نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
۰ |
۴
بازگشت ملوان به لیگ برتر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مردان سفید پوش پرافتخار ترین تیم شمالی ایران در شرایطی با قهرمانی در لیگ آزادگان به سطح یک فوتبال ایران بازگشتند که این دستاورد با رکورد شکنی تاریخی شاگردان مازیار زارع، جانشین خلف جاوید نام سیروس قایقران، همراه شد.

به گزارش مجله رونیکس، بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با بازگشت باشگاهی اصیل به بالاترین سطح فوتبال ایران همراه شد. باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان بندر انزلی که در آستانه آغاز سومین سال همکاری با مجموعه رونیکس قرار دارد، امسال ردای حضور در سطح اول فوتبال ایران به تن کرده و مجموعه ابزارآلات رونیکس، کامل ترین و بزرگترین بانک ابزار ایران، در راستای نگاه خاص خود به ورزش و تعالی جوانان این سرزمین، با خرسندی فراوان از ادامه این مشارکت، آرزوی قلبی شادکامی و توفیق فراوان برای بازیکنان و اعضای محترم کادر فنی، تمامی عوامل زحمتکش و علی الخصوص هواداران قوی سپید خزری فوتبال ایران را در سر دارد.

ملوانی ها در دوره گذشته لیگ آزادگان با کسب ۷۱ امتیاز و رقم زدن ۲۰ پیروز و تنها در حالی که ۱۵ مرتبه دروازه خود را باز شده دیدند، بهترین عملکرد یک باشگاه در تمامی ادوار این مسابقات را  رقم زدند تا کاپیتان محمد رستمی بعد از پیروزی برابر ویستا توربین تهران  جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

طی طریق بازگشت قوی سپید و بلند پرواز فوتبال ایران و یافتن مجدد راه رسیدن به آسمان لیگ برتر اما کم پیچ و خم نبود و ملوانان با تحمل سختی ها و رنج های فراوان اصالت را به لیگ برتر بازگردادند.

آنها که تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم سیاه جامگان مشهد در انتهای پانزدهمین دوره لیگ برتر و در سال ۱۳۹۵ از بالاترین سطح فوتبال ایران فاصله گرفتند در سالیان غربت از لیگ برتر از رتبه چهارم و نزدیک ترین فاصله تا صعود تا کسب رتبه رتبه پانزدهم لیگی ۱۸ تیمی را تجربه کردند و هرگز نا امید نشدند و همچون نسل های گذشته و پرافتخار خود به جنگیدن و تلاش ادامه دادند.

بازگشت ملوان به لیگ برتر


ملوانی ها در پیش فصل لیگ برتر با جدایی حمید کاظمی بهترین گلزن سال گذشته خود و محمد پورمحمد، پوریا غلامی و عبدالعظیم گوگ و احتمالا محمد حسین مرادمند سراغ جذب مهره های جایگزین رفتند،
مازیار زارع سکان دار سفیدهای انزلی با به خدمت گرفتن بازیکنانی چون اکبر ایمانی هافبک جنگنده سابق تراکتور تبریز، ایمان صادقی رکورد دار مهار موفق در لیگ برتر سال گذشته، عبدالله حسینی از ذوب آهن، مجید عیدی و مصطفی ناییج از نفت مسجد سلیمان، محمد قادری از تراکتور، محمود مطلق زاده هافبک توانمند و گلزن نفتی های آبادان، مسعود کاظمینی از شهر خودرو خراسان دست به تقویت ترکیب خود زد تا در کنار ستارگان سال گذشته تیمی یکدست  و همدل بسازد.

ستارگانی ماننند رضا حیدری رکورد دار کلین شیت سال گذشته لیگ آزادگان، مدافعینی مستحکم همچون علیرضا خوشکفا و سعید کریمی، بازیکنان میانی مثل میلاد شعبانلو و البته کاپیتان صادق بارانی با ضربات ایستگاهی چشم نواز و مهلک خود و مهاجمینی زهردار مانند ارسلان تفضلی، پدرام قاضی پور و سجاد بازگیر که استخوان بندی اصلی تیم را تشکیل میدهند و کمکی ذی قیمت برای اوج گیری مجدد قوی سپید در آسمان فوتبال ایران بودند.
با برگزاری مراسم قرعه کشی توسط سازمان لیگ فوتبال ایران ملوانان حریفان خود در راه لیگ ۲۲ را شناختند و حالا در هفته نخست رقابت ها باید در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج، استان البرز، روز جمعه ۲۱ مرداد ماه و راس ساعت ۱۹ به مصاف پیکان تهران خواهد رفت.

سفید و فیروزه‌ای های تهرانی که سالی با ثبات را زیر نظر مجتبی حسینی، سرمربی جوان و البته کاربلد خود پشت سر گذاشتند و حالا در لیگ بیست و دوم نیز با همین سرمربی وارد عرصه رقابت خواهند شد.

پیکانی ها که در فصل گذشته رقابت ها به طرزی شگفت انگیز در مسابقات خانگی نا موفق و در دیدارهای خارج خانه فوق العاده قدرتمند عمل کردند، به ورزشگاهی باز خواهند گشت که تنها پیروزی خانگی سال گذشتشان را به دست آوردند. آنها پس از کوچ از استان البرز به تهران و با حضور در استادیوم پاس قوامین به هیچ عنوان موفق به شکست دادن حریفان خود در لیگ نشدند و تک پیروزیشان هم در این ورزشگاه مقابل قشقایی شیراز، تیم نگون بخت آن زمان مهدی رجب زاده، به دست آمد.

حسینی با جذب بازیکنانی جوان همچون امیرشبانی، ساسان حسینی که راه گل زنی به پیکان در لباس سایر تیم ها را به خوبی بلد بود، محمد بلبلی و محمد علی کاظمی به راه همیشگی خود یعنی جوان گرایی ادامه داده، در مهم ترین فعالیت نقل و انتقالاتی خود موفق به حفظ سامان فلاح، مدافع سرزن و قدرتمند خود شد تا علی رغم دریافت پیشنهاداتی هنگفت از غول های تهران نشین و تیم های متومل شهرستانی کاپیتان تیم ملی امید و شاگرد محبوب مهدی مهدوی کیا در این تیم همچنان پیکانی بماند.

آنان در در تابستان اخیر با جدایی برخی مهره های اصلی و تاثیرگذار مانند اسماعیل بابایی و امیرحسین رنگرز جدی و پیمان رنجبری و محمد علی فرامرزی مواجه شدند و تیم هایی همچون نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن مقصد بازیکنان جدا شده پیکان بودند.

بازگشت ملوان به لیگ برتر

مسابقه جمعه شب که با قضاوت داوری جوان به نام امیرسامان سلطانی برگزار خواهد شد آغاز راه سخت و البته هیجان انگیز مردان ملوان و پا به توپ شدن آنان در لیگ برتر بعد بیش از دوهزار شبانه روز است.

راهی که در آن ملوانان با حمایت بی دریغ مجموعه ابزارآلات رونیکس؛ حامی ورزش و جوانان، همراه خواهند بود و این مجموعه با پشتیبانی همه جانبه از غیور مردان بندر انزلی و در راه پشتیبانی خود از استعدادهای سرشار این مرز و بوم به ویژه در حوزه ورزش، چشم انتظار حضور عاشقان ملوان در ورزشگاه های سراسر کشور به ویژه ورزشگاه سیروس قایقران است تا بار دیگر شعارهای زیبا و دلنشین هوادارن ملوان از جمله  "قوی سپید خزری...ملوان بندر انزلی" و "ملوان، آژاکس گیلان" طنین انداز شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی