دختر طلایی تنیس روی میز بعد از قهرمانی در قونیه/ تیم رنک ۹۰ جهان را شکست دادیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پینگ‌پنگ‌بازان زن ایران در بخش تیمی بازی‌های کشورهای اسلامی با شکست ترکیه قهرمان شدند. شیما صفایی، بازیکن این تیم می‌گوید: روی کاغذ تیم ما بازنده بود اما انگیزه تکرار قهرمانی را داشتیم.

تیم‌های ملی پینگ‌پنگ زنان و مردان همانطور که پیش‌بینی می‌شد در بازی‌های کشورهای اسلامی به قهرمانی رسیدند. ایران در دوره قبل در باکو هم قهرمان شده بود و با توجه به غیبت تعدادی از نفرات مدعی، انتظار می‌رفت که این‌بار هم تیم‌های ایرانی روی سکوی اول بایستند. تیم زنان، بنگلادش، ازبکستان و آذربایجان را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، با پیروزی مقابل مالدیو فینالیست شد و در فینال هم با شکست دادن ترکیه میزبان قهرمان شد. تیم مردان هم بنگلادش، مالدیو و قرقیزستان را برد و به‌ نیمه‌نهایی رسید، با پیروزی مقابل ترکیه فینالیست شد و در فینال هم عربستان را برد و به قهرمانی رسید. شاید برای تیم مردان این قهرمانی اتفاق مهمی نباشد اما برای زنان که حداقل در مقایسه با حریف‌شان در فینال رنکینگ پایین‌تری دارند و کمتر مسابقه‌ای را تجربه می‌کنند، قهرمانی اهمیت ویژه‌ای دارد. تیم ایران با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی و با مربیگری حمیده ایرانمنش به قهرمانی رسید.

از دیدار فینال صحبت کنید؟

روی کاغذ تیم ترکیه به دلیل رنکینگ بالاتر شرایط بهتری از ما داشت.آنها تجربه بازیهای اروپایی داشتند. سالن هم پر از هوادار بود. در واقع حریف از ما قدرتر بود. بازی بسیار سختی پیش رو داشتیم.

پس چطور شد شکستشان دادید؟

بعد از اینکه به جمع چهار تیم برتر رسیدیم همه می‌دانستیم به قهرمانی خواهیم رسید. چرا که عزم بسیار بالایی برای کسب مدال طلا داشتیم. خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت و روی سکوی قهرمانی ایستادیم. در ضمن می‌خواهم از اعضای تیم پارا تنیس روی میز تشکر کنم که برای همراهی ما در مسابقه کنارمان بودند و ما را تنها نگذاشتند. امیدوارم بتوانند مدال‌های خوشرنگی کسب کنند.

رنکینگ بازیکنان ترکیه چقدر از شماها بالاتر بود؟

رنکینگ بهترین نفرات ما از ۲۳۰شروع می‌شود اما نفر اول ترکیه رنک ۹۰ داشت. رنک نفر آخر آنها با رنک نفر اول ما نزدیک بود. ما بدلیل اینکه به‌خاطر شرایط بد اقتصادی نمی‌توانیم به مسابقات برویم و باید از خود هزینه کنیم بازیهای بین المللی را از دست داده ایم و رنکمان پایین تر آمده است. در صورتی که ترکیه بعد از فینال به اروپا رفت تا در قهرمانی این قاره شرکت کند.

کسی فکر نمی‌کرد برابر ترکیه شما صاحب طلا بشوید؟

بله، روی کاغذ تیم آنها خیلی قوی‌تر از ما بود و کسی فکر نمی‌کرد که ما بتوانیم بازی را ببریم. بیشتر مسئولان کاروان روز قبل از بازی آمده بودند ولی در بازی فینال خیلی‌ از آنها نبودند. اما خود ما احتمال می‌دادیم که قهرمان می‌شویم. دوره قبل قهرمان شده بودیم و این انگیزه را داشتیم که قهرمانی را تکرار کنیم. از نظر بدنی هم خیلی روی فرم بودیم و تلاش کردیم و به قهرمانی رسیدیم.

دختر طلایی تنیس روی میز بعد از قهرمانی در قونیه/ تیم رنک ۹۰ جهان را شکست دادیم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی