نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
۰ |
۵
رکوردهای دوومیدانی را باد برد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بیش از ۱۰ روز از پنجمین دوره  بازیهای کشورهای اسلامی می گذرد و کاروان ایران تاکنون ۲۸ مدال طلا،۲۳ نقره  و ۲۶ برنز کسب کرده است تا بعد از ترکیه در جایگاه دوم این بازیها قرار گرفته باشد.

امروز در این رویداد اتفاقات خوبی رقم خورد، تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نیمه‌نهایی طلسم ۵۶ ساله این تیم برای کسب مدال مسابقات رسمی را با صعود به دیدار نهایی این بازی‌ها شکست و سکوی شاگردان کمپدلی که نخستین مقام بعد از انقلاب این تیم است، قطعی شود. آنها ۳- یک جمهوری آذربایجان را مغلوب کردند تا مدال نقره و نایب قهرمانی تیم قطعی شود. آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان به  بازی‌های آسیایی سال ۱۹۶۶ به رنگ برنز به دست آمد.

در شنا هم ابوالفضل سام که در روز نخست رکورد ملی ماده ۲۰۰ متر کرال پشت را شکسته بود، در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت  هم رکوردشکنی کرد. ولی با نامه ساموئل لوپس مسئول فنی مسابقات دو و میدانی بازیها رکوردشکنی دوندگان ایران فرزانه فصیحی و حسن تفتیان در ترکیه  به دلیل مشکلات فنی باطل اعلام و ثبت رسمی نشد.

علی خلیلی خضرآباد نماینده ایران در فینال بخش انفرادی با کسب نمره ۱۸ مدال برنز مسابقات ایروبیک ژیمناستیک را به گردن انداخت. شناگران جانباز هم با ۵ مدال طلا، ۶ نقره و ۴ برنز بالاتر از انتظار ظاهر شدند.

در رقابت های پارا تنیس روی میز نیز جواد فولادی در کلاس ۵ برابر علی استوک دارنده برنز پارالمپیک ۳ - ۲ نتیجه را واگذار کرد تا به نشان برنز قناعت کند. مهدی ‌ معصومی دیگر نماینده کشورمان هم در کلاس ۵ نیز برابر دیگر نماینده میزبان با نتیجه ۳ - ۱ بازنده شد تا به برنز قناعت کند.

تیم ملی بسکتبال سه نفره پسران هم مقتدرانه استارت زد و ۲۱- ۱۳ موریتانی را مغلوب و در دیدار دوم نیز ۲۱ - ۴ مقابل مالدیو صاحب برتری شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی