تصمیم جنجالی درباره حرکت ضدنژادپرستی/ این حرکت ارزش خودش را از دست می‌دهد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه‌های لیگ برتر در این فصل در تمام مسابقات زانو نخواهند زد، زیرا این نگرانی وجود دارد که این حرکت ارزش اولیه خود را از دست بدهد.

به گزارش «دیلی‌میل»، در جلسه پنجشنبه گذشته بین ۲۰ کاپیتان لیگ برتر، توافق شد که زانو زدن فقط در بازی‌های منتخب این فصل اجرا شود. هنوز مشخص نیست که چگونه و چه زمانی باشگاه‌های برتر تصمیم خواهند گرفت که این نماد ضد نژادپرستی را اجرا کنند. بازیکنان هنوز هم احتمالاً در طول مسابقات پربیننده و دربی‌های محلی زانو خواهند زد، اما کاپیتان‌های لیگ برتر معتقدند که نباید از این ژست بیش از حد استفاده کنند، زیرا می‌ترسند که معنای واقعی خود را از دست بدهد.

لیگ برتر اعلام کرده که از هر تصمیمی که بازیکنان بگیرند حمایت خواهد کرد. انتظار می‌رود که هیئت حاکمه پیش از بازی افتتاحیه فصل در روز جمعه بین آرسنال و کریستال پالاس بیانیه‌ای صادر کند.

تصمیم جنجالی درباره حرکت ضدنژادپرستی/ این حرکت ارزش خودش را از دست می‌دهد

در این میان، بورنموث که به تازگی به لیگ برتر رسیده، تایید کرده که تیم آنها در هیچ مسابقه‌ای در این فصل این حرکت را انجام نخواهد داد، زیرا احساس می‌کند که این حرکت مسیر خود را طی کرده است.

این حرکت، که هم برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت زندگی سیاه‌پوستان و هم از بین بردن نژادپرستی در فوتبال آغاز شد، از ژوئن ۲۰۲۰ در شروع هر بازی لیگ برتر رایج بوده است. تابستان گذشته، باشگاه‌های لیگ برتر اعلام کردند که پیش از فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱، زانو زدن را به عنوان «نماد اتحاد علیه همه اشکال نژادپرستی» انجام خواهند داد.

اما برخی از بازیکنان احساس می‌کنند که این ژست تاثیر خود را از دست داده است؛ ویلفرد زاها ستاره کریستال پالاس از سال ۲۰۲۱ از زانو زدن خودداری کرد.

تصمیم جنجالی درباره حرکت ضدنژادپرستی/ این حرکت ارزش خودش را از دست می‌دهد

هم منچسترسیتی و هم لیورپول در روز شنبه قبل از شروع بازی جام‌خیریه زانو زدند. با این حال، تیم ملی انگلیس همچنان قصد دارد در جام‌جهانی قطر زانو بزند و تلاش کند تا بیانیه‌ای قدرتمند برای برابری ارائه دهد. اتحادیه فوتبال انگلیس به بازیکنان انگلیس اجازه می‌دهد خودشان در این مورد تصمیم بگیرند که آیا در فصل جدید و در جام جهانی ژست پیش از بازی را ادامه خواهند داد یا خیر.

تیم گرت ساوت‌گیت تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا علیه نقض حقوق بشری که در قطر وجود دارد، صحبت کنند. بسیاری از بازیکنان انگلیس هنوز معتقدند که زانو زدن یک حرکت مهم و تأثیرگذار است، به ویژه در مسابقاتی مانند جام جهانی.

همچنین بازیکنان تیم ملی زنان انگلیس در یوروی ۲۰۲۲ هم زانو زدند و شواهد اینطور نشان می‌دهد که تیم ملی مردان هم قصد دارد در قطر به این حرکت ادامه بدهد. با این حال باید دید که آیا تیم ملی تحت تاثیر تصمیم بازیکنان درجه یک قرار خواهد گرفت یا خیر.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد US ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    یه حرکت مسخره و احمقانه است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی