پشت پرده بیانیه بازیکنان تیم ملی/ تاج وعده برکناری اسکوچیچ داد؟/ طارمی و آزمون دوباره مقابل هم
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در بیانیه دوم خود برای جلوگیری از دخالت نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون فوتبال هم دچار اختلاف شدند و سردار آزمون پیام خود را حذف کرد.

روز گذشته بود که تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بیانیه‌ای را در ارتباط با عدم دخالت نمایندگان مجلس در امور مربوط به فدراسیون فوتبال منتشر کردند.

در این بیانیه آمده بود: ««ما سربازان تیم ملی فوتبال ایران، امیدواریم آقایان احسان قاضی‌زاده هاشمی و نصرالله پژمان‌فر، وقت خود را صرف معیشت و مشکلات اقتصادی مردم کنند و اجازه بدهند فوتبالی‌ها در مورد فوتبال تصمیم بگیرند. خواهش ما این است که اعضای محترم مجمع فدراسیون، تصمیمی بگیرند که اسم ایران و آبروی فوتبال‌مان در جام جهانی حفظ شود و بتوانیم شادی را به مردم عزیزمان هدیه دهیم. در جام جهانی قبلی تیم ملی در کمال آرامش توانست بهترین نتایج تاریخ را کسب کند. امیدواریم عزت و آرامشی که از بین رفته است، دوباره به فدراسیون فوتبال بازگردد».

این پیام در اینستاگرام بازیکنانی چون مهدی طارمی، کریم انصاریفرد، علیرضا جهانبخش، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی و.... منتشر شد. سردار آزمون مهاجم تیم ملی هم ابتدا این پیام را در صفحه شخصی خود قرار داد اما بعد از ساعاتی آن را حذف کرد تا نشان بدهد همسو با دیگر ملی پوشان نیست.

تکرار اختلاف بازیکنان تیم ملی

نخستین موضوعی که در بیانیه بازیکنان تیم ملی به چشم می‌آید، تکرار اختلاف و دو دستگی در این تیم است. برای اولین بار، پرده این اختلاف در بیانیه چند هفته پیش بازیکنان تیم ملی در حمایت از اسکوچیچ برافتاد. در آن ماجرا ابتدا بازیکنانی چون سردار آزمون، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و… بیانیه‌ای در حمایت از اسکوچیچ منتشر کردند و سایر ملی پوشان از این کار سر باز زدند.

اصلی ترین مخالفان اسکوچیچ یعنی طارمی، جهانبخش، انصاریفرد و حاج صفی سپس با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام آزمون و رفقا را زیر سئوال بردند و نشان دادند که مخالف ادامه کار اسکوچیچ در تیم ملی هستند. هرچند آزمون بعد از آن سعی کرد از طارمی دلجویی کند اما تکرار این ماجرا در بیانیه دوم و دیروز نشان می‌دهد اختلافات تمام نشده است.

حمایت از مهدی تاج با مخالفت برابر نمایندگان مجلس

ناگفته پیداست بیانیه روز گذشته چند ملی پوش و درخواست از نمایندگان مجلس برای عدم دخالت در فوتبال، در حمایت از مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال و یکی از گزینه‌های ریاست انتخابات پیش رو است. تاج در ماجرای پرونده سنگین مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی از سوی نمایندگان مجلس، ارگان‌های نظارتی و رسانه‌ها تحت فشار زیادی قرار دارد تا پای به عرصه انتخابات نگذارد.

پژمانفر و قاضی زاده هاشمی هم بارها در مصاحبه‌های خود در روزهای اخیر بر تخلفات تاج در پرونده ویلموتس تاکید کرده و نسبت به حضورش در انتخابات هشدار داده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت طارمی، جهانبخش، حاج صفی، عزت اللهی و دیگر نفرات تیم ملی با انتشار بیانیه دیروز سعی کردند فضا را برای حضور مهدی تاج در انتخابات فراهم کنند.

وعده تغییر اسکوچیچ داده شده است؟

یکی از فرضیاتی که می‌تواند در انتشار بیانیه بعضی از ملی پوشان در حمایت از تاج به واقعیت نزدیک باشد، ارتباط بازگشت تاج به فدراسیون و برکناری اسکوچیچ باشد. در واقع حامیان بازگشت تاج به فدراسیون همان نفراتی هستند که در بیانیه اول، خواهان برکناری سرمربی تیم ملی بوده‌اند.

می‌توان این‌طور برداشت کرد تاج که برای رسیدن دوباره به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال دست به هر کاری زده است، وعده‌ای برای تغییر سرمربی تیم ملی به مخالفان اسکوچیچ داده و آنها هم بر اساس همین وعده، برای نمایندگان مجلس و مخالفان تاج پیامی را منتشر کرده‌اند. حذف بیانیه توسط سردار آزمون به عنوان موافق اسکوچیچ هم این گمانه زنی را تقویت می‌کند.

دخالت سیاسیون برای مجوز ورود خودرو لوکس مشکلی ندارد؟

نکته دیگر بیانیه را می‌توان در تناقض بین حرف و عمل بازیکنان تیم ملی به ویژه حامیان تاج جستجو کرد. در بیانیه دیروز از نمایندگان مجلس و سیاسی‌ها خواسته شده است به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم رسیدگی کنند و فوتبال را به دست فوتبالی‌ها بسپارند در حالی که بعضی از همین بازیکنان چندی پیش برای پیش بردن امور شخصی خود دست به دامن سیاسی‌ها شده بودند.

مهدی طارمی یکی از این نفرات است که در آخرین مصاحبه خود اعتراف کرده بود جلسه‌ای را با پسر معاون رئیس جمهور برای دریافت مجوز ورود خودروهای لوکس برگزار کرده است تا از این طریق بدون پرداخت مالیات و گمرک، در میان این همه مشکل اقتصادی و معیشتی مردم، کار خود را پیش ببرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حسین IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    یکی بیاد ک کیروش رو بیاره، بدون کیروش هیچ شانسی نداریم تو جام جهانی
  • علی از تبریز IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    یعنی این تیم ملی و مخصوصا طارمی داره حال به همزنترین تیم ملی تاریخ میشه.ان زمان که اعتراض میکردند به عزل عزیزی خادم خفه خون گرفتند الان دارن از یک مفسد ورزشی حمایت میکنند تا مثلا دوباره دلال موزامبیکی را بیاورند.جز تاسف تاسف چیز دیگری نمیتوان گفت
    • ارسلان IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      تاسف بابت خودت بخور، فساد تاج رو قبول دارم ولی کیروش چه فسادی داشته؟ چه کسی رو با دلالی اورده تیم ملی؟ غیر از اینه که دست دلال ها رو کوتاه کرد.
    • علی از تبریز IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      اگه بخوام بهت جواب بدم خیلی طولانی میشه ولی نتیجه دخالت دولت و سیاسیون در ورزش همینه.که عزیزی خادنم را برکنار کنند و فوتبال ایران را به این روز بیندازند.بازگرداندن کیروش به چه قیمتی؟به قیمت دوباره امدن تاج؟دوباره بخور بخور؟مگه کیروش از همین اشفته بازار فوتبال ایران کم سواستفاده کرد/از کمپ تیم ملی درامد کسب میکرد.مثال اردوی قطر کمپ اسپایدرمن انتقاد میکرد چون خودش ان قرارداد کمپ را نبسته بود یا برای اردوی 10 روزه روسیه 3 ملیون دلار خرج کرد.متاسفم برای شما به جای اینکه ریشه را بررسی کنید به فرع فکر میکنید و میگوید فوتبال ما با امدن کیروش گل و بلبل میشود
    • ۱ IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      علی جون از نظر کیسه‌کشایی مثل حسین و ارسلان مربی فقط کیروش و استراماپولی هستن. انگار آسمون سوراخ شده و این دو عنتر ازش افتادن پایین. نتایج کیروش رو با تیمهای مختلف دیدیم. نتایج استراماپولی رو هم با الغرافه دیدیم. جفتشون انگار عاشق عدد هشتن. یکی نیست بهشون بگه آخه کیروش اگه بیاد تو این مدت مثلا میخواد چیکار کنه. اگه اتوبوس میخوایین خب بگید اسکوچیچ براتون بخره!! ما با اسکوچیچ شاید بتونیم بریم مرحله بعدجام جهانی ولی قطعا با کیروش ترسو هیچوقت نمیتونیم بریم مرحله بعد. تیم ملی برزیل و آلمانم به این الدنگ بدن اتوبوس می‌چینه تو زمین!! آدم ترسو از سایه خودشم میترسه. اگه کیروش تغییر رویه بده هیچ ایرادی نداره که سرمربی تیم ملی بشه ولی به شرطی که اولا آدم شه و مثل آدم رفتار کنه. ثانیا دست از ترسوبازیش برداره. ثالثا از طرفدارای پرسپولیس معذرت بخواد. رابعا ۶۰۰ هزار دلار بیشتر نگیره. خامسا مالیات قراردادشو خودش بده. تاسعا پول بلیط رفت و آمداشو خودش متقبل بشه. سابعا دست از دلالی برداره. این آشغالو ولش کنی میخواد از جور کردن بازیهای تدارکاتی و هتل و... هم پورسانت بگیره.
    • ۲ IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      اونایی که سنگشو به سینه میزنن صفر و یکی فکر میکنن و کدو رو نمی‌بینن. جریان کدو رو قدیمیا میدونن.
    • پدرام CA ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      ترس مهمترینشه ولی فقط ترسش نیست. این ادم انقدر شیله دااره که وقتی سید جلال روبیدلیل خط زد اومد گفت یکی از مدرنترین مدافعهای وسط دنیا رو درایران کشف کردم! یعنی روزبه چشمی! بعد هم فیکسش کرد. اونهم شروع کرد چپ و راست سوتی دادن! (چون هافبک دفاعی بود) ولی مگه کیروش ول کن بود؟ جلوی اسپانیا دید دیگه نمیشه گندش در میاد اومد گفت روربه مصدومه ولی دروغ میگفت نشون به اون نشون که 4 ماه بعد که رفتن اسیا اانگار نه انگار که روزبه کشف جهانیش بوده حتی یک دقیقه تو دفاع وسط بهش بازی نداد با این که سالم بود وتوی چند بازی اوردش تو به جای دژاگه که بازی رو بخوابونه. برای همین صلاح میگه این پیرمرد فقط یک چیز بلده لجاجت بی منطق! برای همین رونالدو گفت این ما رو بئبخت کرد! ولی رونالدو و صلاخ چی میفهمن از فوتبال؟ مهم اینه که کیروش دستیار فرگوسن بوده(البته زمان صدام!)
  • محمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    شمایم فقط خوبین گیر بدین طارمی خوبه همه بازیکنا استوری کردنا سردار استوری دلش خواسته بعد چند ساعت پاک کنه رسانه فقط خوبن حاشیه درست کنن واسه تیم ملی بازیکنا
  • رامین IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    من با بازگشت تاج مخالفم ولی با بازگشت کی رش موافق.
  • علی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    نشد که بشه
  • سوباسا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    طارمی خودرو وارد نکنه، مشکل اقتصادی مردم رفع میشه؟ چه ربطی داره؟
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    خیلی دوست دارم دلال موزامبیکی مربی ایران در جام جهانی بشه تا هواداراش بفهمند که او هیچى نيست
    • مجتبی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      کیروش هم فقط از جهل و سادگی ما ایرانیها سواستفاده کرد و خیلی هوشمندانه فهمیمد چطور از ضعف مدیران و هیجانات طرفداران به نفع خودش بهره ببره . واقعا سه بازی ایران رو تو جام جهانی روسیه بدون تعصب نگاه کنید میبینید که جز ابرو ریزی چیزی نبود فقط بزن زیرش و خوش شانسی بود . تو بازی با مراکش فقط باید ۱۰ گل می خوردیم . بخدا نمیدونم اینها که کیروش کیروش میکنند تو ۸ سال حضور کیروش در ایران چه حرکت رو به رشدی تو فوتبال و تیم ملی دیدند
    • از عشق تو من مرغم، باور نداری قدقد: IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      کیروش‌پرستا دلشونو خوش کردن به دشمنی او با پرسپولیس. وگرنه او تخم که نمیذاره هیچ قدقد هم نمیکنه.
  • امین LT ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    این تیم ملی با این بازیکنا با سه شکست مفتضحانه برمیگرده .
  • 7 IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    به قول علی کریمی ایران واس کیروش بهشته چون هرکار دلش میخواست میکرد ناگفته نماند ک کیروش التماس علی کریمی رو میکرد واس دستیاری و هلی کریمی بعد از مدت کوتاهی ک دست کیروش واسش رو شد ولش کرد وای بازم کیروش پاچه خواریشو میکرد و میگفت همیشه واسه همچین اسطوره ای در کادر من جا هستش چون فکر میکرد میتونه با پاچه خواری نظر علی کریمی رو نسبت به خودش عوض کنه اونایی ک میگن کیروش واقعا یکم وجدان داشته باشن بازی های جام جهانی رو ببینن بازی با پرتغال و مخصوصا اسپانیا ک همش تو دفاع بودیم بازی با مراکشم ک لوله بودیم و شانسی به خودشون گل زدن چ دستاوردی داشت کیروش سه تا بازی با عراق داشت ک دوتاشو باخت یکیشو مساوی کرد یا باخت به سوریه و لبنان همین اسکوچیچ همه بازی هاشو برد جلوی اینا سه تا بازی با عراق سه تا برد بسه ترو خدت یکم به فکر تیم ملی تون باشید
  • جنگ تا فوتبال پاک IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    این بیانیه ها بیشتر به جنگ قدرت سیاسیون در پشت پرده تیم ملی میمونه تا اختلاف بازیکنان ضمن اینکه هر کسی از تاج حمایت کنه با اون گند کاریهاش یعنی ریگی به کفش داره ضمنا وظیفه نماینده مجلس هست که در همه امور جاری کشور بخصوص اموری که مردم به آن حساستر هستند دخالت داشته باشند و پیگیر حق و عدالت باشند اصلا به هیچ بازیکنی چه ملی چه باشگاهی این موضوع مربوط نمیشه تا بخواهد بیانیه هم صادر کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی