نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۴
بمباران آبی‌ها در پایان نقل و انتقالات!/ شانس انتقال رویایی استقلالی‌ها با اقدام تیم اماراتی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اینطور که به نظر می‌رسد پروژه بازگشت مهدی قایدی به استقلال چیزی بیشتر از یک شایعه است.

دیگر زمان زیادی به آغاز فصل فوتبالی در ایران و امارات باقی نمانده و تیم‌ها آخرین روزهای اردوی آماده سازی خود را سپری می‌کنند تا با قدرت بالا وارد مسابقات شوند. با این حال، همچنان وضعیت یکی از لژیونرهای مطرح فوتبال ایران برای فصل بعد نامشخص است.

مهدی قایدی که دو فصل خوب را در استقلال با استراماچونی و مجیدی – فکری سپری کرد، با هدف رسیدن به فوتبال اروپا راهی امارات شد تا پیراهن شباب الاهلی را بر تن کند. تیمی که پیش از آن احمد نوراللهی را جذب کرده بود و دومین خرید خود را از دیگر تیم بزرگ پایتخت انجام داد.

روزهای ابتدایی برای قایدی خوب پیش رفتند و او در همان نخستین دیدارهایش برای شباب الاهلی، توانست رضایت هواداران را به دست بیاورد اما ایام خوش باشوی کوچک در دبی خیلی زود گذشتند و او ناگهان در لیست سیاه مهدی علی سرمربی وقت تیم قرار گرفت.

پس از اینکه قایدی در چند بازی عملکرد خوبی نداشت، حضور او در بازی‌های این تیم به شکل سینوسی ادامه داشت. او در برخی از دیدارها از ابتدا به میدان می‌رفت و در چند مسابقه نیز به‌عنوان یار جایگزین به زمین می‌رفت و نهایتا در لیگ قهرمانان آسیا و از مجموع ۶ دیدار تیمش، تنها ۴۵ دقیقه در ترکیب شباب الاهلی حضور داشت و پس از آن حتی روی نیمکت ذخیره‌ها نیز ننشست.

با جدایی مهدی علی و حضور لئوناردو ژاردیم روی نیمکت شوالیه‌های سرخ، انتظار می‌رفت که وضعیت قایدی برای فصل جدید دستخوش تغییرات مثبتی شود اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه قایدی در فهرست نفرات مورد نظر سرمربی جدید شباب الاهلی برای اردوی پیش فصل در صربستان هم قرار نگرفت که این مسئله اخبار پیرامون جدایی او را تقویت کرد.

درحالی‌که برخی‌ها نیز مدعی بودند که قایدی در شباب الاهلی ماندگار است اما این تیم امروز عمر خریبین بازیکن سوری الوحده را به خدمت گرفت تا ترافیک میان عناصر تهاجمی این تیم بیش از پیش افزایش یابد و این مسئله باعث خواهد شد تا قایدی بیشتر از هر زمان دیگری تمایل به جدایی داشته باشد.

در شرایطی که تنها چند ماه تا آغاز جام جهانی باقی مانده است، قایدی هرگز علاقه‌ای به از دست دادن بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان ندارد. بازیکنی که به دنبال فضای بیشتر برای نشان دادن توانایی‌هایش و بازگشت به روزهای خوبش است.

چند وقتی است که شایعه بازگشت قایدی به استقلال مجددا تکرار شده است. پیگیری‌های خبرنگار ورزش سه نشان می‌دهد که احتمال حضور وینگر بوشهری در جمع شاگردان ساپینتو چیزی بیشتر از یک شایعه است و آبی‌ها گام‌های مثبتی را نیز در این خصوص برداشته‌اند.

شباب الاهلی که قصد دارد برای فصل بعد جزو تیم‌های نخست جدول باشد و شانس خود را برای قهرمانی امتحان کند، با حضور مهدی قایدی در جمع تیم‌های مدعی ادنوک لیگ مخالفت کرده و قصد ندارد رقبایش را تقویت کند، به همین دلیل آنها پیشنهاد تیم‌هایی مانند الوصل را رد کرده‌اند. از طرفی، فرهاد مجیدی که مشتری پر و پاقرص قایدی بود، پس از ورود استقلال به معامله جذب این بازیکن، از جذب قایدی منصرف شد و او قصد ندارد برای جذب این وینگر بوشهری، با تیم سابقش وارد رقابت شود.

بازگشت قایدی به استقلال می‌تواند به‌راحتی داستان جدایی امیرحسین حسین‌زاده را به دست فراموشی بسپارد.  پروژه‌ای سخت و دشوار برای آجورلو و مدیران استقلال که عملی کردن آن در کنار جذب محمد محبی می‌تواند آبی‌ها را به قهرمان اصلی بازار نقل و انتقالات تبدیل کند.

بازگشت قایدی به ایران در مقطع کنونی امری سخت اما ممکن و شدنی است چرا که این بازیکن نیز به دنبال تیمی برای فرصت بیشتر جهت حضور در زمین مسابقه است. این بازیکن انتخاب‌های متعددی ندارد و باید خیلی زود برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. یک انتخاب اشتباه می‌تواند باعث از دست رفتن جام جهانی برای او شود. در فاصله ۱۱۰ روز تا آغاز جام جهانی، مهدی قایدی استقلال را مشتری پر و پاقرص خود می‌بیند و شاید بازگشت او به تهران، آغاز اوج‌گیری مجدد او و حضور در تیم ملی باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی اصیل IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    برنگرده هم تیم ملی رو از دست میده و هم کلا فوتبالش تموم میشه! توی این راه مهدی قایدی یا باید اسیر احساسات زنش بشه که رفته دبی و رنگ آزادی دیده و دلش نمیخواد برگرده یا باید به همسر محترمش بفهمونه که فعلا فوتبال و هدفش مهمتر هست برای زندگی بهتر توی آینده و این سراب رو به زنش نشون بده که اگر مهدی فوتبالش تموم بشه این خوشیها مثل سراب زودگذر خواهد بود براشون... کلا متاسفانه همه زن میگیرن و سر به راه میشن! مهدی زن گرفت و هوسهای زنش فوتبال مهدی رو تا نابودی پیش برده! اینو زمان رفتن مهدی گفتم و متاسفانه پیش بینیم درست از آب دراومد! الان هم مهدی برنگرده کلا فوتبالش رو تموم شده باید بدونه مگر اینکه برگرده و یه سری حاشیه های زنش رو کنار بزاره و فقط به فوتبالش فکر کنه توی این مقطع
  • تنها_عشق_جهان_استقلال IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    برگرد پسر لنگی ها دلشون برای لایی های تو تنگ شده
  • ۵و۶ IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    استقلالیهای عزیز تا وقتی سردار پشمالوتونو دارین غم نداشته باشین اینا نظامی بودن ایران ما هم توسط نظامیها اداره میشه
  • کیون IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    چون از لحاظ بدنی ضعیف وپا پرانتزی وزود خسته میشه توان ۹۰ دقیقه بازی را ندارد مربیان خارجی زود تشخیص میدن برا همین بهش کم بازی می رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی