ببینید| حمله و مشت بازیکن مرد به سر داور زن/ محرومیت مادام‌العمر برای ضارب
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک اتفاق عجیب در فوتبال آرژانتین با بازتاب گسترده مواجه شد.

اتفاقی که مطبوعات آرژانتین آن را «خشونت غیرقابل توضیح» می نامند در منطقه گونزالس چاوز در بوئنوس آیرس روز یکشنبه رخ داد، زمانی که یک بازیکن مرد فوتبال به نام کریستین تیرونه به شدت عصبانی شد و از پشت به سر دالما ماگالی کورتادی، داور زن مسابقه مشت زد.

تیرونه که برای دپورتیوو گارمنسه بازی می کرد، با توجه به اینکه تیمش مقابل ایندپندنسیا چاوز با نتیجه ۲-۱ پیروز شده بود، رفتاری غیرقابل توجیه را از خود نشان داد.

آنطور که تصاویر ویدئویی منتشر شده نشان می دهد، وقتی کورتادی در میانه زمین و موقعیتی غیرخطرناک برای حریف اعلام خطا کرد، تیرونه ناگهان کنترل خود را از دست داد و دوان دوان آمد و ضربه محکمی از پشت سر به کورتادی، داور زن این مسابقه زد.

تیرونه هنگام تلاش برای ادامه حمله توسط مقامات امنیتی از داور جدا شد و بلافاصله بازی لغو شد و پلیس سپس او را دستگیر کرد. به گزارش روزنامه ملی ورزشی آرژانتین Ole، تیرونه در یک ایستگاه پلیس محلی در عصر یکشنبه بازداشت بود در حالی که کورتادی  «به دلیل ضربه وارد شده به سر، خراش و ضربه به بازوها در بیمارستان تحت نظر قرار گرفت.»

کورتادی ۳۰ ساله  همچنین تحت سی تی اسکن قرار گرفت و توضیح داد که ممکن است تا مدتی کار کردن برای او غیرممکن باشد. او پس از بهبودی، با خانواده اش در مورد ادامه داوری صحبت خواهد کرد. او تاکید کرد: «امروز مهم این است که عدالت اجرا شود تا این اتفاق دیگر تکرار نشود و دیگر چنین بلایی سر کسی نیاید. جنسیت در اینجا مهم نیست. ما کار داوری انجام می دهیم، بسیاری از ما از این راه امرار معاش می‌کنیم، آن را دوست داریم و به عنوان حرفه خود انجام می دهیم. می‌خواهیم عدالت اجرا شود و این مرد تاوان کاری را که انجام داده است، بپردازد.» او نیز در توصیف این حمله گفت که این حمله کاملاً بی‌دلیل بوده و تصمیمی که گرفته واکنش تیرونه را توجیه نمی‌کند.

اگرچه در فیلم به نظر می‌رسد مشت تیرونه به طور کامل به سر خانم داور برخورد نکرده اما در عوض او داور را با داخل بازوی خود مورد آسیب قرار می‌دهد. داور چند ثانیه به زمین افتاد و سپس از جایش بلند شد. کورتادی گفت که در اثر ضربه چند لحظه بیهوش شده و سپس احساس سرگیجه و تهوع کرد که به این معنی بود که او باید به بیمارستان منتقل شود.

پس از ترخیص از بیمارستان، خانم داور به اداره پلیس رفت تا شکایت کند. او به روزنامه اوله تاکید کرد که می‌خواهد تیرونه را برای مدت نامحدود از فوتبال محروم کند. او گفت: «شما باید او را برای همیشه دور بیندازید. او هرگز نباید در هیچ باشگاهی باشد. او یک فرد خشن است که احتمالاً در زندگی روزمره نیز چنین است. یک فرد عادی این کار را نمی‌کند.»

خواسته‌های کاردونی توسط هزاران کاربر شبکه‌های اجتماعی تکرار شد و آنها نیز خواهان محرومیت طولانی مدت تیرونه از فوتبال شدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • وحید IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    انگار نه انگار فوتبال بابا اینو ببرید مسابقات بوکس به جای هالک ایرانی مبارزه کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی