نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
لیگ برتر انگلیس فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

لیگ برتر انگلیس باز هم باز هیجان بسیار آغاز خواهد شد، در حالی که فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ فصلی کاملاً متفاوت خواهد بود و خبری از فشردگی همیشگی مسابقات نخواهد بود و برای جام‌جهانی به خواب زمستانی خواهد رفت.

لیگ برتر انگلیس این فصول اتفاقات هیجان‌انگیز کم نداشته و نخواهد داشت. بعد از این که فصل قبل همه‌گیری کرونا را پشت سر گذاشتیم، حالا با فصلی کاملاً متفاوت از آنچه که همیشه دیده‌اید مواجه خواهید بود. فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر زمستان متفاوتی خواهد داشت و برخلاف آنچه که همیشه دیدیم، خواب زمستانی طولانی را به‌خاطر جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر سپری خواهد کرد. بیگ‌سیکس لیگ برتر مثل همیشه تلاش می‌کنند تا فصلی بهتر از فصل قبل داشته باشند، اما باز هم پیش‌بینی همه بر این پایه است که رقابت قهرمانی بین منچسترسیتی و لیورپول خواهد بود. شرایط بیگ‌سیکس را پیش از شروع فصل جدید مرور خواهیم کرد. پیش‌بینی جایگاه تیم‌ها توسط نشریه «گاردین» انجام شده.

منچسترسیتی

به دنبال هت‌تریک قهرمانی! منچسترسیتی با اندک تغییراتی تلاش می‌کند تا همچنان در قلّه لیگ برتر بماند. تیم گواردیولا یکی از آماده‌ترین‌های فعلی اروپاست. شاید این فصل چالش بزرگ‌تر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا باشد، ولی این هم باعث نخواهد شد که لیگ برتر را دست‌کم بگیرند. شکست در دیدار جام‌خیریه مقابل لیورپول زنگ خطری برای پپ و شاگردانش بود.

ستاره
بی‌شک کوین دبروینه باز هم ستاره اول سیتی خواهد بود. او حالا یکی از باتجربه‌های سیتی به شمار می‌رود و مرد کلیدی خط میانی است. البته آبی‌آسمانی‌های شهر منچستر کم‌ستاره نیستند و در هر خط یک مرد کلیدی دارند. از ادرسون درون دروازه تا روبن دیاس در خط دفاعی، ایلکای گوندوغان، برناردو سیلوا و فیل فودن در خط میانی و حالا ارلینگ هالند در خط حمله.

نیروی جدید
پپ مختصر و مفید خرید کرده. با جدایی سرخیو آگوئرو در فصل گذشته و این فصل گابریل ژسوس، یک مهاجم نوک جدید به خدمت گرفت که مشتریان بزرگ و پرتعدادی هم داشت. ارلینگ هالند با چالشی جدید مواجه خواهد شد. سیتیزن‌ها امیدوارند که او در لیگ برتر هم بتواند بدرخشد. کالوین فیلیپس در لیدز درخشید تا به سیتی بیاید و او هم جانشین فرناندینیو خواهد بود. اگرجه خیلی‌ها می‌گویند سورپرایز سیتی در این فصل خولیان آلوارس آرژانتینی است.

پیش‌بینی
سومین قهرمانی متوالی برای منچسترسیتی دور از دسترس نخواهد بود. اگرچه این فصل به‌خاطر تقویم خاص و سماجت لیورپول کمی با تردید این پیش‌بینی را انجام می‌دهیم.

آشنایی با بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ همان همیشگی‌ها در فصلی که خواب زمستانی دارد

لیورپول

بازیکنان لیورپول برای منچسترسیتی از همین حالا خط و نشان می‌کشند. ظاهراً لیورپولی‌ها عزم‌شان را جزم کرده‌اند که دیگر هرطور شده جلوی قهرمانی نزدیک‌ترین رقیب را بگیرند. لیورپول فصل قبل هم فصل خوبی داشت و قهرمان جام‌های اتحادیه و حذفی شد، اما در آخرین روزها فصل را با تلخی قهرمان نشدن در لیگ برتر و لیگ قهرمانان به پایان بردند. آیا این فصل برای کلوپ و شاگردانش شیرین تمام می‌شود؟

ستاره
محمد صلاح مثل همیشه! لیورپول هم از آن دسته تیم‌هایی است که بار آن بر دوش یک ستاره نیست، شاید به همین دلیل هم ستاره مصری با آسودگی خاطر گل می‌زند و می‌درخشد. ویرجیل فان‌دایک هم که رهبر خط دفاعی‌ای است که ادرسون پشت سر آن‌ها قرار گرفته. از تیاگو آلکانتارا نباید به سادگی گذر کرد، چرا که هافبک تکنیکی، خلاق و خاصی است. شاید داروین نونیس هم مدعی آقای‌گلی و رقیب صلاح شود.

نیروی جدید
داروین نونیس مهم‌ترین خرید کلوپ در تابستان بود. او با خرید یک مهاجم نوک تمام‌کننده نشان داد که کمی به فکر تغییر و تحول است، چرا که کاملاً سبک بازی داروین با سادیو مانه که جدا شده تفاوت دارد. از فابیو کاروالیو هم نباید به سادگی گذر کرد، بازیکن پرتغالی که شاید ستاره جدید قرمزها در خط حمله هم باشد. کار لیورپول در نقل‌وانتقالات تقریباً تمام شده.

پیش‌بینی
پیش‌بینی‌ها می‌گوید لیورپول نایب‌قهرمان همیشگی است. شاید هنوز نقص‌هایی وجود داشته باشد، اما نتایج دیدارهای رودررو می‌گوید که قرمزها با یک لحظه غفلت از سوی سیتی جایگاه‌شان را می‌گیرند.

آشنایی با بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ همان همیشگی‌ها در فصلی که خواب زمستانی دارد

چلسی

فصل عجیبی را چلسی سپری کرد؛ از کوچ اجباری رومن آبراموویچ تا روی کار آمدن تاد بولی و شرکا. حداقل این که تکلیف چلسی مشخص شده و همه‌چیز روی هوا نیست. آبی‌های لندن فصل پیش انتظارات را برآورده نکردند، چرا که لقب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را یدک می‌کشیدند. در واقع تیم توخل افت کرد و همین که توانستند در روزهای پرحاشیه سوم شوند اتفاق خوبی بود. این فصل هم مدعی قهرمانی نیستند، ولی حتماً بالانشین خواهند بود.

ستاره
کوچ ستاره‌های خط دفاعی باعث شد تا کالیدو کولیبالی را به خدمت بگیرند و او می‌تواند ستاره جدید آبی‌ها باشد. ادوارد مندی که سال گذشته بهترین سنگربان سال شد هم ستاره دیگر آبی‌هاست. اما رحیم استرلینگ با تجربه خوب شاید بار خط حمله چلسی را به دوش بکشد. میسون مانت، انگولو کانته و جورجینیو هم هافبک‌های قابل‌اتکایی هستند.

نیروی جدید
در روزهایی که همه تردید داشتند مالک جدید چلسی بتواند ستاره برای توخل جذب کند، رحیم استرلینگ از منچسترسیتی و کالیدو کولیبالی از ناپولی را به خدمت گرفتند. چلسی تغییراتی اندک اما خیلی مهم داشته. دیگر خریدهای‌شان بازیکنان جوان هستند. انتظار می‌رود استرلینگ برگ برنده آبی‌های لندن در فصل جدید باشد و تیم‌های سابقش منچسترسیتی و لیورپول را به چالش بکشد.

پیش‌بینی
چلسی شاید حداقل بتواند بین ۴ تیم برتر قرار بگیرد. در هر صورت آن‌ها باز هم مدعی قهرمانی نیستند، چرا که ترکیب‌شان نیاز به تغییرات بیشتری داشت که انجام نشده.

آشنایی با بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ همان همیشگی‌ها در فصلی که خواب زمستانی دارد

تاتنهام

اسپرز فصل پرچالشی داشت و چهارمی این تیم تقریباً غیرمنتظره بود. کونته موفق شد تیم شمال‌لندنی را به لیگ قهرمانان اروپا برساند و هواداران را راضی کند. او با ابزاری که داشت تیم خوبی را ساخت و فصل را هم عالی تمام کرد. نقاط ضعف تیمش را شناخت و تابستان آن‌ها را برطرف کرد. به نظر می‌آید فصل بهتری در انتظار تاتنهام باشد.

ستاره
هری کین مثل همیشه. ستاره‌ای که قرار بود یک سال پیش تیم را ترک کند و به سوی تیم دیگری برای کسب جام برود، حالا پروژه جدید تاتنهام وسوسه‌اش کرده که بماند و بدرخشد. هئونگ مین سون هم زوج همیشگی و فوق‌العاده اوست. دیان کولوسوسکی هم خوب در اسپرز جا افتاده. پیرامیل هویبیرگ هم نبض خط میانی را در دست دارد. از ریچارلیسون و ایوان پریشیچ نباید غافل شویم.

نیروی جدید
ریچارلیسون بمبی بود که تاتنهام ترکاند. کمتر کسی تصور می‌کرد انتخاب ستاره اورتون این تیم لندنی باشد. با این حال کونته شکار بزرگش را صورت داد. خیلی زود ایوان پریشیچ را از اینتر به خدمت گرفتند که تجربه و سابقه‌اش قطعاً به کمک تاتنهام خواهد آمد. ایوه بیسوما بازیکن برایتون هم تکنیکی و ثمربخش خواهد بود. او جوانی آینده‌دار است که شاید ستاره اسپرز هم بشود.

پیش‌بینی
احتمالاً سومی به تاتنهام خواهد رسید. با تیم‌هایی مثل آرسنال و چلسی که همگی لندنی هستند بر سر این رتبه در رقابت خواهند بود.

آشنایی با بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ همان همیشگی‌ها در فصلی که خواب زمستانی دارد

آرسنال

خریدها و بردهای شگفت‌انگیز نوید یک فصل بهتر را برای آرسنال می‌دهد. توپچی‌های لندن دوران متفاوتی را با آرتتا سپری کرده‌اند. با این حال سرمربی اسپانیایی متوجه شد باید ستاره بخرد تا تیمش در رده‌ای بهتر از پنجمی قرار بگیرد. اگرچه عملکرد خوب در پیش‌فصل ملاک نیست، ولی شاید آرسنال با شرایط بهتری وارد فصل جدید شود.

ستاره
گابریل ژسوس همان مهره گم‌شده آرسنال بوده. در پیش‌فصل ستاره برزیلی ۷ گل زد و قدرت تمام‌کنندگی‌اش را به رخ کشید. مارتین اودگارد هم حالا در ۲۳ سالگی کاپیتان آرسنال شده که اتفاق قابل‌توجهی است. بوکایو ساکا وینگر خلاق توپچی‌ها دیگر ستاره آن‌هاست. آرون رمزدیل هم آنقدر خوب بود که باعث شد برند لنو آرسنال را ترک کند. بن وایل و گابریل هم مدافعانی توانا و قابل اتکا نشان داده‌اند.

نیروی جدید
شاید بتوان گفت بهترین خریدهای تابستانی را آرسنال انجام داده. این باشگاه گابریل ژسوس و اولکساندر زینچنکو دو بازیکنی که مدت‌ها در ترکیب ثابت سیتی بودند را به خدمت گرفت. فابیو ویرا از پورتو آمد که تعریف و تمجید  زیادی از او می‌شود. مارکینیوس برزیلی هم که مهاجمی تکنیکی است می‌تواند ستاره نوظهور لیگ برتر انگلیس باشد. مت ترنر هم از آمریکا آمده که سنگربان ذخیره خواهد بود.

پیش‌بینی
کمی پیش‌بینی برای آرسنال سخت خواهد بود. این تیم پیشرفت کرده، ولی باز هم برای رده چهارمی خواهد جنگید. شاید پیش‌بینی تکرار رده پنجم منطقی‌تر باشد.

آشنایی با بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ همان همیشگی‌ها در فصلی که خواب زمستانی دارد

منچستریونایتد

پرحاشیه‌ترین تیم این روزهای لیگ برتر انگلیس منچستریونایتد است، تیمی که حتی وقتی از صدر و قهرمانی هم خیلی دور است باز هم خوراک رسانه‌ای دارد. فصل قبل پس از برکناری اوله‌گنار سولشائر، رالف رانگنیک آمد که نشان داد او هم دوای درد شیاطین‌سرخ نیست. حالا مدیران باشگاه امید دارند فرمول هلندی اریک تن‌هاخ جواب بدهد. او بیشتر به جوان‌ها بها می‌دهد و شاید اعتمادش به ستاره‌ها بتواند شیاطین‌سرخ را از باتلاق بیرون بکشد.

ستاره
تکلیف کریستیانو رونالدو هنوز هم مشخص نیست. از طرفی مارکوس رشفورد هم افت کرده. با این حال برونو فرناندش همیشه بازیکن باارزشی به شمار می‌رود. داوید دخئا مثل هر فصل نقش پررنگی خواهد داشت. لیساندرو مارتینس مدافع مورد اعتماد تن‌هاخ است. کریستین اریکسن بعد از حمله قلبی در یورو ۲۰۲۰ با برنتفورد بازگشتی عالی داشت تا تیم جدیدش منچستریونایتد باشد. او هم هافبکی‌ست که خیلی از تیم‌ها می‌خواهند در ترکیب‌شان داشته باشند.

نیروی جدید
کریستین اریکسن بعد از روزهای تلخ یورو ۲۰۲۰ حالا به یکی از مطرح‌ترین تیم‌های فوتبال انگلیس پیوسته. او خرید خوبی برای شیاطین‌سرخ بود. لیساندرو مارتینس مدافع محبوب تن‌هاخ هم سرانجام راهی اولدترافورد شد. تن‌هاخ که به فوتبال هلند مسلط است یک بازیکن هلندی هم به خدمت گرفت. تایرل مالاسیا مدافع‌چپ فاینورد دیگر بازیکن جدید یونایتد است.

پیش‌بینی
همان ششمی فصل قبل! این پیش‌بینی برای تیمی که خیلی تلاش کرده متحول شود عجیب است. با این حال روزنامه‌نگاران انگلیسی به نسخه جدید منچستریونایتد هم چندان امیدی ندارند.

آشنایی با بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ همان همیشگی‌ها در فصلی که خواب زمستانی دارد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی