محمد مومنی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

عضو هیئت مدیره استقلال گفت: نمی‌دانم چرا همه به دنبال هافبک بازیساز و پلی میکر هستند! فوتبال امروز دیگر تک وجهی نیست، در واقع بازیکن باید بتواند در چند پست مختلف بازی کند.

محمد مومنی، بازیکن اسبق استقلال و از اعضای هیئت مدیره این باشگاه در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره مسائل مختلف مربوط به این تیم حرف زد.

باخت به سپاهان فشار روانی استقلال را از بین برد

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال که فصل گذشته نیز در همین سمت حضور داشت در رابطه با شکست استقلال در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: به وسیله این باخت فشار روانی از روی استقلال برداشته شد. اگر چه پیامد خوبی برای استقلال نبود اما تلنگر خوبی برای بازیکنان بود که فوتبال، خیلی به گذشته‌ها کاری ندارد. فوتبال روز به روز پیشرفت می‌کند و باید برای آن زحمت کشید و عرق ریخت. همچنین باید فکر مناسبی برای ۹۰ دقیقه مسابقه داشت، فکری که شما را برنده مسابقه کند.

دیروز و افتخاراتش تمام شده است

وی افزود: نام‌ها، نشان‌ها، آدرس‌ها و همه اینها تاریخ هستند ولی آنچه مهم است حلقه مفقوده فعالیت بدنی و فعالیت فکری است که در طول ۹۰ دقیقه بازیکن باید از خودش بروز بدهد. دیروز هرچه بودیم، دیروز هر چه کردیم و دیروز هر عنوان و افتخاری به دست آوردیم تمام شده ولی آنها برای استفاده کردن در امروز است.

مدیر استقلالی: VAR بیاید شبکه سه فوتبال ها را پخش نمیکند/ جای داور بودم رامین رضاییان را اخراج می کردم/ در فوتبال امروز پستی بنام پلی‌میکر وجود ندارد

ساپینتو به بهترین‌ها بازی می‌دهد نه اسامی‌نفرات

پیشکسوت استقلال ادامه داد: یک فصل جدید شروع شده است و بازیکن باید یک ورق جدیدی را از خودش به نمایش بگذارد. مربی جدید آمده است. بنابراین کسی موفق می‌شود که هر چه سریعتر خودش را با مربی وفق دهد. کسی موفق می‌شود که بتواند تفکرات مربی جدید را در زمین پیاده کند. به نظرم ساپینتو این توانایی را دارد که بتواند به وسیله بازیکنان جوان و با تجربه تیم، افکارش را در استقلال پیاده کند اما همیشه برگ برنده در دست بازیکنی نیست که اسم و رسم دارد بلکه همه باید به هوش باشند. چون آنهایی موفق می‌شوند که کمترین اشتباه را داشته باشند. ساپینتو مربی نیست که به اسامی‌نگاه کند بلکه او حرفه ای است و توانایی فنی برایش اهمیت دارد نه نام و نشان.

باید وحدت مان را به ساپینتو نشان بدهیم

بازیکن قدیمی‌استقلال ادامه داد: معتقدم باید ساپینتو را بیش از این حمایت کرد و به او فرصت داد تا بتواند نظرات و ایده‌های خودش را درون زمین پیاده کند. هواداران باید با وحدتی که بین خودشان و باشگاه ایجاد میکنند به ساپینتو ثابت کنند همه ما در یک جهت حرکت می‌کنیم و آن موفقیت استقلال است.

نباید به تعداد زیاد مهاجمان ساپینتو ایراد گرفت

محمد مومنی در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقدند تیم استقلال خوب یارگیری نکرده و به طور مثال تعداد زیادی مهاجم و وینگر دارد گفت: هر مربی شاخص‌های مختلفی برای خودش در زمان تیم بستن دارد. ما نمی‌توانیم به ساپینتو خورده بگیریم. شاید او دوست داشته باشد به جای استفاده از سه فوروارد، ۴ فوروارد جذب تیمش کند. شاید اگر به دو وینگر نیاز دارد دوست داشته باشد سه وینگر بگیرد. مهم این است که ببینیم عملکردش چیست. ممکن است یک مربی بیشتر به داشتن گلزن علاقه مند باشد.

مدیر استقلالی: VAR بیاید شبکه سه فوتبال ها را پخش نمیکند/ جای داور بودم رامین رضاییان را اخراج می کردم/ در فوتبال امروز پستی بنام پلی‌میکر وجود ندارد

استقلال پر است از بازیکن چند پسته

وی ادامه داد: ما در حال حاضر چند بازیکن چند پسته در تیم مان داریم. به طور مثال کاوه رضایی هم میتواند فوروارد بازی کند هم وینگر. عزیزبک آمانوف هم به همین شکل است. مهدی قائدی هم چنین شرایطی داردو یا روزبه چشمی‌هم چنین شرایطی را در تیم استقلال دارند. اینها بازیکنان چند پسته مان هستند و نباید تصور کنیم که نمی‌توانند در پست‌های دیگر بازی کنند. اتفاقا این موضوع دست مربی را برای اجرای کارهای تاکتیکی باز می‌گذارد.

چرا اینقدر می‌گویید پلی میکر نداریم؟

محمد مومنی با اشاره به خواسته هفته‌های اخیر هواداران استقلال که بارها نسبت به آن تاکید کرده اند توضیح داد: دیگر امروزه فوتبال دنیاهافبک بازیساز ندارد. نمی‌دانم چرا همه به دنبال‌هافبک بازیساز و پلی میکر هستند! زمانی زیدان بود و ماکلله بودند ولی امروز کانته آمده و هم کار زیدان را انجام می‌دهد و هم ماکلله! فوتبال امروز دیگر تک وجهی نیست، بلکه چند وجهی است. در واقع یک بازیکن باید بلد باشد در چند پست مختلف بازی کند. دوستان دائم به من پیام می‌دهند که ما چراهافبک بازیساز نداریم. این قبیل بازی‌ها برای دهه هفتاد بود و امروز در دهه ۹۰ هستیم و شرایط کاملا متفاوت است.

بازیکن قدیمی‌استقلال خاطرنشان کرد: فوتبالیست امروز باید درگیری فیزیکی داشته باشد. بتواند پاس بگیرد، پاس بدهد، شوت بزند، شوت بلند بزند و باید همه این توانایی‌ها را داشته باشد تا در قالب فوتبال امروز جای بگیرد.

دیگر حق اشتباه نداریم هرچند اشتباه همیشه هست

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره شایعه جریمه بازیکنان تیم استقلال با شکست مقابل سپاهان توضیح داد: این اخبار و شایعات از منابعی اعلام میشوند که میخواهند تیم استقلال را تخریب کنند. مگر می‌شود با یک باخت تیم را جریمه کرد؟ البته ما دیگر حق اشتباه نداریم اما این نیست که اشتباه نکنیم. چون فوتبال سراسر اشتباه است و اگر اشتباهی رخ ندهد گلی به ثمر نمی‌رسد.

مدیر استقلالی: VAR بیاید شبکه سه فوتبال ها را پخش نمیکند/ جای داور بودم رامین رضاییان را اخراج می کردم/ در فوتبال امروز پستی بنام پلی‌میکر وجود ندارد

من بودم رامین رضاییان را اخراج می‌کردم

این مقام مسئول در باشگاه استقلال درباره اعلامیه باشگاه استقلال درباره داوری دیدار این تیم مقابل سپاهان خاطرنشان کرد: بنده معتقدم بیژن حیدری یکی از داوران بسیار خوب کشورمان است. هیچ داوری نمی‌خواهد خودش را زیر سوال ببرد و یا پرچم اشتباه بزند اما اعتقاد شخصی من این است من اگر جای داور بازی بودم رامین رضاییان را از زمین بازی اخراج می‌کردم. چرا؟ چون اگر دوباره بازی را نگاه کنید می‌بینید این بازیکن ۳متر قبل از اینکه توپ را از دست بدهد با چه شیوه ای به سمت توپ می‌آید! کاملا مشخص است که با کف پا می‌آید. وقتی عمدی در کار باشد بازیکن به لحاظ فیزیکی و ذهنی این آمادگی را دارد که به یار حریف آسیب برساند و طبق قانون زمانی که چنین شرایطی برای داور مسجل شود ولو اینکه به بازیکن حریف اصابت نکند کارت قرمز باید بگیرد. چون نیتش این بوده که بازیکن را مورد هدف قرار دهد.

داور خودش شأن و شخصیتش را حفظ کند

مومنی در پاسخ به این پرسش خبر ورزشی که اگر معتقدید بیژن حیدری یکی از داوران خوب است چرا در آن صحنه اقدامی‌نکرد، گفت: چون من می‌گویم شاید آن لحظه این اتفاق را ندیده اما در صحنه پنالتی مجری محترم تلویزیون هم اعلام کرد که پنالتی شد. او گفت همه دیدند غیر از آقای حیدری! ما نمی‌خواهیم شأن و شخصیت داوری را زیر سوال ببریم اما داور هم باید شأن و شخصیت خودش را حفظ کند. من با اکثر داوران ارتباط نزدیک و صمیمانه دارم و نمی‌خواهم جایگاه آنها را زیر سوال ببرم اما داوران هم باید جایگاه تیم‌ها و باشگاه‌ها را در نظر بگیرند. ما توقع بیجایی از داوران نداریم. زیاده خوا هم نیستیم. توقع نداریم چون هوادار ۳۰ میلیونی داریم سوت‌ها را برای ما بزنند، خیر! ولی حداقل وقتی واقعیت را می‌بینند آن را اعلام کنند.

مدیر استقلالی: VAR بیاید شبکه سه فوتبال ها را پخش نمیکند/ جای داور بودم رامین رضاییان را اخراج می کردم/ در فوتبال امروز پستی بنام پلی‌میکر وجود ندارد

رمضانی را با شکم هل دادند

این فرد مسئول در باشگاه استقلال افزود: بازیکن حریف آرمان رمضانی را با شکم و دست از عقب هل داد و این کاملا مشخص بود. بنابراین مادامی‌که ما این انتقادات را نپذیریم پیشرفت نمی‌کنیم. حتی اگر کمک داور ویدیویی بیاید.

VAR بیاید تلویزیون دیگر فوتبال پخش نمی‌کند!

مومنی در واکنش به این سوال که چرا کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران اضافه نمی‌شود گفت: اگر VAR به فوتبال ما اضافه شود آن وقت دیگر تلویزیون بازی‌های لیگ را پخش نمی‌کند. چون با وجود VAR که داور می‌خواهد بابت هر اتفاقی بازی را متوقف کند زمان مسابقات طولانی می‌شود و کنداکتور تلویزیون به هم می‌خورد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • ایلیا IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    استقلال
    • علی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      استقلال سر مربی ندارد روزبه شهباز زاده امانوف باید برن آقای سردار آجر لو تیم با دلال خاصی بسته این تیم هیچ انگیزه یا برنامه ندارن روزبه چشمی انگار ده سال پیش مرده خط هافبک استقلال عاجز از یک توپ ساده کارها مثل گاراژ بودن آخه این تیم بدون سرمربی به کجا میخاد برسه
    • علی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      استقلال سر مربی ندارد روزبه شهباز زاده امانوف باید برن آقای سردار آجر لو تیم با دلال خاصی بسته این تیم هیچ انگیزه یا برنامه ندارن روزبه چشمی انگار ده سال پیش مرده خط هافبک استقلال عاجز از یک توپ ساده کارها مثل گاراژ بودن آخه این تیم بدون سرمربی به کجا میخاد برسه
    • کابوس کیسه پرسپولیس زلزله IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      شیش سقلال
  • ایلیا IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    استقلال
    • کابوس کیسه پرسپولیس زلزله IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      اس تق لال=کیسه کشای دوچرخه سوار و عروس عربا
  • حامد IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    پرسپولیس
    • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      لنگ نه پرسپولیس
  • محمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    استقلال
    • رضایاک IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      کیسه
  • Hamid IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    همیشه حق بجانب شماست ،بقیه باید نگاه کنن ،یه پنالتی که معلوم نیست بود یا نبود چن داور گفتن هست چن نفر گفتن نیست یعنی صددرصد نبوده به همه چی گیر دادید و رضاییان هم باید اخراج میشده ،چطور نادری فصل گذشته تکلی بدتر از این رفت تو دربی و اخراج نشد حرفی نمیزنید و خیلی از مسایل دیگه داوری همه تیم ضرر میکنن نفع هم میبرن از ضعف داوری ، بازی پرسپولیس با ذوب اهن توپی که هنوز ارسال نشده و بعد داور خطای بازیکن ذوب و گرفته تو بوق و سرنا کردن پنالتی است که خیلی از کارشناسا گفتن پنالتی نیست ولی ضعف کمک داوران بازی دیروز که چندین افساید الکی گرفتن معلوم نیست ،اقای مومنی تکل دوپای بازیکن ذوب اهن در نیمه اول مستحق کارت قرمز مستقیم بود داور بزور کارت زرد داد دقیقه اخر وقت اضافه اخر بازی بازی تک به تک پرسپولیس درون هیجده قدم و داور نه افسایدی بود نه خطایی رخ داده بود هیچی نبود داور خطا اعلام کرد و بعد سوت پایان بازی اقای مومنی اینا بدتر از پنالتی نگرفتن تیم شماست طوری از داور شکایت میکنید انگار دو صفر جلو بودید !!! از اول فصل دنبال زیاده خواهی هستید نه عدالت داوری 🤷‍♂️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
  • آرش IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    پرسپولیس
  • متین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    پرسپولیس
  • رامتین IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    پرسپولیس
  • گلات چیست FR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    مدیر تیمی که این مدلی نظر بده فاتحه اون تیم وند هس تازه مدیر باسوادش
  • محمدطاها IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    خب فوتبال برد و باخت دارد اولین بازی فصل هیچوقت ملاک برای قضاوت یه تیم نیست تیم ما هم قرار نبود که هیچوقت نبازه بیست و نه بازی دیگه مونده و لیگ طولانیه، ساپینتو حداقل پنج تا شش بازی زمان میخواد تا تفکراتش تو تیم جا بیفته..بهترین کار اینکه که هواداران بهش زمان بدن،دوگل خوردیم که هر دو گل رو ضد حمله بود توپ دوم که با بدشانسی محض تبدیل به گل شد جز این دو صحنه سپاهان موقعیت جدی رو دروازه ما نداشت..
  • مهرداد IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    آخه برادر فوتبالی عضو هیات مدیره من!شما راست میگی که الانه کانته هم کار زیدان رو انجام میده و هم ماکله رو اما مشکل اینجاست که درحال حاضر ما هافبکهایی داریم که نه کار زیدان رو بلدند و نه کار ماکله رو!
  • ناشناس IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    جالبه میگه مجری گفت پنالتی هست ، واقعاً یادتون رفته این گزارشگر خودشو واسه کیسه پاره میکنه ؟ قشنگ داشت تعصبات کیسه ای خودش رو علنی اعلام می کرد ..
  • فرخ IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    خنده داره طرف چیزی ازفوتبال حالیش نیست باچنین مدیران استقلالی تیمهای حریف نونشون توروغنه
  • مهدی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    دنیا سپاهان
  • ایرانی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    شلغمم شده جزو میوه ها..... خخخخخخخ
  • رضایاک IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    وار بیاد کیسه میره دسته سه
  • آرش IN ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    با خیلی از حرفهاش موافق نیستم. رامین هم بازیکن خوبیه و بعید میدونم اخراج حقش بود. به هر حال تیم باخت و تموم شد.
  • انتی اس تق لول نمره 4 IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    این داره با زبون بی زبونی میگه داورها اصلا نبتید بر علیه ما کاری کنن و باید حمایت کنن و ما هر طوری شده باید ببریم اگه نه ما هم بیانیه میدیم هم فشار به داورها میاریم. ما باید مثل پرسپولیس گلات کنیم اگه نه پدر همه را در میاریم
  • علی‌فیضی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    سلام ‌‌اقایون‌داورها ‌همگی تحت امر‌عضو باشگاه کیسه آقای مومنی ‌باشید که شبکه سه‌فوتبال ‌پخش‌کند‌‌شما‌کیسه کشها تا کی می‌خواهید طلب کار‌باشید‌شما‌که‌تلویزیون و شبکه سه‌‌ومیثاقی واحمدی‌وجاویدیان‌‌یوسفیان ‌خیابانی کامل‌در‌اختیار‌شماست ‌‌آخه تا کی‌‌‌؟؟؟؟؟؟؟،،
  • اس اس IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    اولاً آقای مومنی ده نود نه ودرده صد هستیم !دوما"تقریباً بیشتر بازی کنان وظایف خودشونو انجام ندادند!مربی هم بیشتر درحاشیه بود خدا آخرو عاقبت استقلال رو امسال بخیر کنه.اما چیزی که مسجل هست هیچکس رکورد شاه فرهاد را نخواهد زد. چون او غیرت خاصی نسبت به استقلال داشت....
  • Ali IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    نظر یک فوتبالیست سابق و مسئول امروز را به دقت بخوانید تصور ما چیست ؟؟؟ یعنی او نمی داند درتمام صحنه ها که داور بازی را نگه نمی دارد و به طرف نمایشگر کنار زمین نمیرود ؟؟؟اگر نمی داند دیگر نه عنوان فوتبالیست سابق و نه مسئول لاحق یا فعلی رانمی توان به او گفت بلکه باید یک عنوان جدید و تازه و نو برای وی اختراع کرده ویا پدید آورد تا بوسیله آن ازتیم استقلال حقوق بگیرد!!
  • احمدرضا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    اقای نابغه،تیم شما یه موقیعت گل نساخته در طول ۹۰ دقیقه،بعد توقع داری بازی را ببری؟؟؟ این پررویی و حق بجانبی از کجا می اید؟؟
  • علی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    خجالت اوره از داورانی که رشو گیر و ریسشان و تمام کادر مدیریتی ورزش جبهه بر علیه استقلال دارن هیچ انتظاری نیست داوران پول بگیرن زنشونه هم میدن چه برسه به امتیاز
  • تاجی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    واقعا شاهد یک ترکیب عجیب بودیم.. همه سنگین.. پاس ها افتضاح .. سیلوا دفاع پوششیه.. چرا سمت راست.. دیدبم چطور جا موند.. خیلی ارنج عجیب بود.. ولی مطمئن م قهرمانیم با این اسکواد.. به امید خدا.. با احترام
  • هوشنگ IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    خدا را شگر که ایشان فقط یک بازکنان ساده ای بود مگر نه به خاطر تیم از زمین واسمان هم می گفت که چرا اسمان ابر داشت وتیم استقلال نتوانسته پیروز زمین شود اقا جان دیگه گذاشت ان زمان الان یک بچه یک ساله هم از فوتبال سرش می شود.
  • بهنام غفاری IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    خواهش میکنم یکبار دیگه مصاحبه رو بخونید.بوالله طرفدار تیمی نیستم.۶۵سالمه.اما ببینید چه پاسخ هایی داده؟این آقا درهرجا باشه اونجا مخروبه! میشه
  • منصور IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    وی ار بیاد حق را به حق دار بده و اگر تیمی حقش رفتن به دسته سه است مشکلی نیست ولی اگه آن تیم پیروزی باشه چکار میکنید
  • کیسه کشان حقیر ایران IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    منطق کیسه کشا همینطوره
  • عشقپولیس IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    خدایی خیلی پرو تشریف دارین انگار هوچیگری تو خونتونه بس کنید خجالت بکشید متریکه میگه سی ملیون هوادار داریم تیم محترم استقلال نهایت ۱۵ملیون هوادار داشته باشه بازی های بعد هم می‌بینیم ک استقلال چطوری بازی می‌کنه
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    اگه داور بود که بخاطر تکل خشن و از پشت به بازیکن استقلال قانونی اخطار میداد نه تذکر، اگه داور بود که خطاها ی دو طرف رو یکسان می‌گرفت و کارت هم بدرستی میداد
  • فرهاد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    شاه فرهاد خالق عدد ۴ و عدد ۶ . حالا بسوزید بیاد تا بهبهان
  • gaber IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    اگر از الان به داور گیر بدهید فکر کنم مجبور خواهند شد همین داوران پنالتی های پوچ سال گذشته را برایتان ارمغان بیاورند .همین داور پنالتی نگرفت بعد رفت با کمک داور پنالتی را هدیه بهنام داد این ظالمانه آرین صحبتهاست و مانده اعتراضهای تیم فولاد . نکونام و هاشمی نسب هم منتظر تو بودن که شروع به اعتراض کنند . جمعه روز نکونام و هاشمی نسبه ببینید
  • سرخ دل IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    این مومنی کلا حالش خوب نیست..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی