نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
۲ |
۵
آقای رونالدو! هرچه داری از منچستریونایتد داری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتمادبه‌نفس زیاد هم گاهی اوقات کار دست آدم می‌دهد، حتی اگر کریستیانو رونالدو یکی از برترین فوتبالیست‌های تاریخ باشی!

شهراد باغستانی؛ کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی در ۳۷ سالگی هم جاه‌طلب است و راضی نیست در لیگ اروپا بازی کند، به همین دلیل هم بازی‌های یک ماه اخیر را راه انداخته تا بتواند منچستریونایتد را ترک کند. اما آیا او سرانجام موفق می‌شود به خواسته‌اش برسد؟ آیا جدایی به نفع طرفین است یا ادامه دادن؟ در چند پرده حواشی CR7 را بررسی می‌کنیم.

پرده اول؛ تفاوت در رفتار و گفتار رونالدو هواداران منچستریونایتد را آزار می‌دهد. حدود ۲ ماه پیش رونالدو با سایت رسمی باشگاه مصاحبه‌ای انجام داد و گفت که از حضور در اولدترافورد خوشحال است. ضمن این که از کارهای اریک تن‌هاخ در آژاکس تمجید کرد و ابراز امیدواری کرد فصل جدید برای او و تیمش همراه با جام سپری شود. همین خبر باعث شد که رسانه‌ها تصور کنند کریستیانو هیچ مشکلی با بازی کردن در لیگ اروپا ندارد و به تیمی که باعث شد در جوانی رشد کند، کمک خواهد کرد تا به روزهای خوب برگردد.

پرده دوم؛ در تعطیلات اتفاقی رخ داد یا رونالدو از قبل هم به فکر چنین سناریویی بود؟ ابتدا خبری منتشر شد مبنی بر این که عملکرد تیم در نقل‌وانتقالات مورد پسند رونالدو نیست! سپس در روزهایی که رسانه‌ها خبر از پیشنهادهای بایرن‌مونیخ، اسپورتینگ‌لیسبون، اینترمیامی و چلسی می‌دادند ناگهان خبری در معتبرترین رسانه‌های انگلیسی منعکس شد مبنی بر این که او درخواست جدایی‌اش را برای باشگاه منچستریونایتد ارسال کرده. دقیقاً یک ماه پیش این خبر منتشر شد و یک ماه پرخبر در این زمینه را سپری کردیم.

پرده سوم؛ هیچ‌کس تو را نمی‌خواهد! کم‌کم همه باشگاه‌هایی که گفته می‌شد رونالدو را می‌خواهند اعلام کردند اصلاً پروژه جذب او را دنبال نمی‌کنند. مشخصاً در برنامه‌های بایرن‌مونیخ جایی نداشت و چلسی هم قید این انتقال پرحاشیه را زد. بازگشت به اسپورتینگ فقط خانواده‌اش و هواداران این تیم را خوشحال می‌کرد. از طرفی اگر می‌خواست راهی آمریکا شود و در لیگ قهرمانان بازی نکند که همینجا در منچستریونایتد می‌ماند. آیا بازگشت به تمرین منچستریونایتد به این دلیل بود که رونالدو مشتری نداشت؟

آقای رونالدو! هرچه داری از منچستریونایتد داری

پرده چهارم؛ پیشنهاد ژرژ و مذاکره با اسطوره‌های باشگاه آخرین مرحله  قبل از بازگشت به ترکیب تیم بود. شاید رونالدو با حرف‌های فرگوسن و رابسون راضی شده باشد که این فصل هم بماند. اما اگر هم بماند حاشیه کم نخواهد داشت. در همان اولین و آخرین بازی پیش‌فصل مقابل رایووایکانو که شرکت کرد عکس‌هایی از بحث او با تن‌هاخ منتشر شد و بعضی از رسانه‌ها مدعی بودند که بر سر تاکتیک‌های سرمربی با او بحث می‌کند. این داستان در بازی‌های رسمی قطعاً حواشی بزرگی را پیش خواهد آورد.

پرده پنجم؛ قطعاً رونالدو حالا خودش را بزرگِ منچستریونایتد می‌داند. اگر ایران بود تا الان خیلی از پیشکسوتان تیمش گفته بودند که «آقای رونالدو! هرچه داری از منچستریونایتد داری» و از خجالتش درآمده بودند. اما جالب بود که نویسنده مطرح پیرز مورگان از او سفت و سخت حمایت کرد و حتی اسطوره باشگاه فرگوسن وقت گذاشت تا برای ماندن راضی‌اش کند. البته یادداشت‌هایی انتقادآمیز هم در این باره منتشر شده و حتی برخی از روزنامه‌نگاران معتقد هستند باشگاه مباحث مالی و اسپانسرهایی که با حضور رونالدو پررنگ هستند را می‌خواهد، نه حضور او از لحاظ فنی!

پرده ششم؛ چیزی که مشخص است رونالدو پیش‌فصل را از دست داده و شاید در ابتدای فصل جدید لیگ برتر انگلیس حتی نیمکت‌نشین هم بشود. اخبار در این مورد فعلاً تمام‌شدنی نیستند و تا پایان نقل‌وانتقالات باید صبر کرد. ایجنت رونالدو در تلاش است او را به صورت قرضی هم که شده به تیمی دیگر ببرد. در طول فصل هم خواهیم دید که در صورت ماندن رونالدو او در لیگ اروپا تا مراحل بالا شرکت نخواهد کرد و نقش پررنگ فصول قبل را هم از دست خواهد داد. به نوعی رونالدو دارد چوب حراج به اعتبار خودش که در ۳۷ سالگی در منچستریونایتد دارد، می‌زند. شاید ماندن راهی بهتر از رفتن و وسوسه لیگ قهرمانان اروپا باشد.


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    واقعا که با این مطلب پایه های ژورنالیسم ورزشی رو تکون دادید!!!آخه این چه مطلبیه؟پیشنها میشه مطالبی با "آقای رونالدو این ره که می روی به ترکستان است" یا " "آقای رونالدو! گذشته ات را فراموش نکن" بنویسید تا یک بار دیگر حماسه بیافرینید. متاسفم واقعا
  • مهدی US ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    عجب مغاله ای! آقا مجله فرانس فوتبال در به در به دنبال یه مغاله نویس مثل تو میگرده!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی