اتفاق باورنکردنی برای قرمزها/ اختلاف سرسام‌آور دستمزد مردان سرافکنده با زنان موفق!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شکاف سرسام‌آور بین دستمزد بازیکنان زن و مرد منچستریونایتد در رسانه‌های انگلیسی فاش شد.

تیم زنان مارک اسکینر با ۱۴ امتیاز کمتر از چلسی قهرمان، در رده چهارم رقابت‌های سوپرلیگ زنان فصل گذشته قرار گرفت. اما دستمزدشان در مقایسه با مردانی که در فصل گذشته توانستند در رده ششم لیگ برتر قرار بگیرند و ۳۵ امیتاز کمتر از من‌سیتی قهرمان کسب کنند، بسیار متفاوت است.

بررسی بی‌بی‌سی در این ماه نشان داد که ​​بازیکنان سوپرلیگ زنان  ۴۷۰۰۰ پوند در سال، حدود ۹۰۰ پوند در هفته، درآمد دارند. در حالیکه یک ستاره مرد متوسط در لیگ برتر، ۶۰ هزار پوند در هفته درآمد دارد.

تلگراف ادعا می‌کند که اکثر ستاره‌های زن یونایتد سالانه بین ۵۰ تا ۹۰ هزار پوند دریافت می‌کنند یعنی به طور میانگین دستمزد سالانه ۷۰ هزار پوند دارند. از نظر دستمزد هفتگی، این عدد به ۱۳۵۰ پوند می‌رسد. این در حالی است که چهار بازیکن زن یونایتد جام‌جهانی را با تیم ملی انگلیس بردند: دروازه‌بان مری ارپس، هافبک الا تون، به‌علاوه آلسیا روسوی مهاجم و نیکیتا پریس خرید جدید تیم.

این ارقام در مقایسه با ارقامی که تیم مردان با عملکرد نه چندان خوبشان به دست می‌آورند، بسیار ناچیز است.

اتفاق باورنکردنی برای قرمزها/ اختلاف سرسام‌آور دستمزد مردان سرافکنده با زنان موفق!

برای یک بازیکن، از میان تمام ستاره‌هایی که روز افتتاحیه لیگ را با شکست مقابل برایتون آغاز کردند، کمترین دستمزد هفتگی در این تیم ۱۲۰ هزار پوند بود. در همین حال، بیش از ۲۰۰ هزار پوند در هفته به مارکوس رشفورد و برونو فرناندش تعلق می‌گیرد. و رافائل واران، جیدون سانچو و داوید دخئا بیش از ۳۰۰ هزار پوند درآمد دارند. رونالدو هم هر هفته ۴۸۰ هزار پوند می‌گیرد.

این بدان معناست که میانگین دستمزد هفتگی مردان منچستریونایتد به ۱۷۳ هزار پوند می‌رسد. یعنی به طور متوسط ۱۷۱۶۵۰ پوند بیشتر از زنان یونایتد در هفته دریافت می‌کنند.

در جای دیگر، گزارش شکاف دستمزد جنسیتی توسط دولت در منچستریونایتد برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نشان داد که میانگین دستمزد ساعتی زنان ۸۶.۱ درصد کمتر از مردان است. و میانگین پرداخت پاداش آنها نیز ۶۶.۸ درصد کمتر از مردان بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Hassan IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    این یک مقایسه کاملا غلطه فوتبال زنان نصف هیجان فوتبال مردان رو هم نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی