پرسپولیس رکورد نقل و انتقالات را شکست!/ جایگاه گران‌ترین بازیکن لیگ عوض شد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انتقال یورگن لوکادیا به پرسپولیس، رکوردی ویژه را به این باشگاه سرخپوش تهرانی می‌دهد.

در حالی که روز گذشته تصور می‌شد انتقال آلف مانگا به پرسپولیس نهایی شده، مدیران این باشگاه مراحل انتقال یورگن لوکادیا را طی کردند و موفق شدند نظر او را برای امضای قرارداد با پرسپولیس جلب کنند تا وی به نوزدهمین بازیکن لیست بزرگسالان سرخپوشان تبدیل شود و همچنین پرونده سهمیه خارجی این تیم را ببندد.

لوکادیا همچنین با انتقال به پرسپولیس، بیست و هشتمین بازیکن خارجی لیگ برتر شد تا با حضور او، فوتبال ایران یکی از پرخارجی‌ترین فصول خود را با متوسط ۱.۷۵ خارجی به ازای هر تیم استارت بزند که آمار ویژه‌ای محسوب می‌شود؛ خصوصا اینکه در سالهای گذشته جذب بازیکن خارجی در حالت ممنوعیت قرار داشت و حالا پس از برداشته شدن این محدودیت، مدیران و مربیان به سمت خرید بازیکن غیرایرانی هجوم برده‌اند.

نکته جالب در مورد پرسپولیس اینکه سرخپوشان با جذب یورگن لوکادیا، به دومین تیم لیگ برتر ایران تبدیل شدند که هر چهار سهمیه خارجی خود را استفاده می‌کند. پرسپولیس همچنین تنها تیمی است که بازیکن خارجی در رده امید و زیر ۲۵ ساله دارد و گئورگی گولسیانی و یورگن لوکادیا، تنها بازیکنان خارجی بزرگسال این تیم محسوب می‌شوند.

سپاهان دیگر تیمی است که با خرید آلویس کامسوبا، نیلسون جونیور، رناتو داسیلویرا و مانوئل فرناندز، هر چهار سهمیه خارجی خود را استفاده کرده که همه این بازیکنان ستاره‌های تاثیرگذاری هستند که می‌توانند ورق را به سود طلایی پوشان تغییر بدهند اما نکته جالب این است که از نظر ترانسفر مارکت، این بازیکنان ارزش یورویی چندانی ندارند و جزو ده بازیکن ارزشمند لیگ برتر نیستند.

رکورد ارزشمندترین بازیکن خارجی لیگ برتر تا پیش از امروز در اختیار استقلال و تراکتور بود که با رافائل سیلوا و گوستاوو یک میلیون یورویی، صدرنشین بودند اما حالا یورگن لوکادیایی به پرسپولیس پیوسته که با سابقه حضور در اردیویسه، بوندسلیگا و جزیره، برچسب دو میلیون یورویی را روی خود می‌بیند و ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر خلیج فارس محسوب می‌شود.

مهاجم خارجی پرسپولیس با برچسب دو میلیون یورویی، ارزشمندترین بازیکن خارجی لیست بیست و دوم خواهد بود.

لوکادیا زمانی که در زمستان ۲۰۱۸ پیشنهاد برایتون را پذیرفت و به لیگ جزیره ملحق شد، ارزش ۱۵ میلیون یورویی را در بازار داشت اما نتوانست این روند را حفظ کند و در آخر زمانی که به بوخوم پیوست، دو میلیون یورو ارزشگذاری شد و حالا با این رقم، خود را در قامت مهمترین بازیکن لیگ برتر ایران مطرح کرده است.

البته این ارقام تقریبا با میزان دستمزد بازیکنان بی ارتباط هستند و بازیکنی نظیر احسان پنشنبه که ۷۰۰ هزار یورو ارزشگذاری شده، در بازار چیزی حدود یک هفتم این رقم حقوق می‌گیرد. همچنین مانوئل فرناندز هافبک سابق تیم ملی پرتغال که به سپاهان پیوسته، احتمالا بیشتر از ارزش ۱۰۰ هزار یورویی خود قرارداد بسته است.

جوانترین خارجی لیگ بیست و دوم، وحدت حنانوف ۲۲ ساله خواهد بود که در صورت بازی در پرسپولیس تا پایان قراردادش هم به لیست بزرگسالان نخواهد رسید. مسن‌ترین خارجی نیز لوسیانو پریرا مهاجم ۳۸ سال و ۹ ماهه مس رفسنجان است که تلاش می‌کند رکورد خود را بهبود بخشد.

از آن طرف قاره آمریکای جنوبی با ۹ بازیکن رکورددار حضور در لیگ بیست و دوم خواهند بود و آفریقا نیز ۷ بازیکن خواهد داشت. این در حالی است که آسیا و اروپا شش بازیکن در لیگ برتر ایران دارند.

پست مهاجم نوک، مورد علاقه‌ترین پست برای باشگاه‌های ایرانی در خرید بازیکن خارجی است و در فصل جدید ۱۰ مهاجم حضور خواهند داشت که شاخص ترین آنها یورگن لوکادیا است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • سورن DK ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    یکی مرد جنگی به از صدهزار! یه دونه یک میلیون یورویی خوب بهتره تا چندتا ۳۰۰ هزار یورویی بنحل نیمکت نشین.
  • آرش IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    از لحاظ آماری بنظر میاد امسال باید لیگ جذابی داشته باشیم. ببینیم اینهمه خرج جواب میده یا همچنان لیگ کم گل و کسل کننده ای خواهیم داشت.
  • ع.شرقی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    از کجا میارن این پول را!!! بازم میگن تیمشون حکومتی نیست اونم تو این وضعیت بد اقتصادی!!
    • محسن IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      از همونجا که کیسه ۱۱تا مهاجم داره
  • امید IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    64میلیاردناقابل پول نفت شهرای نفت خیز میدن به این تیم حکومتی مفت خور اونوقت خودشون......
  • پرسپولیس امپراطور فوتبال ایران IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    دیگ شبکه سه هم با فیلتر شکن باید نگاه کنیم این لوکادیا به همه تیما تجاوز میکنه
  • ح ب IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    به نظر من استقلال اشتباه کرد فقط ۸ یا ۹ تا مهاجم بی خاصیت دار،رمضانی بسکتبالیست،بابایی بی تکنیک،کاوه همیشه مصدوم مهاجمان مثل مطهری گیتارزن ذهنی اینها به چه درد تیم می‌خورند اینها را رد کنید ودوتا مهاجم با کیفیت بگیرید مگه استقلال جای کسب تجربه وتست بازیکن والا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی