نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
رقابت دو قطبی برای ریاست کمیته ملی المپیک/ خسروی وفا یا علی نژاد؛ چه کسی به سئول می‌رود؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی پیش روی ورزش است که به نظر می‌رسد با وجود عدم ورود متولیان فعلی، این انتخابات حداقل به خاطر رقابت دوقطبی، رونق بیشتری نسبت به دوره پیش داشته باشد.

ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست، نواب‌رئیسی و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک روزهای ۵ تا ۲۰ مرداد انجام شد و نامزدها برای رقابت جهت کسب کرسی مهم در ۴ سال آینده  روز ۶ شهریورماه  مشخص شدند. در حالی که شایعاتی مبنی بر حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان شنیده می‌شد اما هر دو مدیر ورزشی با عدم حضور در انتخابات به شایعات پایان دادند.

هادی ساعی، محمود خسروی‌وفا، مهدی علی‌نژاد، بهرام قدیمی، مجید شایسته، آرش میراسماعیلی، فضل‌الله باقرزاده و کیکاووس سعیدی نامزدهای ریاست کمیته ملی المپیک هستند اما اینکه تا روز انتخابات کدام یک برای حضور در انتخابات ورود کند و کدام یک کنار برود مشخص نیست. اما در خصوص برخی از نامزدها جدیت و تلاش برای کسب کرسی ریاست وجود دارد به طوری که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی لازم را برای این کار انجام داده‌اند.

خسروی‌وفا جدی ترین گزینه با بیشترین زمان مدیریت

مدتها شایعات زیادی در خصوص محمود خسروی‌وفا برای ورود به رقابت کرسی ریاست کمیته ملی المپیک شنیده می‌شد و وی با ثبت‌نام در انتخابات تائیدی بر این شایعات زد. البته رئیس کمیته پارالمپیک در زمان ثبت‌نام اعلام کرده بود در صورت ورود صالحی‌امیری کنار می‌رود اما حالا با عدم حضور رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به نظر می‌رسد رئیس سابق فدراسیون جانبازان مصمم برای کسب کرسی باشد. به نظر می‌رسد محمود خسروی‌وفا که همیشه چهره محبوبی در بین ورزشی‌ها بوده گزینه جدی برای کسب کرسی ساختمان سئول باشد. با وجود اینکه در اساسنامه کمیته ملی المپیک قید شده ریاست کمیته شغل نیست اما باید دید خسروی‌وفا که سالها با جانبازان و معلولین کار کرده و موفقیت‌های زیادی در این مسیر داشته، پارالمپیک را رها خواهد کرد؟

رقابت دو قطبی برای ریاست کمیته ملی المپیک/ خسروی وفا یا علی نژاد؛ چه کسی به سئول می رود؟

معاون سابق وزیر؛ علی‌نژاد محبوبیت لازم را دارد؟

مهدی علی‌نژاد که سالها به عنوان رئیس فدراسیون ووشو فعالیت داشت، در زمان مسعود سلطانی‌فر معاون وزیر ورزش شد. وی اعلام کرد باتوجه به سوابقی که در ورزش دارد تصمیم گرفته برای ریاست ورود کند اما سوال اصلی اینجاست آیا علی‌نژاد در بین اعضای مجمع برای گرفتن رای اعتماد محبوبیت و مقبولیت لازم را دارد؟ البته خودش مدعی شده که آدم ناشناخته‌ای در مجمع نیست و امیدوار به کسب رای اعتماد استم، در این صورت ثبت‌نام نمی‌کرد.

دوپینگ چند ورزشکار و رسانه‌ای نکردن آن و اتفاقات عجیب مجمع فدراسیون فوتبال از حاشیه‌های این معاون وزیر است. با این حال هیچ سنگی حتی کارشناس خبره نشدن نتوانست معاون پیشین وزارت را برای ورود به انتخابات به بن بست برساند. او برای دوره پیشین هم کاندیدای دبیرکلی شده بود ولی در نهایت پس از دو دور رقابت با رقیبانش نتوانست متصدی این پست شود اما او برای پیروزی در این دوره انتخابات به قدری مصمم و مطمئن است که به عنوان نماینده هیات رئیسه فدراسیون ووشو مجوز ورود به مجمع را گرفت.

رقابت دو قطبی برای ریاست کمیته ملی المپیک/ خسروی وفا یا علی نژاد؛ چه کسی به سئول می رود؟

 تلاش برای مقامی بالاتر از ریاست فدراسیون

آرش میراسماعیلی، هادی ساعی، مجید شایسته، بهرام قدیمی و فضل‌الله باقرزاده از روسای فدراسیون‌هایی هستند که بعد از ریاست در فدراسیون‌های ورزشی حالا برای مقامی بالاتر تلاش می‌کنند. در بین آنها، پیکان انتقادات به سمت مجید شایسته بیش از همه بود. وی که دوران خوبی را در تنیس سپری نکرده بود در زمان عضویت در هیات اجرایی هم همیشه مورد انتقاد رسانه‌ها و اهالی ورزش قرار داشت.

هادی ساعی هم اخیرا با سفر به قونیه با حواشی که داشت خبرساز شد. اگرچه وی حتی در زمانی که در فدراسیون تکواندو هم فعالیت داشت به خاطر درگیری با دبیر سازمان لیگ، مورد انتقاد قرار گرفته بود.در خصوص فضل‌الله باقرزاده هم هرچند چنین حواشی‌ وجود ندارد اما اختلافات اخیر شمشیربازان باعث شده تا این فدراسیون بیش از گذشته در صدر خبرها قرار بگیرد.

رقابت دو قطبی برای ریاست کمیته ملی المپیک/ خسروی وفا یا علی نژاد؛ چه کسی به سئول می رود؟

ورود غیرقانونی به انتخابات

در این میان اما اقدام برخی متقاضیان برخلاف قانون صورت گرفت مانند مهدی نصیرزاده که کاندیدای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک شده است. وی که ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را بر عهده دارد از این جایگاه اجازه ورود به انتخابات را نداشت چون اصلاً فدراسیون متبوع او عضو دارای حق رأی مجمع کمیته به حساب نمی‌آید.نصیرزاده در واقع به عنوان نماینده هیأت رئیسه فدراسیون کشتی و به جای علیرضا دبیر وارد گودِ انتخابات شده است چراکه طبق بند «پ» ماده ۵ (ترکیب مجمع عمومی) اساسنامه کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های المپیکی مجاز هستند در صورت غیبت رئیس، نماینده عضو و منتخب هیأت رئیسه خود را برای حضور در مجمع معرفی کنند.از این حیث مهدی نصیرزاده منعی برای کاندیدا شدن در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارد اما از طرفی اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی وی را از این حضور منع می‌کند. با این حال او بدون توجه به این مسئله فرم نام نویسی حضور در انتخابات کمیته را تکمیل کرد.

کیکاوس سعیدی نیزبه عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس ستاد تطبیق اجازه حضور در انتخابات را ندارد، چراکه دبیرکل اصلاً عضو مجمع کمیته ملی المپیک نیست و حتی در جلسات هیأت اجرایی هم حق رأی ندارد.

انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است روز ۶ شهریورماه برگزار شود .

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی