفایت نمیکنه این یک اشتباه بزرگ جدا از این عکس حضور در تمرینات توسط بازیکن و واریز پول به حساب بازیکن خود مدرکی بر درست بودن ادعا ذوب آهن و درست بودن قرارداد....
    • amir IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      emza ham nadareh gharardad montashershode
  • فرهادبافراری فرارکرد IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    درویش پرزحواسش جمعه بابا.
  • رضا IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    داره میگه از لیگ استعلام گرفتن تامام
  • فرشاد IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    همچین بازیکن مالی نیس خیلی معمولی ولی اینکار اسمش ل آ ش ی بازیه
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    شما چرا دلت شور میزنه اصلا تو چکاره ای کاغذی که زوب آهن نشان داد امضای هیچکس نبود شما هرچه بخری اول استعلام میگیری زیاد شور نزن شیرت خشک میشه
    • حسين IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      این نویسنده خبر لنگشی اونقدر تابلو طرفدار لنگ که حتی ی بچه 5 ساله هم میدونه لنگی ها با فساد و مافیا در همه سطوح این فوتبال رخنه کردن. مرگ بر لنگ پول لیس، مرگ بر بابامسعود خائن فاسد
  • عابدی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    فوتبال ایران همه چیزغیرقانونی وچیزی که کمیته نقل وانتقالات بخواهدانجام میده بدون قراردادوامضابازیکن رامجبوربه برگشت به تیم قبلی ویابلعکس.فوتبال درایران بی قانون هست.باکسانی که قانونی کارانجام بدهندبرخوردمیشه.چراهمیشه شاکیان خارجی برنده هستند.چون قانون فوتبال مامن دراوردی وتوسط افرادغیرفوتبالی انجام میشه.مدیر.ریئس.مسئول.وغیره همه غیرفوتبالی کاررادست گرفتن.حق وناحق وناحق.حق میکنند.بستگی به طرف شاکی وجیب مبارکش داره.
  • محمد IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    باسلام،طرف داره میگه پولی بهحسابش واریزنشده،درنتیجه قراردادی ام اگه بوده که نیست،خود به خود ویک طرفه فسخ شده،درضمن پرسبولیس استعلام گرفته بعد قراردادبسته،پس بلامانع میباشد،والسلام،تمام.
  • مهدی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    اصل قرار داد دست باشگاه ذوب آهن نیست دوم امضا نداره سوم در صفحه دوم نوشته شده در صورت پرداخت نشدن مطالبات بازیکن در 20 روز اینده بازیکن میتونه یک طرفه فسخ کنه کیسه کشان و شله زردها و تراختوری ها زیاد زور نزنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی