نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تیم‌های لیگ برتر انگلیس ۲۰۲۳-۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در لیگ برتر انگلیس، باشگاه‌هایی هستند که تاریخچه‌ای غنی دارند و اسامی مستعار آنها نیز ریشه در اصالتشان دارد.

در لیگ برتر انگلیس، باشگاه‌هایی هستند که تاریخچه‌ای غنی دارند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ آن‌ها کافی است به لقب آن‌ها نگاه کنید. اما این نام های مستعار از کجا می‌آیند؟

آرسنال (توپچی‌ها)

نام توپچی‌ها از کارخانه اسلحه‌سازی سلطنتی آرسنال در وولویچ، شهری در جنوب شرقی پایتخت انگلیس گرفته شده است. لوگوی این تیم لندنی هم، یک توپ جنگی به یاد کارخانه اسلحه‌سازی است که نام مستعار خود را از آن گرفته است.

استون ویلا (شیرها)

این باشگاه مستقر در بیرمنگام یکی از تیم های پایه گذار لیگ برتر بود و لقبش شیرها شد. منشأ این لقب هم مربوط به کلیسای ویلا کراس وسلیان بود.یک کلیسای محلی سابق که یک تیم کریکت داشت که به این نام یاد می‌شد.

بورنموث (گیلاس)

قبل از اینکه باشگاه رنگ گیلاس را روی لباس خود داشته باشد، نام مستعار گیلاس بخشی از هویت تیم بود. دلیلش این است که استادیوم دین کورت در کنار زمینی از درختان گیلاس ساخته شده است.

برنتفورد (زنبورها)

نام مستعار آن‌ها به طور تصادفی زمانی انتخاب شد که گروهی از دانشجویان کالج بورو رود (جاده بورو)  با فریاد خود «بک اپ، بیز» بازیکنان برنتفورد را تشویق کردند. یک روزنامه‌نگار فکر کرد که صدای زنبورها (بیز) را شنیده و نام مستعار برنتفوردی‌ها را متولد کرد!

برایتون (مرغ‌های دریایی)

این باشگاه که در نزدیکی دریا قرار دارد به دلیل تعداد مرغ‌های دریایی موجود در شهر به «مرغان دریایی» ملقب شده است. این نام مستعار به قدری محبوب است که بر روی نشان باشگاه دیده می‌شود.

چلسی (آبی‌ها)

آن‌ها که به دلیل رنگ لباس شان به «آبی‌ها» لقب گرفته‌اند، به دلیل وجود شیر روی تاج خود که نمادی برای شهر لندن است، به «شیرهای آبی» نیز معروف هستند.

کریستال پالاس (عقاب‌ها)

پس از آنکه مالکوم آلیسون در سال ۱۹۷۳ انقلابی در باشگاه ایجاد کرد و پس از چند سال سخت، نام مستعار عقاب‌ها را برگزید. آن‌ها قبلاً به دلیل کاخ بلورینی که در هاید پارک لندن وجود داشت، نام کریستال پالاس را انتخاب کردند و به عنوان شیشه‌سازان نیز شناخته می‌شدند.

اورتون (تافی‌ها)

یکی دیگر از باشگاه‌های پایه‌گذار لیگ برتر، یعنی  اورتون به «تافی‌ها» معروف است، زیرا ورزشگاه آن‌ها در کنار فروشگاه‌هایی قرار دارد که تافی می‌فروشند.

فولام (کاتجی‌ها)

نام مستعار آن‌ها «کاتجی‌ها» مربوط به نام ورزشگاه آن‌ها، کریون کاتیج است. این باشگاه نام خود را از این واقعیت گرفته است که باشگاه در محل یک کلبه سابق به نام کلبه کریون (کریون کاتج) ساخته شده است.

لیدز یونایتد (سفیدها)

آن‌ها قبلاً به عنوان «طاووس» شناخته می‌شدند که به یک میخانه در نزدیکی ورزشگاه آن‌ها اطلاق می‌شود اما امروزه آن‌ها به دلیل رنگ لباسشان به عنوان «سفیدها» شناخته می‌شوند.

لستر سیتی (روباه‌ها)

این باشگاه که در سال ۲۰۱۶ قهرمان لیگ برتر شد، به دلیل تعداد زیادی از حیواناتی که در شهرستان لسترشایر پرسه می‌زنند، به «روباه‌ها» معروف هستند. این حیوان روی نشان واره باشگاه و در طلسم خوش‌یُمن تیم، فیلبرت فاکس است.

لیورپول (قرمزها)

لیورپول که به «قرمزها» معروف است، نام خود را از رنگ لباس خود گرفته است. این رنگ توسط بیل شنکلی در سال ۱۹۶۴ معرفی شد. برخلاف چیزی که در رسانه‌ها به اشتباه جا افتاده پرنده روی لوگوی لیورپول «لیوربرد» است و لک‌لک نیست. این تیم هم هیچ‌گاه لقبی به نام لک‌لک‌ها نداشته!

منچسترسیتی (سیتیزن‌ها)

این تیم دو نام مستعار پرکاربرد دارد. یکی «آبی‌آسمانی‌ها» که با توجه به لباس آن‌ها است، در حالی که دیگری «شهروندان (سیتیزن‌ها)» است. دومی تمایز آن‌ها را از منچستریونایتد که 4 کیلومتر خارج از شهر تأسیس شده است نشان می‌دهد.

منچستریونایتد (شیاطین‌سرخ)

این باشگاه قبلاً به دلیل نسل فوق‌العاده فوتبالیست‌هایی که زیر نظر مت بازبی بازی می‌کردند با نام «بچه‌های بازبی» شناخته می‌شدند اما این نام پس از فاجعه هوایی مونیخ کنار گذاشته شد و تیم بعداً نام مستعار «شیاطین‌سرخ» را که باشگاه راگبی بازبی از آن الهام گرفته بود، انتخاب کرد.

نیوکاسل یونایتد (زاغی‌ها)

کلاغ‌ها یا زاغی‌ها به لباس سیاه و سفید آن‌ها اشاره دارد که یادآور رنگ‌های پرنده زاغ است.

ناتینگام فارست (قرمزها)

این تیم از شهر رابین هود با نام «درختان حیله‌گر» شناخته می‌شود، اما به دلیل لباس‌هایشان بیشتر با نام «قرمزها» شناخته می‌شوند.

ساوتهمپتون (قدیس‌ها)

نام مستعار آن‌ها «قدیس‌ها» به اعضای کلیسای مریم مقدس اشاره دارد که باشگاه را تأسیس کردند و استادیوم را به نام محله نامگذاری کردند.

تاتنهام هاتسپر (اسپرز)

هنری پرسی، یک نجیب زاده انگلیسی و یک شخصیت نظامی مهم در طول جنگ‌های انگلیس و اسکاتلند و معروف به هری هاتسپر است و او از عوامل اصلی لقب‌گذاری این تیم لندنی ملقب به «اسپرز» است. به تاتنهامی‌ها «زنبق های سفید» نیز گفته می‌شود.

وستهام (چکش‌ها)

منشا این باشگاه از شرکت کشتی سازی و آهن‌سازی تیمز می‌آید، از این رو به نام مستعار «چکش‌ها» که در نشان واره تیم لندنی نشان داده شده‌ است، یاد می شوند.

ولورهمپتون واندررز (گرگ‌ها)

آن‌ها ابتدا با نام واندررز شناخته می‌شدند، که باشگاهی بود که ولورهمپتون با آن ادغام شد. آن‌ها در حال حاضر با نام مستعار گرگ‌ها، کوتاه شده از نام اصلی باشگاه، یاد می‌شوند که این حیوان نیز بر روی لوگوی آن‌ها آمده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    خوب بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی