۱۵
تیم ملی فوتبال انگلیس
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تیم ملی انگلیس تا اینجا در ۲ دیدار دوستانه مقابل تیم‌های ساحل عاج و سوئیس به میدان رفته است.

هر ذهنیتی در مورد ضعف‌های مگوایر، ناکامی طولانی انگلیسی‌ها در بردن عناوین، تزلزل جایگاه گرت ساوتگیت و هر نقطه منفی در مورد رقیب اول تیم ملی ایران دارید، درست یا غلط، نمی‌شود آن را دلیل بر آسان قلمداد کردن جدال با «سه‌شیر» قرار داد. آن‌ها انگلیس هستند و سالهاست که می‌خواهند به زعم خودشان جام جهانی فوتبال را به خانه‌اش بیاورند. برای رسیدن به این هدف هیچ چیزی هم در ترکیبشان کم ندارند و کلکسیون کم‌نظیری از ستاره‌های فوتبال دنیا آماده‌اند در اولین مسابقه جام جهانی انگلیس که در اولین روز این رقابت‌ها مقابل ایران رقم می‌خورد، اولین گام را محکم بردارند.

ترکیب انگلیس؛ سرشار از ستاره‌ها

به هر کجای زمین که نگاه بکنیم نام‌های بزرگی هستند که رقیب اول تیم ملی ما در قطر را تجهیز می‌کنند. حضور هر کدام از آن‌ها در تیم‌های ضعیف‌تر می‌توانست حضور بزرگ‌ترین بازیکن آن تیم لقب بگیرد و در نگاهی کلی می‌توان گفت ساوتگیت برای چیدن ترکیب تیمش در هیچ کجای زمین با مشکل روبه‌رو نیست. مشکلی هم اگر باشد به نداشتن بازیکن با کیفیت و ستاره مربوط نمی‌شود و برعکس او با دغدغه ترافیک بازیکن در پست‌های مختلف روبه‌رو شده و برای انتخاب بهترین‌ها دچار تردید است. از دروازه مطمئن با رقابت رمسدیل و پیکفورد تا مدافعان پرشمار راست و در صدر آنه‌ا الکساندر آرنولد درخشان، از مدافعان میانی بزرگ تا مدافعان چپ نامدار و هافبک‌های ستاره تا خط حمله سریع و پرمهره با حضور کاپیتان هری کین، همگی از مسلح بودن انگلیس تا بن دندان خبر می‌دهند. ترکیب سه‌شیر سرشار از بازیکنان بزرگ است و تیم ملی ایران نباید روی نقاط ضعف بازیکنانی خاص حساب چندانی باز کند و شاید کلید مقابله با چنین ترکیب پرمهره‌ای رو آوردن به عملکرد تیمی مناسب است. از نقاط ضعف انگلیس تقریبا نا امید شده و باید از نقاط قوت آن‌ها صحبت کنیم که در میان تمام ستاره‌های این تیم شاید سرعت، هوش، زیرکی و کیفیت فوق‌العاده آرنولد در سمت راست تیم انگلیس نه تنها ایران، بلکه هر تیم بزرگ و کوچکی را آزار دهد. از او نباید غافل شد و مدافعان چپ تیم ملی کار سخت و وظیفه مهمی را در اولین روز جام جهانی به عهده خواهند داشت. انگلیسی‌ها در میانه زمین هم مهره‌های پرشمار آماده و انتخاب‌های متعددی دارند و دکلان رایس، جاد بلینگام و کالوین فیلیپس حرف‌های زیادی برای گفتن در قطر خواهند داشت. جنگندگی رایس اگر در کنار خلاقیت بلینگام قرار بگیرد، می‌تواند کار را برای هر رقیبی از جمله تیم ملی ایران دشوار کند. خط حمله رقیب اول ما در جام جهانی قطر از دیگر قسمت‌های ترکیب این تیم دست کمی ندارد و مدافعان ایرانی باید آماده رویارویی با آقای گل جام جهانی قبلی، هری کین در کنار بازیکنان سریع و تکنیکی مانند ساکا، سانچو، فودن، گریلیش و استرلینگ باشند. سیاق بازی تیم ساوتگیت مبتنی بر حفظ توپ و حملات پی در پی است که رقبا را خسته می‌کند و از خستگی آن‌ها در به ثمر رساندن گل و برتری تیم انگلیس بهره می‌برد. ساوتگیت هم با وجود فشارهای رسانه‌ای اخیر همچنان مرد مورد اعتماد کشورش برای نیمکت تیم ملی در قطر به شمار می‌رود و تجربه او در میادین بین المللی و بازی‌های بزرگ دست کمی از نام‌های مطرح عرصه سرمربیگری ندارد. در مجموع دیدار اول تیم ملی ایران در جام جهانی شاید حتی با جدال مقابل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال هم متفاوت باشد و انگلیسی که قرار است در مقابلش قرار بگیریم حتی مجهزتر از دیگر رقبای بزرگ ما در ادوار گذشته جام جهانی باشد.

خطرناک ترین رقیب تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲/ به هر کجای زمین که نگاله می کنیم...

علیرضا جهانبخش و انگیزه انتقام

بدون تردید یکی از تماشاگران ویژه دیدار تیم‌های ملی ایران و انگلیس سرمربی برایتون، گراهام پاتر خواهد بود که در این مسابقه شاهد عملکرد ستاره‌ای است که در تیمش فرصت چندانی پیدا نکرد و پاتر هرگز اعتماد کافی به او نداشت. این فرصت برای جهانبخش وجود دارد که در مقابل سرمربی سابقش خودی نشان دهد و ارزش‌های خودش را به او یادآوری کند. علیرضا جهانبخش سابقه بازی نزدیک با اکثر بازیکنان فعلی تیم انگلیس را در کارنامه بازی‌های باشگاهی‌اش دارد و شناخت او از رقیب تیم ملی ایران و انگیزه‌اش برای اثبات توانایی‌ها به گراهام پاتر و لیگ برتر انگلیس می‌تواند به کمک فوتبال ایران بشتابد و روز بزرگی را برای او و تیم ملی ایران رقم بزند. جهانبخش در بازی‌های نه‌چندان زیادی که برای برایتون انجام داد، نشان داده  هیچ ترسی از نام و نشان ستاره‌های انگلیسی ندارد و در زمان مقتضی قادر است آن‌ها را برای مهار خودش به زحمت هم بیندازد. یقینا ایستادن جهانبخش در مقابل تیم کشوری که لیگش او را از روزهای خوب دور کرده، از نکات حائز اهمیت این مسابقه به شمار می‌رود که حتما تا پیش از برگزاری این مسابقه و در آستانه جام جهانی از چشم رسانه‌های فوتبالی دور نخواهد ماند.

روند آماده‌سازی؛ دقیق و برنامه‌ریزی شده با اندکی تردید

انگلیس تا اینجا در ۲ دیدار دوستانه مقابل تیم‌های ساحل عاج و سوئیس به میدان رفته است. آن‌ها هر ۲ بازی را با پیروزی پشت سرگذاشته‌اند اما نداشتن بازی مقابل تیم‌های آسیایی شاید نمره منفی برنامه‌ریزی اهالی فوتبال این کشور باشد. در حقیقت تیم ملی ایران می‌تواند از غفلت انگلیس و دست‌کم گرفتن فوتبال ایران بهره ببرد و این تیم بزرگ را در اولین ایستگاهش با مشکل ناشناس بودن رقیب آسیایی مواجه کند. در سوی دیگر در روند آماده‌سازی برای جام جهانی، انگلیس دوران بسیار بدی در لیگ ملت‌های اروپا را با ۲ شکست و ۲ تساوی پشت سر گذاشته و باخت تحقیرآمیز مقابل مجارستان اعتماد به نفس آن‌ها را تا حدی کاهش داده است. مجارستان با برتری ۴ گله در برابر ستاره‌های پرشمار انگلیسی ثابت کرد که این تیم هم می‌تواند مستعد باخت و غافلگیر شدن خواهد بود و در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست. تیم ملی انگلیس ۲ بازی مهم دیگر را در برابر آلمان و ایتالیا در لیگ ملت‌ها تا پیش از جام جهانی خواهد داشت که باید در این ۲ مسابقه و شاید دیدارهای دوستانه‌ای که تدارک می‌بیند، برای یادآوری بردن مسابقات، تلاش و تمرین کند. آخرین برد این تیم به بازی دوستانه مقابل ساحل عاج در ماه مارس بازمی‌گردد و ما می‌توانیم امیدوار باشیم آلمان و ایتالیا باز هم حریف ایران در جام جهانی را برای پیروزی ناکام بگذارند تا انگلیس با بردن بازی‌ها غریبه‌تر شود و ناشناس بودن تیم ملی ایران برای آن‌ها هم نقطه امیدبخش دیگری برای تیم ملی کشورمان در قطر خواهد بود. با تمام این تفاسیر، تیم ملی ایران در آستانه یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخش قرار دارد که اگر این مسابقه با همان ریتم بازی مقابل اسپانیا و پرتغال پیش برود، یک نتیجه تاریخی را برای یوزهای ایرانی به همراه خواهد داشت و در غیر این صورت ما باید روی بازی‌های بعدی‌مان حساب کنیم. انگلیس سخت‌ترین حریف ایران در قطر خواهد بود.این مسابقه همچنین می‌تواند یک ویترین مناسب برای عرضه ستاره‌های جوان تیم ملی به باشگاه‌های لیگ برتری نام بگیرد و درخشش این ستاره‌ها در مصاف با انگلیس ممکن است کلید انتقال آن‌ها به لیگ جزیره و تغییر روند فوتبالشان باشد. جدال برابر تیم ساوتگیت یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای تیم ملی ایران به شمار می‌آید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کاویان‌ IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    تیم ملی انگلستان ، تیم خیلی قوی ای هست و منم خیلی دوستش دارم ولی توی جام جهانی ممخصوصا بازی اول همیشه متزلزل بوده و ایران اگه کیروش بودش صد درصد حداقل یه تساوی از انگلستان میگرفت ، ولی با اسکوچیچ ؟؟؟؟؟؟؟
    • یوسفی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      کیروش باتفکرات دفاعی دیگه نمیتونست به ایران کمک کنه باید ایران اعتمادبه نفس لازم رابرای شکست نام هاي بزرگ به دست بیاره.
  • گوزن سبز IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    به نظر من تیم حریف هرکی باشه بزار باشه مهم تیم کشور عزیزمون بتونن خوب بازی کنن خوب حفظ توپ کنن به موقع حمله کنن و به موقع دفاع کنن ان شالله خداوند متعال پشت و پناهشون باشه
    • ایرانی IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      خب خوب بازی کنن و خوب حفظ توپ کنن و به موقع حمله کنند این دیگه ینی برد!
  • بهزاد IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    آبکش خواهیم شد !
  • محمد IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    تیم کشورمون تو این دوره جام جهانی، نصف تیمش رو نداره، کی‌روش برگ برنده ما تو دوره های قبلی بود ولی الان...
  • فرهنگ IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    با اسکوچیچ فقط خدا رحم کنه که باغیرت بچه ها یه جوری بشه تحقیر ملی نشیم، اما اگه کی روش بیاد، میشه امیدواری هایی داشته باشبم.
  • حامد IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    آقای تحلیگر رسانه ،شما خوب میدونی چطور یک‌چیز کوچک روبزرگ میکنن شما بگو کدوم طرفی هستی!؟ یه سطل ماست اشانتیون من میزارم روش بهت میدم
  • محمد اکبری US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    در فوتبال هر چیزی امکان وقوع داره، درسته قیاس تیم ملی انگلیس با تیم ایران چندان منطقی به نظر نمیرسه، و از اونجایی که تیم ملی فوتبال ما هم به دلایلی که تقریبا برای همه روشنه، نتونسته آمادگی های خوبی برای جام جهانی داشته باشه متاسفانه، ولی امیدوارم با غیرت و تجربه ای که به ویژه بازیکنان لژیونر ما با بازی در باشگاه های خوب و معتبر اروپایی دارند و آنالیز و ترکیب بندی خوب کادر فنی و هوش و جنگندگی تک تک بازیکنان، بتونیم حداقل یه مساوی از انگلیس بگیریم.
  • مجتبی US ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    نه که ایران خیلی بازی تدارکاتی داشته حداقل ایران پنج هیچ میبازه
  • سرخ کابوسآبی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    عادت دارید غول بسازید یادمه بازی با استرالیا میگفتند ما با منتخب باشگاه های جهان مگه میتونیم نتیجه بگیریم در مقابل تیم آلمان و اسپانیا وآرژانتین و... همین آقایان اونارو فیل وایران را مورچه میکردند ندیدید چه بازیهایی کردیم اگر جو روانی شما وامثال شما نبود وخودباوری را ازدستشون نمیگرفتید از اونا میبردیم یا تساوی میگرفتیم شما یا پول میگیرید که از نظر روانی تیم را ضعیف کنید یا مغرضید وسادیسم دارید ویا با این حرفا خودتون رو نشون بدید آقایون ما میتونیم اگر امثال شما بزارن از گروهمون صعود کنیم گواه ادعای من بازیهای جام جهانیه که گفتم برید ببینید حق با منه یانه مگر ستاره کم داریم بخدا میشه تا ۱ هشتم بالا رفت چند تا بازی خوب تدارکاتی ولال شدن این مغرضهای یاوه گو کافیه
  • پاشا وقاری IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    یادتون رفته که ۵ هفته انگلیس با ترکیب کامل!از مجارستان که ۶ بازیکن ذخیره استفاده کرده بود ۴ بر ۰ باخت کجایید ما چی کم داریم از انگلیس ؟؟؟؟؟ امید دارم که می‌بریم ببازیم هم من به استعداد های کشورمون ایمان دارم به امید موفقیت تیم ملی کشور عزیزمون❤ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷❤
  • فرید IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    به نظر من بد میبازیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی