نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
۹ |
۱
قابل توجه کمیسیون اصل ۹۰؛ دخالت کنید تعلیق می‌شویم!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فیفا امتیاز میزبانی جام جهانی بانوان در رده سنی زیر ۱۷ سال (نوجوانان) را از هند گرفت و فعالیت‌های فوتبال این کشور را به حالت تعلیق در آورد.

هند که در سال ۲۰۱۷ جام جهانی نوجوانان پسران را برگزار کرده بود که اتفاقا با درخشش تیم ملی نوجوانان ایران با مربیگری عباس چمنیان همراه بود این بار قصد داشت جام جهانی دختران را برگزار کند اما فیفا امروز این امتیاز را از هندی‌ها گرفت و حتی فوتبال این کشور را به حالت تعیلق در آورد.

فیفا فوتبال هند را به خاطر دخالت اشخاص ثالث به حالت تعلیق در آورد و اعلام کرد دخالت‌های خارجی نقض آشکار اساسنامه فیفا است به همین خاطر تمام فعالیت‌های فوتبالی این کشور به حالت تعلیق درآمد. طبق این تصمیم فیفا میزبانی هند برای مسابقات جام جهانی بانوان زیر ۱۷ سال سلب و لغو شد. فیفا در پایان اعلام کرد که امیدوار است این تصمیم وزارت ورزش هند را ترغیب کند تا در آینده تصمیمات درستی را بگیرد و تعلیق از فوتبال این کشور برداشته شود.

این می‌تواند یک درس خوب برای کمیسیون اصل ۹۰ باشد که اصرار به دخالت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را دارد! رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تا الان چند بار مصاحبه کرده و اذعان داشت مهدی تاج به عنوان نایب رییس فیفا نباید در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند. اصلا منظورمان این نیست که مهدی تاج گزینه مناسبی برای اداره فدراسیون فوتبال در ادامه مسیر است اما تصمیم در این خصوص را باید اعضای مجمع عمومی بگیرند نه کمیسیون اصل ۹۰. از سویی اگر مهدی تاج شرایط شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال را نداشت کمیته بدوی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باید در این باره تصمیم می‌گرفت.

تنها یک دخالت کوچک از سوی اشخاص ثالث در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می‌تواند فوتبال ایران را به چالش بکشد. از همه مهمتر اینکه فیفا برای صدور رای در این باره از کسی اجازه نمی‌گیرد و به یکباره چنین رایی صادر می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • الف IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    پزمانفر قاضی زاده هاشمی اگر بفکر فوتبال بودن که شهرخودروسقوط نمی کرد این افراد می‌خواهند خود را مطرح کنن و برای این کار حاضرند فوتبال که را قربانی کنند.اینها بهتر است به وضع زندگی اسفبار ملت ورود کنن نه فوتبال
    • همون همیشگی ! IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      مافیای پنهان فوتبال خوب درسش رو بلده تا یه مرجعی میخواد جلوی فساد رو بگیره و ریشه کثافتکاریها رو بسوزونه اولین کلامشون میشه همین جمله « تعلیق میشویم » اولا که معلومه راپرتچی خود مافیای فوتبال هست و از اینجا خبر میفرسته دوما خوب تعلیق بشیم چی میشه ؟ همین فصل مگه بخاطر دروغپردازیهاتون باعث نشدین گلهای سرسبد فوتبال ایران استقلال و پرسپولیس با دهها میلیون مردم هوادارشون نتوانند در آسیا حضورداشته باشن ؟! تعلیق بدتر از اینه ؟ اتفاقا همین امروز از همین امروز اگر جلوی این باند بازها و بخوربخورها و دلالیها و بستن اون قراردادها افشا نشه جلوگیری نشه دیگه کاری نمیشه کرد و همین حالا باید این ماجرا اتفاقا بطور قهرآمیز حل و فصل بشه تا دیگه هیچ مدیری (نامدیر ) به خودش جرات چنین قراردادهایی رو بده این ماجرا در مورد مدیران وقت استقلال در زمان قرارداد استراماچونی هم باید اجرا بشه که البته هردو در زمان آقای مسعود خان سلطانیفر بوده
    • یاور IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      قاضی زاده یک استقلالی تمام عیار هست.. .. عاقلان دانند.. راستی اقای قاضی زاده در قضیه بدهی برانکو خودت را به در دیوار می زدی. الان نظر به بدهی استراشاه چیست.... زیاد در مورد درامد فوتبال حرف می زدی نظرن به بدون اسپانسر ماندن پرسپولیس چیست. از وزیر سوال کردی.. یا فقط استقلال 5 اسپانسره باید باید با پول تبلیغات..
    • یاور IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      قاضی زاده یک استقلالی تمام عیار هست.. .. عاقلان دانند.. راستی اقای قاضی زاده در قضیه بدهی برانکو خودت را به در دیوار می زدی. الان نظر به بدهی استراشاه چیست.... زیاد در مورد درامد فوتبال حرف می زدی نظرن به بدون اسپانسر ماندن پرسپولیس چیست. از وزیر سوال کردی.. یا فقط استقلال 5 اسپانسره باید باید با پول تبلیغات..
  • ع م IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    تازه توی تلویزیون هم اعلام کردن که درصورت انتخاب تاج انتخاباتو باطل میکنن. جالب تر این که میگن فیفا به مسائل داخلی کشورها کاری نداره! معلوم نیست این حرفها رو از کجاشون در میارن. فردا که فوتبال تعلیق شد اینا غیبشون میزنه. میگن ناظر هستن ولی مدام اظهار نظر میکنن. کاش میدونستیم منظور از ناظر دقیقاً چیه؟
  • صابر IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    واقعیتش اینه جماعت تاج برای حفظش. فوتبال ایران رو تهدید می کنند!! و نه فیفا. یا تاج ویا تعلیق!! بعد کدام دخالت؟ . فقط اظهار نظر کردند همین اگه خیلی نگران تعلیق فوتبال ایران هستید به تاج بگید انصراف بدهد. همین قطعا این کار رو نمی کنید چون تاج گزینه مورد علاقه خودتونه . وقتی همین مجلس و دولت که گفته میشه بدنبال اخراج سرمربی هستند و تعیین کیروش و سرمربی ایرانی. کجا بودید چرا حرف از دخالت نهادهایی سیاسی و خطر تعلیق نزدید؟ مشخص میشه احتمال تعلیق کار خودتونه.
    • الف IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      صراحتا در تلویزیون می‌گویند اگر تاج بیاید انتخابات را ابطال میکنیم دیگر از این واضحتر که دنبال تعلیق فوتبال اند و می‌خواهند رفیق خودشان رئیس فدراسیون شود.فیفا اگر سر قضیه ورود بانوان به استادیوم کوتاه بیاید دخالت سیاسیون در فوتبال را به هیچ عنوان نمی پذیرد مثل کاری که با کویت کرد.دخالت مجلس کویت در فوتبال باعث تعلیق شد و شش سال نتوانستن مقدماتی جام جهانی و ملتها باشن حتی دلار های نفتی‌هم نتونست باعث لغو تعلیقشون بشه.
  • مهران IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    ترجیح میدم تا ابد تعلیق بشیم ولی تن به کثافت کاریهای مشتی دلال ندیم
  • فوتبال پاک IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    برای پاکی و سلامتی فوتبال برای زدودن امثال تاج و حامیانش از این فوتبال هزینه تعلیق را بدهیم بهتر است تا فوتبال همچنان در باتلاق این افراد گرفتار باشد لااقل برای آینده اوضاع فوتبال خوش خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی