نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
تکواندو فراتر از تصور ظاهر شد/ قرار است کمیته فنی تکلیف هدایت تیم ملی را مشخص کند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی محمد بسحاق سرمربی تیم ملی تکواندو از عملکرد تیم جوانش در بازیهای کشورهای اسلامی راضی و معتقد است بعضی از شاگردانش حتی فراتر از تصور او در قونیه ظاهر شدند.

پریسا غفاری؛ تیم ملی تکواندو با هدایت علی محمد بسحاق، قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی شد تا بسحاق از شیاپ چانگ قونیه سربلند بیرون بیاید. در پایان مسابقات تکواندو پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی نمایندگان کشورمان با کسب مدال ۵ مدال طلا (ناهید کیانی، حسین لطفی، امیرمحمد بخشی، علیرضا نادعلیان و علی احمدی)، چهار مدال نقره (غزل سلطانی، زینب اسماعیلی، اکرم خدابنده و سیده نرگس میرنوراللهی) و چهار مدال برنز (مهدی حاج موسایی، مهران برخورداری، محمدصادق دهقانی و نسترن ولی زاده) به کار خود پایان دادند.۱۳ مدالی که همه را دوباره به این رشته امیدوار کرد:

پیش بینی قهرمانی را می‌کردید؟

ملی‌پوشان در ۳-۲ ماه اخیر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند و در تورنمنت معتبر کره جنوبی شرکت کرده و قابلیت‌های خود را نشان دادند.حضور در این تورنمنت باعث شد تا ما با نقاط ضعف ملی‌پوشان آشنا شویم و بتوانیم در اردوها روی این مسائل کار کنیم و همچنین  نقاط قوت را تقویت کنیم، بنابراین قهرمانی در بازی‌های کشورهای اسلامی قابل پیش‌بینی بود.

یعنی از نتایج تیم ملی کاملا راضی به نظر می‌رسید؟

من به تمام بازیکنانم برای کسب مدال امید داشتم. خدا را شکر تمامی‌ملی‌پوشان در حد انتظار و حتی بعضی فوق انتظار من روی شیاپ چانگ قونیه حاضر شده و موفق به شکست قهرمانان جهان و المپیک شدند. ما با تیمی‌جوان و با میانگین سنی ۲۱ سال پا به این مسابقات گذاشتیم، با وجود اینکه این تورنمنت دومین تجربه بین‌المللی اکثر ملی‌پوشان بود ولی نتایج خوبی از خود به جا گذاشتند.

 تکواندو فراتر از تصور ظاهر شد/ قرار است کمیته فنی تکلیف هدایت تیم ملی را مشخص کند

اما در یک وزن مدال نگرفتید؟

دانیال بزرگی نیز در این مسابقات به اولگبک رشیداوف قهرمان المپیک توکیو باخت که واقعاً تکواندوکار خوبی است. طمئن باشید با آنالیز رشیداوف حتماً در یک یا دو رویداد آینده بازیکنان ما او را شکست خواهند داد.

عملکرد کدام یک از تکواندوکاران شما را راضی کرد؟

علی احمدی با شکست سه قهرمان المپیک و جهان بسیار از فراتر انتظار ظاهر شد و باورم نمی‌شد علی بتواند آنقدر با جسارت و تمرکز جلوی این حریفان ظاهر شود. احمدی در ابتدا نیکتا قهرمان سابق جهان را برد و در ادامه بازیکن ترکیه که رنکینگ نخست گرندپری و مدال طلای آخرین گرندپری را مغلوب کرد و در نهایت حریف اردنی نیز بسیار قدرتمند بود که احمدی او را نیز شکست داد و فراتر از انتظار ظاهر شد.  

با توجه به نتایج تیم در ترکیه، فکر می‌کنید برای جهانی شما سرمربی باشید یا مقانلو؟

به خاطر تراکم مسابقات تکواندو هدایت تیم ملی در بعضی از مسابقات را به مقانلو سپردند و هدایت تیم ملی در بازی‌های کشورهای اسلامی را هم به بنده واگذار کردند. قرار بر این شد که بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی، کمیته فنی تکلیف هدایت تیم ملی در مسابقات جهانی را مشخص کند. ما هم مثل شما منتظر تصمیم کمیته فنی فدراسیون هستیم و قطعاً این کمیته هر تصمیمی‌بگیرد، ما تابع هستیم. چه من باشم یا مقانلو، هدف‌مان مشترک است.

در کل شرکت کنندگان از سطح خوبی برخوردار بودند؟

حدود ۴۰ کشور از جمله ازبکستان و ترکیه به عنوان قهرمان آسیا و اروپا حضور داشتند. نفرات رنکینگ‌دار و قهرمانان جهان کشورهای نیجر، تونس و کشورهای دیگر نیز به مسابقات آمده بودند و خدا را شکر ما نیز تیم جوان و با انگیزه‌ای داشتیم.

میزبانی ترکیه چطور بود؟

من در دوره قبل بازی‌های کشورهای اسلامی به میزبانی آذربایجان هم حضور داشتم. میزبانی ترکیه در این دوره اصلاً قابل قیاس با میزبانی آذربایجان در دوره قبل نیست. ترکیه فوق‌العاده در بحث اسکان، غذا و موارد دیگر ضعیف بود و می‌توان گفت این کشور میزبانی خوبی نداشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی