سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
۱ |
۵
۴ نکته که هنگام خرید چمن مصنوعی باید بدانید
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با خرید چمن مصنوعی و تمام جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر شما نیز قصد دارید برای حیاط ویلا و تراس و … خودتان چمن مصنوعی تهیه کنید و اطلاعاتی در این زمینه ندارید بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

زیرا می خواهیم اطلاعات مفید و سودمند در این رابطه به شما ارائه دهیم‌.

چمن مصنوعی چیست

قبل از پرداختن به چگونگی خرید چمن مصنوعی بهتر است در رابطه با خود این محصول صحبت کنیم. همانطور که می دانید چمن مصنوعی یک پوشش است. این پوشش از الیاف های مصنوعی ساخته شده است. ظاهر آن کاملا شبیه چمن های طبیعی می‌ باشد. با مشاهده این‌ چمن ها فکر می‌کنید که طبیعی و زنده هستند اما اینطور نیست. چمن های مصنوعی شکل ظاهری شان کاملا شبیه چمن های طبیعی می باشد. این چمن ها همیشه سبز هستند و در مکان های زیادی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. زمین های فوتبال یکی از مکان هایی می باشند که این نوع چمن ها در آنجا زیاد یافت می شوند. البته تنها به همین جا ختم نمی شود. در مکان هایی مانند زمین بازی کودکان و یا محوطه ساختمان و تراس و … نیز از این نوع چمن بسیار می توان پیدا کرد.

این چمن مانند چمن طبیعی نیاز به آبیاری ندارد. در نتیجه بسیار کاربردی و مفید می باشد. محیطی که با این چمن پوشیده شده است زیبایی و جذابیت خاصی دارد.

 راهنمای خرید چمن مصنوعی

در خرید چمن مصنوعی باید به یک سری نکات توجه کنید. چمن مصنوعی از نظر ظاهری کاملا مانند چمن طبیعی می باشد. اما یک فرق کلی و اساسی با نوع طبیعی خود دارد. آن هم جنس این نوع چمن ها می باشد. چمن های مصنوعی از الیاف ها و یک سری رشته های مخصوص تولید شده اند. این رشته ها از جنس های مختلفی مانند پلی اتیلن و یا پلی پروپیلن می‌ باشند. این چمن ها از اجزای مختلفی ساخته شده اند مانند لایه های زهکشی شده و لایه هایی که در قسمت کف قرار دارند. در ابتدا هدف کلی افراد از تولید چمن مصنوعی استفاده آن در محیط های ورزشی‌ مانند زمین های فوتبال بوده است. اما رفته رفته با گذشت زمان فقط این چمن ها محدود به استفاده در زمین های ورزشی نشد و افراد از آن در مکان های بسیاری  استفاده می‌ کردند.

این چمن ها از نظر جنس با هم‌ متفاوت هستند. افراد در زمان خرید می توانند با مشورت گرفتن از اشخاصی که در این زمینه سررشته و تجربه دارند، بهترین جنس و با کیفیت بالا را تهیه کنند. به این طریق تا چندین سال می توانند از چمن مصنوعی استفاده کنند بدون اینکه کوچکترین مشکلی برایش پیش بیاید.

کاربرد این محصول

کاربرد های این محصول در هنگام خرید چمن مصنوعی بسیار زیاد می‌ باشد. چمن های ورزشی به طور کلی از نظر کاربرد به دو دسته تقسیم‌بندی می شوند. چمن های ورزشی و چمن های تزئینی. امروزه دیگر این نوع چمن ها تنها اختصاص به زمین های ورزشی ندارند. بلکه از آن ها برای تزئین محیط نیز استفاده می‌ کنند. کاربرد چمن مصنوعی در محوطه ساختمان، زمین های ورزش، محوطه بازی کودکان، بالکن، پاسیو، گلخانه و باشگاه ورزشی و ..‌ می باشد. حتی این نوع چمن را می توان در فضای داخلی خانه نیز بدون محدودیت نصب کرد. مخصوصا در تراس های بزرگ نصب این چمن بسیار کاربردی می باشد. بعد از یک روز خسته کننده افراد می توانند درون تراسی که با این چمن تزئین شده است بنشینند و خستگی یک روز کاری سخت را از بین ببرند.

خرید چمن مصنوعی به محیط اطراف زیبایی و لطافت می‌ بخشد. به خاطر رنگ سبز و زیبایی که دارد چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌ کند. اگر شما نیز فضایی دارید و می توانید آن را به این نوع چمن مجهز کنید، سریعا اقدام‌ نمایید. زیرا زیبایی و کارایی فضای مورد نظر شما را می تواند چندین برابر کند.

۴ نکته که هنگام خرید چمن مصنوعی باید بدانید

انتخاب این نوع چمن

انتخاب و خرید چمن مصنوعی به طور کلی به فضایی که شما مد نظر دارید بستگی‌ دارد. اگر می‌خواهید فضای ورزشی و محیط های ورزشی و زمین بازی را مجهز به چمن کنید باید از چمن های مخصوص فضاهای ورزشی استفاده کنید. اما اگر می خواهید محیط گلخانه و تراس و یا محوطه ساختمان را به این محصول مجهز نمایید باید ازچمن های تزئینی استفاده کنید. در هنگام خرید می‌ توانید از فردی با تجربه و یا خود فروشنده سوالات خود را بپرسید. به این طریق می‌ توانید انتخاب درست و خریدی مطمئن داشته باشید. انتخاب چمن مصنوعی کار سختی نیست. به شرطی که در هنگام خرید آن بتوانید از افراد متخصص و با تجربه مشورت و راهنمایی بگیرید.

انواع چمن مصنوعی

در این قسمت می‌خواهیم در رابطه با انواع چمن مصنوعی صحبت کنیم. در هنگام خرید این محصول باید بدانید که چه جنس و کاربردی دارد. بسیاری از خریداران روی قیمت ها حساسیت نشان می دهند این تا جایی خوب است که دو عامل دوام و حس نرمی و زبری را تحت تاثیر قرار ندهد. بدون در نظر گرفتن یکی از این عوامل، محصول خریداری شده با آنچه در ذهن داشتید، تفاوت دارد. برای اینکه کیفیت، دوام و قیمت ها با استانداردهای در نظر گرفته شده، مطابق باشد روی مواد اولیه و جنس نخ به کار رفته در ساخت چمن مصنوعی، تصمیم بگیرید. چمن مصنوعی از نخ های متفاوتی بافت می شود، طریقه بافت و همچنین جنس الیاف، روی نرمی، دوام و هزینه ها تاثیر می گذارد. 

جنس این نوع چمن ها از الیاف های پلیمری و یا پلاستیکی می باشد. جنس نایلون این محصول را می توان جزو جنس های با کیفیت دانست زیرا ویژگی‌ های زیادی دارد. این ویژگی‌ ها شامل مقاومت و ساختار بالا، تراکم زیاد، حفظ شکل اولیه، تحمل کردن حرارت زیاد و … می باشند. این چمن ها بعد از مدتی تغییر شکل نمی دهند و برای فضا های گرمسیری می توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

نوع دیگر چمن مصنوعی از جنس پلی اتیلن است. بافت نرم، ظاهری بسیار طبیعی، مقاومت بالا، ظاهری زیبا و سبز و… جزو ویژگی های مثبت این نوع چمن می باشند. این نوع چمن برای زمین های سخت و سفت و زمین های ورزش رزمی بسیار انتخاب درستی است.

پلی پروپیلن نیز یکی دیگر از جنس های چمن مصنوعی است. انعطاف پذیری بالا، قیمت بسیار مناسب و ارزان، مقاومت بالا و… جزو ویژگی‌های مثبت این نوع چمن است. از این جنس بیشتر در زمین بازی کودکان و پارک و …. استفاده می شود.

انتخاب و خرید چمن مصنوعی بر اساس راهنمای خرید آن می تواند به شما کمک کند تا خریدی درست داشته باشید. با این اطلاعات شما می توانید با توجه به فضای مورد نظر خود یک خرید مناسب و به صرفه انجام دهید. همچنین می توانید از مزیت های یک چمن مصنوعی با کیفیت نیز برخوردار شوید.

 قیمت چمن مصنوعی

قیمت خرید چمن مصنوعی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابعاد و متراژ محیط مورد نظر یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت می باشند. هر چقدر فضایی که شخص می خواهد آن را به چمن مجهز کند بزرگتر باشد طبیعتا قیمت تمام شده نیز برایش بیشتر می شود. یک عامل دیگر جنس و کیفیت چمن مصنوعی است. اگر می خواهید محصولی با کیفیت خریداری نمایید باید قیمت بالاتری نیز پرداخت کنید. به این ترتیب می توانید تا چندین سال بدون وجود هیچ مشکلی از این محصول استفاده نمایید. شرکتی که از آن محصول را خریداری می‌ کنید نیز در تعیین قیمت نقش دارد. همچنین هزینه های جانبی مانند حمل و نصب و … نیز جزو مواردی می باشند که در تعیین قیمت تمام شده این کار تاثیر مستقیم دارند. ایرانی و خارجی بودن چمن نیز جزو عوامل مهم در قیمت گذاری می باشند. شما با خرید چمن های خارجی باید هزینه بیشتری نیز پرداخت نمایید.

۴ نکته که هنگام خرید چمن مصنوعی باید بدانید

نحوه خرید

نحوه خرید چمن مصنوعی به این صورت می باشد که شما با شرکت مربوطه تماس گرفته و اعلام نیاز می‌کنید. بعد از آن کارشناس در اولین فرصت برای شما اعزام‌ می شود تا به بررسی محیط بپردازد. بعد از متراژ محیط مورد نظر و همچنین دانستن خواست و نیاز شما و میزان بودجه ای که مد نظر دارید می تواند شما را راهنمایی نماید. این راهنمایی بر اساس موارد مختلفی می‌ باشد. شما به کمک یک کارشناس می توانید اطلاعات زیادی به دست آورید. در صورت نیاز می توانید موافقت خود را اعلام‌ کرده و چمن مصنوعی خود را سفارش دهید. در دوره کنونی، شاهد کمرنگ شدن حضور چمن‌های طبیعی در زمین‌های بازی و حیاط‌های خانگی می‌باشیم. یکی از دلایل این اتفاق، افزایش هزینه‌های مربوط به این چمن‌هاست. حالا جایگزین‌های بهتری مثل چمن مصنوعی پیدا شده‌اند. با خرید چمن مصنوعی، دیگر نیاز به چمن طبیعی نخواهید داشت. این چمن، بی دردسر است. نه نیاز به نگهداری سفت و سخت داشته و نه هزینه‌ای روی دستتان می‌تراشد. ضمنا قیمت چمن مصنوعی هم به نسبت؛ مناسب بوده و از هر لحاظ، گزینه خوبی برای انتخاب است.

امید است با مطالب بالا توانسته باشید اطلاعات مفیدی در رابطه با چمن مصنوعی و تمام جزئیاتی که مرتبط با آن است به دست آورید. با داشتن آگاهی نسبت به تمام جوانب این کار می توانید خریدی درست را انجام دهید. جهت اطلاعات بیشتر به سایت گامان تزیین جاوید به آدرس gamantj.com مراجعه کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سعیده رستمی IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    سلام وقتتون بخیر باشه ممنونم بابت مطلبتون راجع به چمن مصنوعی سوال داشتم آیا مدل های بین سنگی با مدل های رولی متفاوت هست قیمتش؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی