نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
آشنایی با مدعیان قهرمانی سری A ایتالیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ مثلث برمودای اسکودتو
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در کنار میلان و اینتر، حالا یوونتوس با تقویتی که شده باز هم مدعی قهرمانی سری A ایتالیا خواهد بود؛ البته رم و ناپولی را هم فراموش نکنید!

پس از ۹ قهرمانی متوالی برای یوونتوس، ۲ فصلی می‌شود که تیم‌های شهر میلان اسکودتو را از بانوی‌پیر ربوده‌اند. حالا که میلان مدافع عنوان قهرمانی است، در آستانه فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ تیم‌های اینتر و یوونتوس در تلاش هستند تا با تقویت خودشان جلوی تکرار قهرمانی روسونری را بگیرند. به نظر می‌رسد همین سه تیم در فصل جدید باز هم مدعیان قهرمانی باشند. البته رم، لاتزیو، ناپولی و حتی آتالانتا هم می‌توانند بین بالانشینان باشند، اما مدعی قهرمانی؟ بعید می‌دانیم!

شرایط سه تیم میلان، اینتر و یوونتوس را در آستانه شروع فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ بررسی خواهیم کرد.

میلان

اولین جام برای میلان و اولین جام برای استفانو پیولی. قهرمانی روسونری در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ خیلی خاص بود، چرا که این تیم بعد از ۱۱ سال به حسرت هوادارانش خاتمه داد و سرمربی‌شان هم به اولی قهرمانی‌اش رسید. حالا در آستانه شروع فصل جدید میلان با تغییرات بسیار کم و تقریباً همان ترکیبِ قهرمان به استقبال مسابقات خواهد رفت. تکرار قهرمانی میلان اصلاً اتفاق بعیدی نیست، چرا که ظاهراً قلق کار دست پیولی آمده.

ستاره
زلاتان ایبراهیموویچ با ۴۰ سال سن هنوز هم روی فرم است، اما مصدومیت‌ها او را از بسیاری از دیدارها دور خواهد کرد. مایک مانیان سنگربان قابل‌اتکایی بوده و تئو هرناندس در خط دفاعی تبدیل به ستاره قرمزها شده. ساندرو تونالی زود در میلان جا افتاد و حالا بازیکنی شبیه پیرلو برای تیم پیولی است. شاید شارل دکتلائر ستاره جدیدی برای میلان باشد. اولیویه ژیرو فصل قبل گل‌های حساسی زد و رافائل لیائو هم فصل به فصل پیشرفت کرده.

نیروی جدید
مدتی طولانی میلانی‌ها به دنبال شارل دکتلائر پدیده فوتبال بلژیک بودند. این هافبک خلاق و تکنیکی را در فصل جدید سری A ایتالیا بیشتر خواهیم شناخت. هافبک پیشین بروژ فقط ۲۱ سال سن دارد و باشگاه ۳۲ میلیون یورو برای استخدامش هزینه کرد. دیووک اوریگی هرچه تلاش کرد در لیورپول نتوانست بازیکن ثابت شود و با دوجین گل‌های حساس انگلیس را ترک کرد تا به میلان برود. او هم جانشین خوبی برای مهاجمان اصلی میلان خواهد بود.

پیش‌بینی
تکرار قهرمانی برای میلان اصلاً بعید نیست، ولی قطعاً رقبای نزدیکی خواهند داشت. پیش‌بینی این است که میلان می‌تواند بعد از ۲۸ سال سرانجام قهرمانی‌اش را تکرار کند.

آشنایی با مدعیان قهرمانی سری A ایتالیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ مثلث برمودای اسکودتو

اینتر

اینترِ سیمونه اینزاگی فصل قبل خوب شروع کرد، بد ادامه داد و پایان خوب فصل با توجه به شکست در دربی دلامادونینا ثمربخش نبود. تکرار قهرمانی با سرمربی متفاوت برای افعی‌ها رخ نداد، ولی تیمی که با ۲ امتیاز کمتر نسبت به قهرمان در رده دوم ایستاده، بی‌شک شانس قهرمانی در فصل جدید را خواهد داشت. نراتزوری خوب تقویت شده و می‌تواند برای گرفتن انتقام از رقیب و همشهری آماده باشد.

ستاره
روملو لوکاکو آمده تا مثل فصلی که با اینتر قهرمان شد، دوباره گلزن اول این تیم شود. اما فراموش نکنید افعی‌ها دوجین ستاره در خط حمله دارند؛ لائوتارو مارتینس، ادین ژکو و خواکین کورئا هم هستند. سمیر هاندانوویچ هم که همیشه با تجربه‌اش به کمک اینتر آمده، اما شاید کم‌کم جایش را به آندره اونانا بدهد. هاکان چالهان‌اوغلو و نیکولو بارلا هافبک‌های خلاق و فوق‌العاده‌ای هستند و بازیکن دیگری با همین خصوصیات که هنریخ مخیتاریان است به آن‌ها اضافه شده.

نیروی جدید
روملو لوکاکو آرزو داشت به اینتر برگردد که این اتفاق به صورت قرضی رخ داد. علاوه بر مهاجم چلسی، آندره اونانا دروازه‌بان آژاکس، رابی گوسنس دفاع-هافبک آتالانتا، هنریخ مخیتاریان هافبک رم و خواکین کورئال مهاجم لاتزیو هم اینتری شده‌اند. البته گوسنس و کورئا فصل قبل هم قرضی آمده بودند و قراردادشان دائمی شد. به نظر می‌آید شرایط اینتر در نقل‌وانتقالات خیلی خوب بوده.

پیش‌بینی
جبران ناکامی فصل قبل در دسترس است. البته همانقدر فشردگی رقابت می‌تواند برای‌شان خطرساز شود و تا رده سوم هم سقوط کنند. برای تشخیص وضعیت اینتر باید صبر کنیم.

آشنایی با مدعیان قهرمانی سری A ایتالیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ مثلث برمودای اسکودتو

یوونتوس

ماسیمیلیانو آلگری برگشت تا یوونتوس دوباره مدعی قهرمانی شود و به روزهای خوب برگردد، اما تیمش فصل قبل ۸ بازی را باخت و خیلی زود از کورس قهرمانی دور شد. حتی یووه تا رده هفتم هم پایین رفت. تیم چهارم فصل قبل حالا تقویت شده تا دوباره همان قدرت اول فوتبال ایتالیا شود. شاید بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرند، ولی شانس قهرمانی‌شان کمتر از میلان و اینتر خواهد بود.

ستاره
قرار بود مهره‌های جدید ستاره شوند، اما فعلاً که پل پوگبا مصدوم شده! اما دوشان ولاهوویچ که فصل قبل عملکرد بسیار خوبی داشت در کنار آنخل دی‌ماریا می‌توانند خط حمله زهرداری برای یووه بسازند. لئوناردو بونوچی در غیاب جورجو کیلینی نقش مهم‌تری نسبت به قبل خواهد داشت. برمر در کنار رهبر یووه قرار خواهد رفت. بازیکنانی مثل وستون مک‌کنی، مانوئل لوکاتلی و دنیس زکریا هم در خط میانی بازیکنان برجسته یووه هستند.

نیروی جدید
پل پوگبا یک مرتبه دیگر یوونتوسی شد. او امیدوار است زود از شر مصدومیت رها شود تا روزهای خوبش در تورین را تکرار کند. از برمر تعریف و تمجید زیاد می‌شود و به نظر می‌آید خرید خوبی برای تیمی که کیلینی و دی‌لیخت را از دست داده، باشد. آنخل دی‌ماریا که حالا یک بازیکن با تجربه شده برای چالشی جدید به یوونتوس آمده و هنوز هم مهره‌ای درخشان به شمار خواهد رفت، به‌خصوص این که در پیش‌فصل عملکرد خوبی با پیراهن تیم جدیدش داشت.

پیش‌بینی
یوونتوس تقویت شده و وضعیت بهتری پیدا کرده، ولی این تیم هنوز هم مشکلات کمی ندارد و بعید است باز هم قهرمان شوند. تیم آلگری اگر خیلی شرایط خوبی داشته باشد شاید تا رده دوم بالا بیاید.

آشنایی با مدعیان قهرمانی سری A ایتالیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲/ مثلث برمودای اسکودتو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی