مهدی تاج
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی تاج و اعضای هیات رییسه در اقدامی بی سابقه از ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا شکایت کردند و خواستار دریافت غرامت به خاطر محکومیت در پرونده ویلموتس شدند.

رییس جمهور سابق آمریکا چند سال پیش در نشست با اینفانتینو رئیس فدراسیون فوتبال جهان اعلام کرد تحریم خزانه داری آمریکا علیه ایران شامل درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران نزد فیفا هم می شود و بعد از این بود که درآمدهای فدراسیون فوتبال مسدود شد و هم اکنون میزان زیادی از درآمدهای ایران در فیفا انباشت شده است.

پیش از این دیدار و این ملاقات فیفا درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران را به سفارت ایران در سوئیس انتقال می داد و فدراسیون فوتبال هم این پول را از طریق وزارت امور خارجه در تهران دریافت می کرد اما بعد از دیدار ترامپ با اینفانیتنو این مسیر هم مسدود شد تا فدراسیون فوتبال علاوه بر محرومیت از درآمدهای خود در فیفا حتی نتواند این پول را به خارجی ها انتقال دهد.

پشت پرده شکایت تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از ترامپ

پیش تر فدراسیون فوتبال دستمزد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی را از این طریق پرداخت می کرد. یعنی به فیفا نامه می زد و می گفت این قدر به کارلوس کی روش از طرف فدراسیون فوتبال ایران پرداخت کنید اما همان طور که اشاره شد بعد از دیدار ترامپ با رییس فیفا، فدراسیون فوتبال جهان دیگر حتی یک دلار از درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران هزینه نکرد. هنوز خیلی از باشگاه ها هم درآمدهایشان نزد فیفا مسدود شده است.

مهدی تاج در حالی این شکایت را مطرح کرد که در آستانه بازگشت به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است و از سویی ترامپ هم از ریاست جمهوری آمریکا کنار رفته است.

این شکایت در حالی قابل پیگیری خواهد بود که به دادگاه بین المللی ورزش ارایه شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سهند IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    مرگ بر ترامپ قاتل .مرگ بر شیطان انسان نما. مرگ بر قاتلی که دستانش به کودکان سوریه و عراق یمن افغانستان .. اغشته هست مرگ بر داعش پشت پرده.. ترامپ کسی هست که گوشت خوک خورده و هار شده.. ان شاالله رعد الهی هلاک اش خواهد کرد . مرگ بر دست نشانده ای ترامپ در جهان. .... درود بر ایران . سلام بر سالار شهیدان حسین ع و مومنین جهان و شهید راه حق و اسلام سردار سلیمانی.. ان شا الله مهدی ع پرچم ازادی مستضعفان را در سرزمین ایران بر افراشته خواهد کرد . یا مهدی ادرکنی..
  • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    مثلا فیفا پول مارو میداد امریکا میخواست چکار کنه؟ مگه امریکا میتونه فیفا هم تحریم کنه؟ مگر اینکه پولایی که بهشون میده رو قطع کنه. حالا این هیچ، اینهمه پول توی بانک سوئیس اینهمه سال هست میدونید سودش چقدر میشه؟ یعنی تا الان باید ده برابر شده باشه. ایا اینو لحاظ میکنن؟ البته باز نرخ سود اونجارو نمیدونیم چند درصده
    • شیرزاد CA ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      صفر درصد! برای همین تورم ندارن!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی