نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مهدی تارتار و یحیی گل محمدی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس ۳ بار در بازی مقابل تیم‌های تارتار قهرمانی‌اش را قطعی کرد و به همین اندازه هم تارتار جام را از آن‌ها گرفت.

با اینکه مهدی تارتار هیچ‌گاه در تیم پرهواداری مربیگری نکرده، ولی همیشه تقابل‌های او و پرسپولیس پرحاشیه بوده است. بخشی از این حواشی، به نتایج مهدی تارتار مقابل پرسپولیس مربوط می‌شود. پرسپولیس ۳ مرتبه در لیگ برتر با شکست دادن تیم مهدی تارتار، قهرمانی‌اش را قطعی کرد. از آن‌جایی که معمولا هواداران تیم رقیب در چنین مسابقاتی کورسویی از امید برای توقف پرسپولیس را داشتند و هر بار با شکست مواجه می‌شدند، این حساسیت نسبت به مهدی تارتار بیشتر هم شد. اتفاقی که تارتار را وادار به پاسخ‌گویی هم کرده بود: «در این ۵ سال استقلال و سپاهان هم نتوانسته‌اند، پرسپولیس را شکست دهند». 

مهدی تارتار در ۱۹ تقابل با پرسپولیس، ۳ برد و ۱۱ باخت را تجربه کرد. البته از آن‌جایی که او معمولا در تیم‌های نیمه پایینی جدول سابقه مربیگری دارد، چنین آماری غیرمنتظره هم نیست. تارتار در ۱۸ تقابل با استقلال هم فقط ۲ برد داشته و ۱۲ دیدار را باخت. حتی در تقابل با تراکتور، سپاهان و فولاد هم تعداد برد تیم‌هایش از عدد ۲ عبور نکرده و به ترتیب ۱۰، ۹ و ۷ باخت را تجربه کرد. 

مهدی تارتار و یحیی گل‌محمدی، سرمربیان دو تیم در اولین بازی فصل محروم هستند. نکته قابل توجه در مورد تقابل این دو تیم، این است که تارتار به هیچ مربی به اندازه یحیی گل‌محمدی نباخته است. یحیی در ۸ بازی مچ رقیبش را زمین خواباند. تارتار در ۹ تقابل اخیرش مقابل پرسپولیس، ۷ بازی را باخته است. 

تصویر ماندگار ضربه پنالتی

در روزهایی که انتقادات هواداران رقیب پرسپولیس به نتایج مهدی تارتار مقابل این تیم به اوج رسیده بود، یکی از انتقادها به ضربه پنالتی مربوط می‌شد که دروازه‌بان تیم تارتار زد. در بازی پرسپولیس و پارس‌جنوبی‌جم، وقتی تیم میزبان صاحب خطای پنالتی شد، محسن فروزان ضربه پنالتی را به سمت علیرضا بیرانوند زد. ضربه‌ای که هر دو تیر دروازه پرسپولیس را لمس کرد ولی توپ وارد گل نشد. تارتار هم در این رابطه گفته بود که فروزان با تصمیم شخصی این ضربه را زد و تارتار موافق پنالتی زدن او نبود.

آمار غیرمنتظره یک چهره پرسپولیسی مقابل سرخ ها/ مردی که ۱۱ بار به پرسپولیس باخت!

وقتی تارتار جلوی قهرمانی پرسپولیس را می‌گیرد!

البته همیشه هم کفه ترازو تا این اندازه به سمت پرسپولیس نبوده است. در فصل ۹۳-۹۲ و زمانی که تارتار در هفته ۲۳ برای چهارمین بار روی نیمکت گسترش‌فولاد می‌نشست، موفق به شکست پرسپولیسِ علی دایی شده بود. اتفاقی که پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد و جام در پایان فصل به فولاد خوزستان رسید. تارتار یک مرتبه برای اعاده حیثیتش این اتفاق را یادآوردی کرده بود. تارتار که زمانی دستیار علی دایی بود، در مصاحبه‌ای گفته بود که اگر قرار به راه دادن به پرسپولیس بود، در آن فصل راه می‌داد که علی دایی قهرمان نشود، نه که تیم او را شکست دهد. 

در دهم آذرماه ۱۳۹۸ هم در فصلی که پرسپولیس با گابریل کالدرون، استقلال و فولاد را شکست داده بود و شاهین بوشهر را با ۵ گل بدرقه کرده بود، در ورزشگاه آزادی با یک گل از نفت مسجدسلیمانِ مهدی تارتار شکست خورد. اتفاقی که برای کالدرون گران تمام شد و از روی سکوها صدای تشویق برانکو ایوانکوویچ بلند شد.

فصل گذشته هم ۳ تساوی پیاپی استقلال، این شانس را به پرسپولیس داده بود که اختلاف امتیاز با صدرجدول را کاهش دهد. بازی با ذوب‌آهن اما، توقف دوباره پرسپولیس را به همراه داشت تا مهدی تارتار با کسب تساوی مقابل پرسپولیس، خیال استقلال را از بابت قهرمانی جمع کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    نتایج تاتار مقابل پرسپولیس و کیسه رو برسی کنید وهمچنین نتایج تمام مربی های پرسپولیسی در مقابل پرسپولیس ونتایچ تمام مربی های کیسه مقابل تیم محبوبشون شاید به نتایج خوبی برسید
  • رضایاک IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    اولا که تیتر الکی نزن و بحث الکی نکن. تارتار را شما کیسه کشا میخواید بد نام کنید در صورتی که اصلا آدمی نیست بخواد تبانی کنه!!! درست برعکس نکونام و منصوریان! شما بهتره برید تقابلات تیم کیسه با تیم های این اشخاص خصوصا منصوریان را بررسی کنی بعد بیای این پست را بذاری بعد هم پرسپولیس نیازی به این کارا نداره، پرهوادارترین پر افتخار ترین تیم ایران در لیگ و پر افتخارترین تیم ایرانی در آسیاست. کیسه با فدراسیون و اشخاص و مربی و داوری جام گرفته ما با لیاقت بچه هامون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی