نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مذاکره پرسپولیس با مهاجمی که در لیست یحیی نبود/ گزینه سرخ‌ها از هفته دوم در ترکیب!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

گزینه دلخواه گل‌محمدی برای خط حمله پرسپولیس کیست که یکی مثل شیخ‌دیاباته با سابقه آقای گلی در لیگ برتر را نمی‌خواهد؟ شاید خیلی‌ها گمان کنند گزینه‌هایی که باشگاه به یحیی معرفی کرده و موردپسند او نشده، یک لجبازی بین مدیر و مربی باشد، اما این‌طور نیست.

مربی پرسپولیس برای پیشانی خط حمله تیمش بازیکنی می‌خواهد که روی هوا و زمین مثمرثمر باشد. بازیکنی که توانایی پرس‌کردن مدافعان را داشته باشد، پابه‌توپ بوده و همچنین از شم گلزنی‌ خوبی هم بهره ببرد. در فوتبال روز دنیا هم مهاجم‌های اینچنینی خریداران زیادی دارند. می‌توانیم از ارلینگ هالند یا روبرت لواندوفسکی به‌عنوان سرآمد این بازیکنان نام ببریم. بازیکنانی که قامت بلندی دارند اما سرعت و تکنیک هم در سبک بازی آنها مشهود است‌. کاسیانو جزء مهاجمانی بود که این خصوصیات را حداقل برای بازی در لیگ ایران داشت اما درنهایت قرمزها موفق به جذب او نشدند تا راهی لیگ دوی عربستان شود.

بازیکن ایرانی؟ نه

در بین گزینه‌های داخلی که به گل‌محمدی معرفی شدند، این مربی هیچ‌کدام از آنها را تا این لحظه نپذیرفته است. البته سجاد شهباززاده یا شهاب زاهدی استثنا بودند که سرمربی پرسپولیس هم به سبک بازی آنها اعتقاد داشت اما هیچ‌کدام جذب نشدند. سایر مهاجم‌های ایرانی هم یا عضو تیمی شدند یا یحیی روی آنها نظر مثبتی ندارد، آخرین گزینه ایرانی که ایجنت‌ها به پرسپولیسی‌ها پیشنهاد دادند، یونس دلفی بوده که البته ‌مدیران این باشگاه این خبر را تایید یا تکذیب نکردند. بااین‌حال پاسخ یحیی به جذب دلفی هم منفی بوده و تاکیدش جذب مهاجم خارجی است. البته یحیی یک خارجی که در لیگ ایران بازی کرده و سابقه بازی در پرسپولیس را هم داشته یعنی گادوین منشا را هم تایید کرده بود اما مذاکرات باشگاه با او سرانجامی نداشت تا قراردادش با مس رفسنجان تمدید شود.

لوکادیا همچنان گزینه است

یکی از مهاجم‌هایی که طی روزهای اخیر بحث احتمال حضورش در پرسپولیس مطرح شد، یورگن لوکادیا، بازیکن تیره‌پوست فصل پیش بوخوم آلمان بود. مهاجمی‌ که در فوتبال اروپا و به‌خصوص هلند کارنامه درخشانی داشته است؛ تا جایی که یکی از مدیران ارشد باشگاه پرسپولیس برای مذاکره با این بازیکن بار سفر به کشور ترکیه را بست و گفت‌وگویی هم‌ بین طرفین انجام شد اما مذاکرات به دلایل مالی به بن‌بست رسید و تا این لحظه قراردادی بین دوطرف به امضا نرسیده است.

اتفاقی که به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیامد و باعث ناامیدی پرسپولیسی‌ها شد تا جایی که گل‌محمدی تصمیم گرفت در بازی دوستانه آخر پرسپولیس از یک مهاجم جوان و ناشناس در خط حمله استفاده کند. البته ظاهرا این مهاجم هلندی که سابقه حضور در برایتون انگلیس را دارد و فصل گذشته هم در بوندس‌لیگا به بایرن‌مونیخ و دورتموند گل زده، در لیست گل‌محمدی قرار نداشت و مدیران باشگاه مستقیم سراغ مذاکره با او رفتند. در شرایطی که خبر منتفی شدن حضور این بازیکن در تهران اعلام شده، شنیده می‌شود مدیران پرسپولیس همچنان نیم‌نگاهی به جذب لوکادیا دارند و از احتمال اندک‌شانس خود برای حضور این مهاجم می‌خواهند نهایت استفاده را ببرند. دیروز خبر جالب و مرتبطی هم در این خصوص منتشر شد؛ مبنی‌بر اینکه مدیران تیم نایمخن هلند به‌دنبال جذب لوکادیای ۲۸ساله بودند اما اعلام کردند مذاکرات‌شان با او متوقف شده و دنبال گزینه‌های دیگری هستند.

مانگا یا گزینه‌ای دیگر؟

آلف مانگا و لوکادیا و یک گزینه خارجی دیگر، سه گزینه نهایی باشگاه پرسپولیس بودند و مذاکرات برای جذب یکی از آنها به‌طور همزمان انجام می‌شد. درباره لوکادیا همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم‌، شاید اتفاقاتی رخ دهد تا باز هم گزینه پرسپولیسی‌ها شود اما درغیر این‌صورت آلف مانگا و یک گزینه دیگر همچنان شانس پرسپولیسی شدن را دارند. مانگای برزیلی در مذاکرات اولیه با پرسپولیس به نتیجه نرسید اما با پیگیری‌های مدیران باشگاه و با توجه به اینکه هنوز با تیمی قرارداد نبسته است، این احتمال وجود دارد تا اواخر هفته به تهران سفر کند و پرسپولیسی شود. البته هواداران پرسپولیس چندان هم راغب نیستند این بازیکن عضو تیم‌شان شود؛ چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد پست اصلی مانگا وینگر است و توانایی بازی در خط حمله را دارد و این خصوصیات بازیکنی مثل تمیروف است. آنها می‌گویند باشگاه باید دنبال یک مهاجم تخصصی مثل کاسیانو برود تا مشکلات گلزنی تیم برطرف شود.

آخر هفته سرنوشت‌ساز

داستان جذب مهاجم‌ خارجی برای پرسپولیس از مذاکرات عجیب و غریب و البته نافرجام با کاسیانو در دو ماه پیش آغاز شد و همچنان روی اعصاب هواداران این تیم رژه می‌رود! اما اگر پرسپولیسی هستید و اخبار این تیم را دنبال می‌کنید برای رسیدن به آخر این داستان تکراری تا چند روز دیگر هم دندان روی جگر بگذارید. تا اواخر این هفته و به احتمال فراوان تکلیف جذب مهاجم خارجی پرسپولیسی‌ها مشخص می‌شود. هر مهاجمی هم که جذب شود بازی هفته اول قرمزپوشان مقابل ذوب‌آهن را از دست می‌دهد و در این شرایط چشم‌ امید گل‌محمدی در خط حمله به مهدی عبدی و تمیروف خواهد بود، اگرچه ترابی و صادقی و حتی سروش رفیعی هم در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل نشان دادند راه عبور توپ از خط دروازه حریفان را بلد هستند و احتمال دارد به‌عنوان مهاجم کاذب به میدان بروند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • ناصر IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    تازمانی که اجرلوی سپاهی مدیر استقلال باشه اوضاع پرسپولیس درست نمیشه تیم حکومتی ورانتی استقلال رو باید تعطیل کنن
    • شیرزاد CA ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      شدیدا مخالفم با این نظر ما با اینها حالا حالاها کار داریم چیچی رو تغطیل کنند؟ اینها باید باشند و قهرمانیهای پرسپولیس رو ببینند باید باشند و از دربی ها خونی برن خونه!
    • longi IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      عقل نباشد جان در عذاب است
    • شاهین IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      علنا دولت تمام کار کشور را ول کرده. افتاده دنبال قهرمانی استقلال...
    • بیژن رستمی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      هنوز از بابامسعود وپنج دوره قهرمانی وتا نایب قهرمانی انهم دوبار وحذفی وغیره ،که درست در حالیکه قهرمانی دراسیا دوراز دسترس نبود سناریوی نژادپرستانه ال کثیر ومذاکره با بشار که از شرمندگی توی بازیها جز خطا وعصبانیت ازش چیزی ندیدیم ،باز به دنبال هوچیگری هستید که قهرمانی متوالی ما با دعوت سوپرمنهای شما به مجلس ورسانه ملی که حتی از صحبت روزمرگی درکی نبردند ،اتهام دولتی رابه ما نسبت می دهید تیمهایی با فرهنگ زخمی که هضم قهرمانی تیمی متوالی درداور است درحالیکه این به روحیه بازیکنان وروابط وسخت کوشی انها بستگی دارد والا چنین موفقیتی به دست نمی اید ،جمع شدن کیسه وسوراختور وشله زرد وفولاد وخود قلعه نوعی که از ورودبه زمین ممانعت می کند شایعه نفرت ایران را از تیم پرسپولیس توی بوق گشادشان می کنند تیمی منزجر مردم است که اینهمه طرفدار ندارد حداقل از مرام ومعرفت خود حرف بزنید که دردوره قبلی باهمه مشکلات اگر گلهای یامفت توسط دروازبان ما نمی خوردیم ،باخت خود داده ها نبودند قهرمانی را درخواب هم نمی دیدید ،مع الوصف ما به قهرمانی تیم شما با استدلال مصدومیت بازیکنان اصلی ما وضعف سپاهان خرده نمی گیریم
  • جواد IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    ایول نظر خیلی قشنگی بود موافقم
  • آرش IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    پرسپولیس بازیکن نمیخاد بابا معسوت رو میخاد...
    • Ali IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      یعنی اگه اون باشه به نظر تو زورش به بابا حمیت میرسه ؟
    • امید IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      5سال اسنپ مسعودبه تاریخ پیوست
  • پرسپولیس کبیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    با این وزیر خیال همه راحت: هر تیمی قهرمان بشه الا پرسپولیس.بسشه تا یکی دو دوره دیگه استقلال و سپاهان قهرمان نشن به هیچ عنوان نمیزارن پرسپولیس قهرمان بشه.به استقلال یه نگاهی بندازین درحالیکه همه نگاهها به یارگیری اولیه پرسپولیس بود یه مربی خوب خارجی براش گرفتن یه اردو توپ خارجی هم براش برگزار کردن قرارداد بازیکناهم بدون سروصدا تمدید شد چند بازیکن عالی هم به تیم اضافه کردن.ازاون طرف بعد از یارگیری اولیه پرسپولیس که همه بازیکن آزاد بودن وگرنه به این راحتیها جذب نمیشدن،همه چیز متوقف شد .نه اردو خارجی برگزارشد ونه کمبودهای تیم برطرف شد.درحالیکه همه تیمهادوتا دوتا بازیکن خارجی میگیرن پرسپولیس رو یکماهه معطل یک مهاجم کردن
    • لنگ= مکتب عبده IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      پرسپولیس چی؟یه کلمه اضاف گذاشتی🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • MehdiiRaad IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    ویینگر نخرید سیامک و عبدی رو بزارید فروارد لوکادیا خوبه ولی شما رو به جون عزیزتون مانگا رو نخرین
  • جمال IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    به نظرم لنگ بیشترازهرچیزی به بابامسعودنیازداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی