نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
موسوی: منتظر باشید؛ قهرمانی جهان با لیگ ملت‌ها قابل مقایسه نیست
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمد موسوی ستاره تیم ملی والیبال می‌گوید: ما نباید دنبال این باشیم که کسی جای کسی را می‌گیرد. هرکسی جایگاه خودش را دارد و اگر انتخاب شود هم کارهای خودش را انجام می‌دهد.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار می‌شود. اردوی تیم ملی کشورمان نیز از امروز با حضور ۱۶ بازیکن میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، میثم صالحی، محمدجواد معنوی نژاد، شهروز همایونفرمنش، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن زیر نظر بهروز عطایی تا ۲۰ مرداد در دو نوبت صبح و عصر پی گیری می‌شود. ملی‌پوشان هر سه روز تمرین، یک روز استراحت می‌کنند و روز ۲۲ مرداد راهی لهستان می‌شوند.آنها روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد نیز دو دیدار دوستانه با تیم ملی اوکراین در لهستان خواهند داشت و سپس در مسابقات جام واگنر به میدان می‌روند. ولی نکته مهم دراردوی جدید  بازگشت سید محمد موسوی عراقی به تمرینات است .بازگشت بهترین مدافع روی تور جهان که جای او در لیگ ملتهای ۲۰۲۲ بسیار خالی بود.بهروزعطایی، سرمربی تیم ملی والیبال هم در خصوص دعوت از او برای قهرمانی جهان گفته است: «من با او در ارتباط بودم و گفتم برای مسابقات گزینشی تو را می‌خواهم. دوست ندارم بازی‌های فرسایشی این بازیکنی که سطح جهانی دارد را دچار مشکل کند. نمی‌خواهم این بازیکن برای آسیایی و چنین مسابقاتی بازی کند.»

هر وقت صحبت از خداحافظی ستاره‌ها شد، سرمربی تیم ملی می‌گوید بازیکنانی مثل سید محمد موسوی و امیر غفور باید در بازی‌های مهم مثل قهرمانی جهان به ترکیب تیم اضافه شوند، حال که دعوت شدید به اردو می‌آیید؟

ما نباید دنبال این باشیم که کسی جای کسی را می‌گیرد. هرکسی جایگاه خودش را دارد و اگر انتخاب شود هم کارهای خودش را انجام می‌دهد. مثل اینکه در فوتبال می‌گویند مثل علی دایی نیامده، اما یکسری بازیکن آمدند که خصوصیات خاص خودشان را داند که علی دایی هم نداشته است. به نظرم اصلاً مقایسه درست نیست. اما در خصوص آمدن به اردو امروز منتظر باشید که چه می‌شود!

تیم ملی متحول شده والیبال به دور نهایی رسید اما نتوانست به روی سکو برود.نظرتان راجع به این تیم چیست؟

قطعاً صعود نتیجه و شروع خیلی خوبی است، نوید بخش روزهای خیلی بهتر برای تیم ملی. ترکیبی که ما داشتیم هر وقت روزشان بود در زمین یقه هرتیمی را گرفتند. در واقع نتیجه تیم، به روزشان بستگی داشت. البته تیم دوهفته اول بگیر، نگیر داشت، بویژه هفته اول که بد بودند، اما هفته سوم دور مقدماتی عالی بودند. وقتی فشاری روی آنها نیست، خیلی راحت کار می‌کنند، برعکس تیم‌های بزرگ دیگر. تیم ما دوست دارد بازی کند تا دو، دو تا چهارتایش را بداند. این تیم حتی می‌تواند با نتایجش شق‌القمر کند.

با نتیجه‌ای که تیم گرفت، می‌شود گفت نسل طلایی جدیدی در والیبال متولد شد؟

بله. این تیم شاکله‌اش همان تیم قهرمان جوانان است.آنها پیشرفت کرده‌اند و می‌توانند در آن جایگاه قرار بگیرند. آنها حتی از نظر فیزیکی و قدرت والیبال خوب هستند. البته یکسری ایراد دارند و کم تجربگی که تفکر تیم است، اما این تیم جلوتر برود، می‌تواند نتایج درخشان‌تر از ما رقم بزند؛ چرا که این بازیکنان حداقل از نظر فیزیکی خیلی بهتر از نسل ما هستند و این روزها هم والیبال فیزیکی شده است. اما حالا این بازیکنان اگر رفتار حرفه‌ای را به روحیه جنگندگی‌شان اضافه کنند، می‌توانند همپای تیم‌های بزرگ دنیا پیش بروند و با اعتماد به نفس بالاتر، اتفاقات خیلی خوبی را رقم بزنند.

موسوی: منتظر باشید؛ قهرمانی جهان با لیگ ملت‌ها قابل مقایسه نیست

به نظرتان بازیکنان جوان می‌توانند خلأ ستاره‌ها را پر کنند؟

نمی‌توانم درباره پر کردن خلأ ستاره چیزی بگویم، اما هفتمی‌تیم ملی در جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها نتیجه قابل قبولی برای اولین حضور بازیکنان بود.

سعید معروف دیگر در تیم ملی نیست.به نظرتان محمد طاهر وادی به عنوان پاسور اول تیم ملی می‌تواند براحتی شما را تغذیه کند؟

محمد وظیفه خیلی سنگینی روی دوشش است. کاری که یکی از بهترین پاسورهای دنیا در تیم انجام می‌داد، مدیریت تیم که خیلی سخت است اما او از پس کار برآمد. البته که جای بهتر شدن هم دارد و هر هفته بهتر از قبل کار کرده و شک نکنید می‌تواند بهتر از این هم کار کند. به نظرم تا به حالا او بیشتر از حد توقع کار کرده است.به او ایمان دارم.

این تیم، باید ماه اینده در قهرمانی جهان به میدان برود،چه نتیجه ای را پیش بینی می‌کنید؟

قهرمانی جهان، اصلاً با لیگ ملت‌ها قابل مقایسه نیست. یک‌سری از بازیکنان با تجربه تیم‌ها در لیگ ملت‌ها نبوده‌اند، اما همه تیم‌ها با همه توانشان به قهرمانی جهان می‌آیند و همین کار را سخت‌تر می‌کند. تیم ما هم نباید در باد صعود به جمع ۸ تیم برتر لیگ ملت‌ها بخوابد و باید بهتر از قبل آماده شود و محکم‌تر در آن رقابت‌ها حاضر شویم و حتی از اعتماد به نفسی که بازیکنان به دست آورده‌اند، استفاده کنند تا نتیجه بهتری بگیرند. هرچندتیم ما تنها نیست و بقیه تیم‌ها بهترین نتیجه را می‌خواهند و بنابراین با بازیکنان با تجربه می‌آیند. تیم ما حالا تیم خوب و گردن کلفتی است و به شرطی که روی ضعف‌هایش کار کند، می‌تواند در قهرمانی جهان هم بدرخشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد حسین IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    حالا کی گفته وادی پاسور اوله،کریمی از هممممههه جهات از وادی بهترههه
    • سهراب IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      اره هم قدش هم سرویس هاش که پرشی میزنه پاسور باید بلند باشه
    • محمد IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      هردو خوب جواد یه چیز دیگه هست انشاالله می درخشن
  • Reza IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    تیم خوبی داریم مخصوصا که معنوی نژادوموسوی اضاف شدن
  • محمد IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    پاسور اول جواد کریمی باید باشه
  • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    همه خوب بودن زحمت کشیدن
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    درسته جواد کریمی پاسور بهتریه ولی تازه از مصدومیت برگشته شاید وادی آماده تر باشه
  • رضا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    الان یه تیم قوی داریم .باید جزو دوتیم فینال باشبم..
  • محمد حسین IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    امیدوارم حداقل تا۸تا بریم ولی کوبا با این تیمی که داره هم ژاپن رو تو گروهی میزنه و شاید بتونهتا۴تیم هم بیاد.
  • توحید محمودزاده IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    سلام اگر بچه ها به خودباوری برسند جز چهار تیم شدن دور از دست نخواهد بود، ان شاءالله
  • پرهام IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    تیم ما ی ضعف بزرگی ک داشت تمام کننده بلند زن نداشته ولی معنوی نژاد تمام کننده‌ای ک هر توپ رو براش بفرستند مثل اسماعیل نژاد نهایت بهره رو ازش میبره ،خواهشن شریفی در حد تیم ملی نییتغ جاش کسی دیگه رو دعوت بدید اگ واقعا تیم ملی رو دوست دارید
  • محمدحسین IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    با اومدن موسوی به جز مجرد دیگه همه سرویس پرشی میزنن پاسور کریمی باشه البته واگه سرویس هامون کم خطا باشه با معنوی نژاد و اسماعیل نژاد برا هر تیمی خطرناکیم.
  • حمید IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    معروف هم بیاد تجربه اش خیلی بدرد می خوره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی