نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کشورهای آمریکای جنوبی تصمیم دارند با یکدیگر متحد شوند و میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ را در ۱۰۰ سالگی آن بگیرند.

چهار کشور آمریکای جنوبی شامل اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه و شیلی با یکدیگر متحد شده‌اند تا و پیشنهاد میزبان مشترک از جام جهانی ۲۰۳۰ را به فیفا داده‌اند که اگر این اتفاق رخ دهد، جام جهانی پس از ۱۰۰ سال از اولین دوره برگزاری‌اش در اروگوئه دوباره به آمریکای جنوبی باز خواهد گشت. 

تا کنون سابقه نداشته است که چهار کشور درخواست میزبان مشترک از جام جهانی بدهند اما ۴ کشور جنوب آمریکای لاتین به صورت رسمی و برای اولین بار این پیشنهاد را به فیفا داده‌اند. این در حالیست که از این منطقه سال ۲۰۱۴ میزبان جام جهانی بود و سال ۲۰۲۶ هم سه کشور دیگر از قاره آمریکا یعنی آمریکا، مکزیک و کانادا میزبان این رویداد هستند. 

اولین دوره جام جهانی سال ۱۹۳۰ نیز به میزبانی اروگوئه در آمریکای جنوبی برگزار شد و حالا پس از یک قرن اهالی این منطقه می‌خواهند دوباره برگزار کننده این رویداد باشند.  

طی این سالیان اخیر کشورهای لاتین بارها برای کسب میزبانی جام جهانی تلاش کرده‌اند. سال ۲۰۱۷ نیز اروگوئه و آرژانتین جدی‌ترین تلاش را برای کسب این امتیاز انجام دادند و پیشنهاد میزبانی مشترک‌شان را ارائه کردند که لوئیس سوارس و لیونل مسی سفرای این پیشنهاد بودند. در پایان همان سال پاراگوئه هم به فهرست میزبانان احتمالی اضافه شد و دو سال بعد شیلی هم به آن افزوده شد. در میان این چهار کشور سه تای آنها تا کنون جام جهانی بوده اند. اروگوئه سال ۱۹۳۰، آرژانتین سال ۱۹۷۸، شیلی سال ۱۹۶۲. در این میان پاراگوئه شاید میزبان جام جهانی روی زمین چمن نبوده باشد اما آنها سال ۲۰۱۹ میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی بوده‌اند. 

چهار کشور آمریکای لاتین در حالی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ پیشنهاد داده‌اند که مراکش (برای تبدیل شدن به دومین میزبان آفریقایی جام جهانی تاریخ)، کشورهای اسپانیا و پرتغال به صورت مشترک و جبهه بالکان شامل کشورهای رومانی، یونان، بلغارستان و صربستان نیز در قالب یک پیشنهاد مشترک برای میزبانی اعلام آمادگی کرده‌اند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی