نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
استقلال به یک گزینه هیجان انگیز نزدیک شد/ انتقال این ستاره آسان نیست
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فعالیت باشگاه استقلال تهران در روزهای پایانی نقل و انتقالات به یک گزینه هیجان انگیز نزدیک شده است: مهدی قایدی.

مهدی قایدی جدیدترین گزینه نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال تهران است: بازیکنی که هواداران در فصل گذشته به شدت با جدایی‌اش مخالف بودند و اکنون در مسیر بازگشت به لیگ ایران قرار دارد.

از شایعه تا واقعیت

به محض ورود استقلال به نقل و انتقالات تابستانی زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال بازگشت مهدی قایدی به لیگ برتر ایران مطرح شد. مهاجمی که در تابستان گذشته با قرارداد ۵ ساله به تیم شباب الاهلی امارات منتقل شده بود در ابتدا بعید به نظر می‌رسید که از این تیم جدا شود.

قایدی با موافقت فرهاد مجیدی از استقلال جدا شد که علاقه داشت این بازیکن در ۲۲ سالگی پیشرفت کند. اما او با گذشت یک سال به این تیم، آمار درخشانی از خود برجای نگذاشته است و مورد انتقاد هم قرار دارد.

ادموند اختر، بازیکن پیشین استقلال در واکنش به ماجرای جدایی امیرحسین حسین زاده گفته بود: «امیدوارم اگر می‌خواهد جدا شود به تیم درست و حسابی برود. دیدیم که تصمیم اشتباه قایدی را ۱۰ سال عقب انداخت اما صیادمنش با انتخاب درست ۱۰ سال جلو افتاد.»

چرا بازگشت قایدی به استقلال جدی است؟

در حالیکه فقط شایعات درمورد بازگشت قایدی مطرح شده بود، اظهار نظر محمد مومنی، عضو هیات مدیره باشگاه مشخص کرد که آن‌ها به صورت جدی برای جذب بازیکن جوان اقدام کرده‌اند.

مومنی روز گذشته درباره وضعیت احتمال بازگشت قایدی به استقلال گفت: «در اینکه قایدی بازیکن بسیار خوبی است، شکی وجود ندارد و دوست داریم به جمع ما اضافه شود و از قابلیت‌های او استفاده کنیم. استقلال قایدی را پرورش داد و به جایی رساند که خودش دوست داشت. اکنون که استقلال می‌خواهد از این بازیکن استفاده کند، باید شرایطی به وجود بیاورد که زمینه استفاده از او مهیا شود و به استقلال کمک کند. همه استقلالی‌ها دوست دارند این اتفاق بیفتد و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم، اما یکسری شائبه‌ها آزاردهنده است. چیزهایی شنیدیم که نمی‌توانیم درباره آن حرف بزنیم. بازگشت قایدی می‌تواند برای او و استقلال نفع داشته باشد و پله‌های قهرمانی زودتر طی شود.»

استقلال به یک گزینه هیجان انگیز نزدیک شد/ انتقال این ستاره آسان نیست

استقلال به قایدی نیاز دارد؟

در حالیکه بازگشت قایدی جدی به نظر می‌رسد، این سوال مطرح می‌شود که آیا ریکاردو ساپینتو نیازمند جذب این بازیکن خواهد بود یا خیر. استقلال در نقل و انتقالات تابستانی در بخش هجومی عملکرد زیادی داشته است.

پیمان بابایی و سجاد شهباززاده دو خرید تازه وارد این تیم هستند و همچنین قرارداد آرمان رمضانی و ارسلان مطهری هم به عنوان مهاجمان این تیم تمدید شد. درحالیکه قرار بود یک بازیکن خلاق یه خط میانی ملحق شود، به نظر می‌رسد ساپینتو تمایل دارد تا این بازیکن مهدی قایدی باشد.

طبق آمار متریکا، قایدی با کسب هفت پنالتی، سومین بازیکن آبی‌ها از حیث کسب پنالتی در تاریخ لیگ برتر است. ضمن اینکه او یک مرتبه هم (لیگ نوزدهم) عنوان آقای پاس‌گل لیگ را کسب کرد. او در ۸۱ بازی لیگ برتر با پیراهن استقلال به میدان رفت که حاصل آن ۲۰ گل و ۱۶ پاس گل بود. او همچنین ۷ پنالتی کسب کرده بود. 

قایدی به عنوان یک مهاجم ریزنقش و سرعتی می‌تواند برای هر یک از مهاجمان استقلال مکمل موفقی باشد و در صورت برنامه‌های تاکتیکی سرمربی می‌تواند نقش مهاجم کاذب را کمی عقب‌تر از مهاجم نوک برعهده داشته باشد؛ همانند همکاری موفقی که در لیگ نوزدهم با شیخ دیاباته داشت.

انتقال آسان نیست

کسب رضایت‌نامه قایدی برای انتقال قطعی از شباب الاهلی به استقلال سخت خواهد بود. قایدی درحالی قرارداد پنج ساله با تیم اماراتی امضا کرد که باشگاه استقلال برای صدور رضایت‌نامه او ۲ میلیون دلار دریافت کرده بود. از این رو احتمالا در صورت توافق مهاجم بوشهری برای بازگشت به استقلال، مذاکرات باید برای انتقال قرضی او ادامه یابد. باشگاه تهرانی در نقل و انتقالات تابستانی موفق شد اینگونه محمد محبی را با قراردادی قرضی یکساله البته بدون بند خرید جذب کند.

استقلال به یک گزینه هیجان انگیز نزدیک شد/ انتقال این ستاره آسان نیست

آیا باشو آماده است؟

۲۷ بازی و تنها چهار گل. این آمار مهدی قایدی با پیراهن الاهلی در تمامی مسابقاتی است که فصل گذشته به میدان رفته است. با مقایسه آنچه او با انجامش موفق شد توجه باشگاه‌های زیادی را به خود جلب کند، او فصل پیش یک بازیکن رو به افت بوده و طبیعی است که در لیست خروج قرار بگیرد.

معامله برد - برد

در فصل منتهی به جام جهانی هر بازیکنی تمایل دارد تا با ارائه‌ بهترین عملکردش پیراهن تیم ملی را به دست آورده و در صورت در اختیار داشتن این جایگاه، ثبات و پیشرفت بیشتری داشته باشد. این انگیزه مناسبی برای بازگشت قایدی به ایران خواهد بود.

و در صورت بازگشت به ایران، کدام تیم می‌تواند بهتر از استقلال باشد؟ آبی‌ها از بازگشت این بازیکن استقبال می‌کنند تا طراوت و سرعت در خط حمله را افزایش بدهند و او هم از این فرصت استفاده خواهد کرد تا بلیت جام جهانی قطر را رزرو کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • لنگ خاص IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    حتی سبیل قائدی از باشگاه فرهنگی ارزشی پیروزی بزرگتره
    • عشق تاجی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      حق گفتی😂دمت گرم ناموسا
    • Ali IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      تو وقتی معنی و مقهوم ارزش را نمی دانی چیست حرفات بیهوده و باطل است.
    • Tommy 7 IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      احتمالا خودت کوسه هستی که سبیل((۱۰ بیل هم نیست )) قائدی برات جذابه
  • علی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    آقای وزیر کم پول بیت‌المال را خرج تیم حکومتی دوچرخه پشمالو کن هرسال هزار ان میلیارد خرج تیمی میشه که یک ریال در جام باشگاه‌های آسیا درآمد زایی نداشته چرا این پولها رو خرج مردم سیل زده وگرفتار نمی‌کنید آیا یک مربی در حد این تیم در داخل کشور پیدا نمیشه که با ۷۰ میلیارد مربی از خارج وارد کردید قحطی مربیه که از مربیان وطنی استفاده نمیشه آخه بیت‌المال که کیسه نیست سر هر کسی در این آخوره
    • لنگی بی شرافت IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      الحق که شما لنگیها در خریت گوی سبقت رو از هم ربودین.احمق خان 450 هزار دلار میشه هفتاد میلیارد تومن ،با دلار 30 هزار تومنی هم حساب کنی میشه سیزده و نیم میلیارد که از 18 میلیاردی که برای نگه داشتن یایا حروم کردین هم حداقل 4 تا 5 میلیارد کمتر.
    • بستوزن لنگ IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      باچرتکه حساب کردی یاازهوش سرشارلنگیت استفاده کردی عمویی قول شک ندارم زیرسیکلی
  • کوهمره_جروق IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    جیب گشاد آجرلو همه این ها جواب گو هست. آجرلو خوب بلده پولشویی بکنه.استاد اختلاس و پولشویی.خاوری باید از کاندا بیاد جلوی آجرلو تعظیم بکنه
  • تاجی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    این چرت وپرتهارورسانهای لنگی مینویسن رضایت نامه 2میلیون دلار؟؟؟؟اخه چولمنگ مگه استقلال چقدرفروخته که پول رضایت نامش اونقدره جاکشهای لنگی
  • دلابی=گلابی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    بره/بمونه جایی که خواهان داشته باشه و رشد کنه. هی بازارگرمی و حرف. کاش زودتر پایان نقل و انتقالات اعلام بشه. بسه هزینه کردن بیخود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی