نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
استقبال گرم مربیان استقلال از اسکوچیچ؛ درِ تمرینات ما همیشه به رویت باز است/ کتک‌کاری استانبول سوژه شد
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بالاخره اردوی 11 روزه استقلال در استانبول به پایان رسید و آنها شب گذشته به سوی تهران پرواز کردند تا روزهای باقی‌مانده تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را در مجموعه انقلاب تمرین کنند و مهیای تقابل هفته نخست با سپاهان شوند.

استقلالی‌ها پنج‌شنبه آخرین بازی تداکاتی خود را هم در آنکارا برگزار کردند و این بازی همان‌طور که از قبل هماهنگ شده بود، یک مهمان ویژه داشت؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی به تماشای مسابقه نشست تا ملی‌پوشان آبی را به دقت زیر نظر بگیرد.

بهتر از همه بازی‌ها

استقلال پنج‌شنبه توانست حریف آذربایجانی خود را شکست بدهد و این پیروزی، حسن ختامی برای شاگردان سرمربی پرتغالی جهت بازگشت به ایران تلقی می‌شد. پس از پایان مسابقه کادر فنی آبی‌پوشان و اغلب بازیکنان این تیم معتقد بودند نمایش چهارم آنها بهترین نمایشی بود که در خلال برگزاری اردوی تدارکاتی ترکیه داشتند و تدابیر تاکتیکی اتخاذ شده توسط ریکاردو ساپینتو به مراتب بهتر از سه مسابقه دوستانه قبلی داخل زمین پیاده شد و همین مسئله مایه امیدواری بود. البته حتماً حضور دراگان اسکوچیچ روی سکوها هم بر میزان انگیزه استقلالی‌ها به طرز زیادی افزوده بود.

استقبال گرم مربیان استقلال از اسکوچیچ؛ درِ تمرینات ما همیشه به رویت باز است/ کتک‌کاری استانبول سوژه شد

استقبال دونفره

دراگان اسکوچیچ عصر روز چهارشنبه حضورش در اردوی استقلال را قطعی کرد و به همین خاطر مقامات حاضر در اردو می‌خواستند به بهترین شکل ممکن از او استقبال به عمل آورند. به احترام سرمربی تیم ملی، بیژن طاهری و ساپینتو هردو برای استقبال از او مقابل درِ ورودی کمپ استقلال مستقر شدند و بلافاصله پس از اینکه اسکوچیچ به آنجا رسید، استقبال بسیار خوبی از او انجام داده و همراه سرمربی تیم ملی به داخل کمپ آمدند تا حرمت او به طور کامل حفظ شود و به این واقعیت برسد که استقلالی‌ها رابطه گرمی با این مربی دارند.

اسکوچیچ ناهار مهمان استقلال

دراگان اسکوچیچ قبل از اینکه بازی تدارکاتی استقلال را از نزدیک مشاهده کند، ناهار مهمان آنها شد. با اصرار مسئولان باشگاه استقلال سرمربی تیم ملی به رستوران کمپ رفت و ناهار را کنار آنها صرف کرد تا روابط میان طرفین حسابی دوستانه شود. رابطه استقلال با دراگان اسکوچیچ زمستان سال گذشته هنگامی که فرهاد مجیدی هدایت این تیم را برعهده داشت، برای مدت کوتاهی شکرآب شد ولی حالا به نظر می‌رسد همه چیز روی روال قرار گرفته است.

رضایت ساپینتو

پس از پایان مسابقه پنج‌شنبه، ریکاردو ساپینتو از عملکرد شاگردانش رضایت داشت و معتقد بود آنها کم‌کم در حال پیاده کردن همان اصولی هستند که او در تمرینات بارها بر اجرای درست موارد مذکور تأکید کرده است. سرمربی استقلال معتقد است اگر این روند صعودی همچنان ادامه پیدا کند، تیمش با قدرت بسیار خوبی پا به عرصه رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر می‌گذارد و می‌تواند مقتدرانه از عنوان قهرمانی فصل قبل دفاع کند.

استقبال گرم مربیان استقلال از اسکوچیچ؛ درِ تمرینات ما همیشه به رویت باز است/ کتک‌کاری استانبول سوژه شد

باز بودن در تمرینات

یکی از نکات مهمی که سرمربی استقلال و اعضای کادر فنی این تیم هنگام ملاقات با دراگان اسکوچیچ روی آن تأکید داشتند، باز بودن درِ تمرینات این تیم به روی سرمربی تیم ملی بود. آنها به دراگان تأکید کردند تا قبل از جام جهانی‌ هرگاه که می‌خواست تمرینات استقلال را تماشا کند، مشکلی وجود ندارد و می‌تواند هماهنگی‌های لازم را در این رابطه انجام بدهد. به هر حال ساپینتو خودش در عرصه ملی فوتبال بازی کرده و به خوبی می‌داند حضور سرمربی تیم ملی در تمرینات و مسابقات استقلال چقدر می‌تواند انگیزه شاگردانش را افزایش بدهد و این مسئله‌ای است که در نهایت به نفع او هم می‌شود چون وقتی استقلالی‌ها انگیزه بیشتری داشته باشند، قطعاً بهتر هم بازی می‌کنند و نتایج مطلوب‌تری به دست خواهند آورد.

درگیری در استانبول

روز پنج‌شنبه ماجرای عجیبی در استانبول رخ داد که بازتاب فراوانی پیدا کرد. ساکت الهامی و حمید مطهری سرمربیان هوادار و نساجی در اردوی تدارکاتی تیم‌هایشان با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند و لحظاتی پس از آن، کار به جدال فیزیکی هم کشیده شد تا حاشیه‌های فصل جدید قبل از متن این مسابقات آغاز شود. بازیکنان استقلال هم پنج‌شنبه شب در جریان ماجرا قرار گرفتند و متعجب بودند که چطور دستیاران این دو سرمربی نتوانستند آنها را جمع و جور کرده و از هم دور نمایند تا چنین اتفاق تلخی رخ ندهد.

تعطیلی و آنکاراگردی

استقلالی‌ها صبح دیروز تمرین نداشتند و با نظر سرمربی تیم قرار شد مشغول استراحت شوند. آبی‌ها حوالی ظهر به سوی آنکارا حرکت کردند تا ساعاتی قبل از پرواز را در مراکز خرید سپری کنند و سوغاتی بخرند. طبق برنامه قرار بود بازیکنان پس از حضور در آخرین مرکز خریدی که برایشان در نظر گرفته شده بود، سوار اتوبوس شوند و مستقیم به فرودگاه بروند.

پول توجیبی

از قرار معلوم سفر به ترکیه اگرچه به لحاظ بدنی فشار فراوانی به بازیکنان استقلال وارد کرد اما از نظر مالی برای ایشان بدون عایدی نبوده چون این‌طور که شنیدیم صبح پنج‌شنبه به هر کدام از آنها ۵۰۰ دلار پول توجیبی داده شد تا برای خرید قبل از بازگشت مشکلی نداشته باشند و از پول خودشان هزینه نکنند.

استقبال گرم مربیان استقلال از اسکوچیچ؛ درِ تمرینات ما همیشه به رویت باز است/ کتک‌کاری استانبول سوژه شد

پرواز شبانه

کاروان استقلال باید ساعت 20:30 دیشب به وقت تهران، ترکیه را ترک می‌کرد و اگر هواپیما تأخیر نداشت، دیشب حوالی ساعت ۲۳ باید وارد تهران شده باشند. این ساعت از قبل هماهنگ شده بود تا استقلالی‌ها بتوانند چند ساعت قبل اذان در مراکز خرید آنکارا گشت و ‌گذار کنند.

بازگشت ساپینتو

برخلاف شایعاتی که مطرح شده بود و خبری که در چند کانال هواداری منتتشر شد، سرمربی استقلال هم با آبی‌پوشان به ایران بازگشت. قبلاً شایعه شده بود ساپینتو می‌خواهد از ترکیه به مدت 4 روز راهی پرتغال شود تا اواسط هفته به تهران بازگردد ولی از قرار معلوم هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا او هم همراه سایر استقلالی‌ها مسافر تهران شود چون با توجه به اهمیت تمرینات باقی‌مانده و دیدارهای تدارکاتی که قرار است استقلال در تهران برگزار کند، حضور سرمربی کاملاً لازم است.

تعطیلی امروز

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بازیکنان استقلال امروز تعطیل هستند و خبری از تمرین نخواهد بود. آنها پس از استراحت ۲۴ ساعته دوباره مهیای حضور در مستطیل سبز می‌شوند تا ادامه تمرینات خود را در تهران جلو ببرند.

با ما تمرین کردی و بمان

اردوی استقلال در ترکیه تمام شد و آنها مسافر تهران شدند ولی هنوز تکلیف آرش رضاوند مشخص نشده و کسی نمی‌تواند با قاطعیت بگوید این بازیکن فصل را با استقلال شروع می‌کند یا پیراهن فولاد را بر تن خواهد کرد. البته سرمربی آبی‌ها اواخر هفته گذشته صراحتاً اعلام کرد اجازه جدایی به رضاوند نمی‌دهد و این بازیکن باید حداقل تا نیم‌فصل در استقلال بماند. اتفاقاً تعدادی از همبازیان آرش هم به او اصرار می‌کنند ماندگار شود چون وقتی سرمربی تیم با صراحت اعلام می‌کند روی او نظر فنی دارد و خود این بازیکن هم ۲۰روز با تیم تمرین کرده، جدایی از استقلال در چنین شرایطی کار درستی محسوب نمی‌شود و می‌تواند زندگی ورزشی رضاوند در فصل آینده را به خطر بیندازد.

استقبال گرم مربیان استقلال از اسکوچیچ؛ درِ تمرینات ما همیشه به رویت باز است/ کتک‌کاری استانبول سوژه شد

انگیزه بالای استقلالی‌ها

یکی از نکاتی که بازیکنان استقلال در جریان مسابقه تدارکاتی روز پنج‌شنبه به وضوح آن را نشان می‌دادند، توانایی فراوان و انگیزه زیادی بود که داشتند. آنها جدا از رقابت برای رسیدن به ترکیب اصلی، به واسطه دیدن دراگان اسکوچیچ هم فوق‌العاده انگیزه پیدا کرده بودند و می‌خواستند طوری بازی کنند که در یاد اسکوچیچ باقی بمانند.

ایفمارک شاید یک روز دیرتر

طبق برنامه قبلی قرار بود استقلالی‌ها روز یک‌شنبه یعنی فردا در مرکز پزشکی فدراسیون حاضر شوند تا معاینات لازم برای حضور در لیگ برتر را انجام بدهند ولی صبح دیروز این بحث در اردوی آنها پیش از ترک کمپ مطرح بود که احتمالاً حضورشان در ایفمارک ۲۴ ساعت به تعویق می‌افتد و آنها صبح روز دوشنبه در این مرکز حضور پیدا می‌کنند. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، استقلال یک‌شنبه تمرین تاکتیکی در داخل زمین چمن مجموعه انقلاب برگزار خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود GB ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    اسکوچیچ نمی مونه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی