نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پرسپولیس در فکر رکوردشکنی/ یحیی تاریخ آبی را قرمز می‌کند؟
منبع: فوتبالی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس و ذوب‌آهن در افتتاحیه به مصاف هم می‌روند.

دیگر چیزی تا شروع فصل جدید لیگ برتر نمانده و تیم ها از روز جمعه بیست و دومین دوره لیگ برتر را آغاز خواهند کرد. پرسپولیس که بعد از ۵ فصل قهرمانی، سال گذشته کورس قهرمانی را به رقیب سنتی خود باخت، در اولین دیدار خود میهمان ذوب آهن خواهد بود. دیداری که برای گل‌محمدی و تیمش، اهمییتی حیاتی دارد. نباختن در این بازی یعنی عبور پرسپولیس از رکورد استقلال و قرمز کردن تاریخی که بیش از یک دهه است، رنگ آبی به خودش دیده و گرفته است.

رکورد ویژه پرسپولیس در هفته‌های اول تاریخ لیگ برتر، نباختن این تیم در ۱۵ دوره اخیر است. دومین و آخرین شکست پرسپولیس در افتتاحیه لیگ برتر در دوره ششم رقم خورد که تیم دنیزلی در مشهد برابر ابومسلم اکبر میثاقیان باخت. ۱۰ برد و ۵ مساوی در ۱۵ افتتاحیه آخر پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر رقم خورده و این دقیقا همان تعداد فصلی است که استقلال هم بدون باخت در هفته ابتدایی سپری کرد. اما آبی‌ها در اولین بازی لیگ شانزدهم و در آبادان به صنعت نفت باختند و این رکورد بی‌نظیر را از دست دادند.

حالا پرسپولیس با نباختن به ذوب‌آهن، با ۱۶ فصل بدون شکست در افتتاحیه، تاریخ را به نام خودش می‌کند. اتفاقی که رخ دادنش زیادی محتمل است چراکه شکست خوردن آنها برابر ذوب‌آهن و اصولا تیم‌های مهدی تارتار، مدتهاست رنگ واقعیت به خودش نگرفته است.

  ۷ برد، ۳ مساوی و ۲ باخت، ثمره استارت‌های پرسپولیس در بازی‌های بیرون از خانه بوده و آنها در لیگ بیست‌ و دوم برای سیزدهمین بار، فصل را به عنوان مهمان شروع می‌کنند. در یک نگاه کلی، چنین بیلانی برای پرسپولیس در هفته‌های اول لیگ برتر ثبت شده: ۱۲ برد، ۷ مساوی و ۲ باخت. آنها فقط در این زمینه، آماری ضعیف‌تر از استقلال دارند که  ۱۳ برد، ۶ مساوی و ۲ باخت در کارنامه دارد. البته این آمار هم ممکن است در این فصل به تساوی برسد چون استقلال باید به مصاف سپاهان و  مورایس برود که قطعا حریف سرسخت‌تری نسبت به ذوب‌آهن و تارتار است.

  پرسپولیس در ۶ فصل اخیر، فقط یک بار دروازه‌اش در افتتاحیه باز شده که به بازی فصل قبل مقابل فولاد برمی گردد. بهترین شروع یک تیم در تاریخ لیگ برتر هم به پرسپولیس تعلق دارد که در لیگ سوم با برد درخشان ۸ بر ۲ برابر پگاه گیلان، فصل را استارت زد.

رکورد ویژه دیگر پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی تاریخ لیگ برتر، زدن گل است. آنها فقط در یکی از ۲۱ دوره لیگ برتر موفق به زدن گل در بازی افتتاحیه نشدند که رکوردی بسیار خوب محسوب می شود. در ادامه نتایج پرسپولیس در هفته های اول تمامی ادوار لیگ برتر را مشاهده می کنید.

لیگ اول: پرسپولیس یک- فولاد یک

لیگ دوم: برق شیراز یک- پرسپولیس ۲

لیگ سوم: پرسپولیس ۸ - پگاه ۲

لیگ چهارم: فولاد ۳ - پرسپولیس یک

لیگ پنجم: فجرسپاسی ۲ - پرسپولیس ۲

لیگ ششم: ابومسلم ۳ - پرسپولیس ۲

لیگ هفتم: صنعت نفت ۲ - پرسپولیس ۳

لیگ هشتم: سایپا صفر - پرسپولیس یک

لیگ نهم: مس ۳- پرسپولیس ۳

لیگ دهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر

لیگ یازدهم: پرسپولیس یک- ملوان یک

لیگ دوازدهم: صنعت نفت صفر - پرسپولیس یک

لیگ سیزدهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر

لیگ چهاردهم: پرسپولیس یک- نفت یک

لیگ پانزدهم: پرسپولیس ۲ - پدیده ۲

لیگ شانزدهم: سایپا صفر - پرسپولیس یک

لیگ هفدهم: پرسپولیس ۲ - فولاد صفر

لیگ هجدهم: پدیده صفر - پرسپولیس یک

لیگ نوزدهم: پرسپولیس یک- پارس جنوبی جم صفر

لیگ بیستم: سایپا صفر- پرسپولیس صفر

لیگ بیست و یکم: فولاد یک- پرسپولیس سه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    این چه رکوردی است که به زور برای این تیم درست کرده اید؟ مثلا رکورد تیمی که در بازی دوم لیگ نباخته مال کیست؟ خیلی بی معنیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی