نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پرسپولیس یا استقلال؛ کدامیک در نقل و انتقالات برای بمب‌ها بیشتر خرج کرده‌اند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال و پرسپولیس در مسیر خصوصی‌سازی قرار گرفته‌اند و قرار است به صورت مرحله‌ای سهام باشگاه‌ها واگذار شود تا فرایند خروج این دو باشگاه از مالکیت دولت به سرانجام برسد.

یکی از ایرادهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی دو باشگاه، وجود مالکیت مشترک بوده که همین مسئله باعث شده خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وزارت ورزش با همکاری وزارت اقتصاد و امور دارایی از اواخر سال گذشته فرایند واگذاری سهام دو باشگاه را آغاز کرده و تاکنون ۱۰ درصد مالکیت سرخابی‌های پایتخت به هواداران دو باشگاه واگذار شده است و مرحله بعدی، واگذاری سهام به صورت بلوکی به سرمایه‌داران کلان است. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شرکت فرابورس ایران که سهام سرخابی‌ها از راه این شرکت عرضه و واگذار می‌شود، شفاف‌سازی هزینه‌کرد دو باشگاه بوده و در همین راستا، مدیران‌ عامل استقلال و پرسپولیس ملزم به ارائه گزارش مجموع هزینه‌های خود در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی شده‌اند و به نوعی بودجه سرخابی‌ها برای حضور در لیگ بیست‌ودوم مشخص شده است.

مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال، در ارائه گزارش مالی خود به مدیران شرکت فرابورس که تصویر نامه او از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شده، هزینه‌های تیم‌های پایه و بزرگسالان استقلال را برای فصل جدید حدود ۳۰۷ میلیارد تومان اعلام کرده است. البته تاریخ نامه آجورلو ۲۲ مرداد است و در واقع احتمالا مدیرعامل استقلال قرارداد بازیکنان جدید این تیم ازجمله مهدی قایدی و محمد محبی را لحاظ نکرده و همچنین هنوز قراردادی به صورت رسمی با کاوه رضایی امضا نشده تا مبلغ قرارداد این بازیکن نیز لحاظ نشده باشد.

استقلالی‌ها بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده، حدود ۶۰ میلیارد تومان برای جذب سه عنصر تهاجمی خود هزینه کرده‌اند که هزینه فصل جاری آبی‌ها را به ۳۶۶ میلیارد تومان می‌رساند. مجموع قرارداد کادر فنی استقلال نیز برای فصل جدید ۳۶ میلیارد تومان اعلام شده است تا استقلالی‌ها برای حضور در لیگ بیست‌ودوم، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده باشند. البته باید این نکته را در نظر گرفت که از این مبلغ، هزینه تیم‌های پایه استقلال کاسته می‌شود.

پرسپولیس یا استقلال؛ کدامیک در نقل و انتقالات برای بمب ها بیشتر خرج کرده اند؟

پرسپولیس با بودجه‌ای ۲۸۰ میلیاردی فصل جدید را آغاز کرد؟

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، بر اساس تصویر منتشرشده از نامه او به مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، اعلام کرده است سرخ‌پوشان برای فصل جدید لیگ برتر قراردادی ۳۳.۵ میلیاردی با کادر فنی ایرانی خود بسته‌اند و همچنین ۴۱۰ هزار دلار برای جذب مربی خارجی هزینه داشته‌اند. حدود ۱۵۴ میلیارد هزینه‌کرد سرخ‌پوشان برای بازیکنان داخلی‌شان بوده و گیورگی گولسیانی، وحدت هنانوف و شرزود تمیروف نیز در مجموع ۶۸۵ هزار دلار برای باشگاه پرسپولیس هزینه داشته‌اند.

درویش در اتفاقی عجیب، مبلغ تیم‌های پایه پرسپولیس را اعلام نکرده تا این مسئله به وجه تمایز گزارش عملکرد مالی سرخابی‌ها به شرکت فرابورس تبدیل شود. نکته دیگر اینکه مدیران سرخ‌پوش یکی، دو روز گذشته به صورت رسمی از یورگن لوکادیا رونمایی کردند؛ مهاجمی که به گفته رسمی مدیرعامل پرسپولیس، یک میلیون دلار برای سرخ‌پوشان پایتخت هزینه در پی داشته است.

پرسپولیسی‌ها با اعمال قرارداد لوکادیا (با تبدیل نرخ دلار)، حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برای قرارداد کادر فنی و بازیکنان خود برای فصل جدید هزینه داشته‌اند که تفاوتی در حدود ۱۲۰ میلیاردی را با استقلال نشان می‌دهد. البته باید متذکر شد در صورت اعمال هزینه تیم‌های پایه پرسپولیس، احتمال تغییر ارقام اعلام‌شده از سوی دو باشگاه وجود دارد. هرچند باید منتظر ارائه گزارش رسمی و ریزهزینه‌های دو باشگاه در آینده‌ای نزدیک از سوی شرکت فرابورس برای مشخص‌شدن بودجه دقیق سرخابی‌ها ماند، اما بر اساس نامه‌های منتشرشده از سوی آجورلو و درویش، استقلال و پرسپولیس برای لیگ بیست‌ودوم در مجموع بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • K IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    این دیگه سوال داره؟؟؟ خب معلومه پرسپولیس. یه مهاجم گرفتن اندازه کل بودجه نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان. استقلال برای سه تا مهاجم شیک هزینه کرده. پرسپولیس برای یه مهاجم. راستی اینا پول آب معدنی نداشتن:(((
    • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      نخندون بابا هوچیگر 🤣🤣🤣
  • محمد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    همه میدونن پرسپولیس بیشتر خرج کرده. این همه خرج برای یه مهاجمی مثل لوکادیا اصلا با عقل جور در نمیاد. استقلال با سه تا مهاجم قرارداد بسته که هر سه تا شون قاتل لنگیا هستن.
  • الکیسه السعودی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    دوباره ماسمالیزاسیون رسانه های کیسه کش شروع شد. یه جوری میگن کیسه هزینه تیمهای پایه را هم در هزینه ها اعمال کرده که هر کس ندونه فکر میکنه کیسه آکادمی لاماسیا داره که هزینش زیاد باشه! والا پرسپولیس و کیسه در سال روی هم 10 میلیارد هم هزینه تیمهای پایه نمیکنن اونوقت خبرنگاران کیسه کش مثلا میخان وانمود کنن که هزینه کیسه بخاطر تیمهای پایه زیاد شده!!!!!! شرافت کجاست؟!!!!
  • مسعود کامنت IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    کاری ندارم کدوم کمتره کدوم بیشتر ولی پول مفته. حالا از هر کدوم از باشگاهها بپرسی چند درصدشو برا پایه خرج کردن شاید یک درصد چقدرشو صرف زیر ساخت کردن؟ همه صرف رقابت های کور بازار گرم کنی دلال ها شده که باعث میشه به یه بازیکن به ده برابر قیمت واقعیش پول بدن. بعد تو همین کشور استعدادهایی داریم که حاضرند با پونصد میلیون جونشونو بذارن . ولی از سر نداری و ناچاری سوخت میشن و تمام
  • سردار لابی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    خب دیگه سوال داره؟! معلومه که کیسه سوگولی حکومتی بیشتر خرج کرده الان چند ساله این تیم وابسته داره بیشتر از همه خرج میکنه و سردار لابی با پولهای مردم داره ریخت و پاش میکنه
  • امیر IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    هر کی ندونه انگار استقلال چقدر خرج کرده. آره اندازه کل لوکادیا خرج کرده.
  • Sepahan IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    یه بازیکنالنگ64میلیارده دیگه خودتون تا ته خط برید
  • لنگ خاص IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    پیروزی فقط ۳۰ میلیارد یکجا داد به سعید صادقی ،بقیه بماند،هرسال لیست صوری قیمت میده وهزینه هاش رونصف نشون میده مطمئنم یک روز گند مخفی کاری و دروغ هاشون درمیاد
  • محمدطاها IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    خب معلومه پرسپولیس بیشتر خرج کرده این اعداد و ارقام که داده فیکه،دروغ هم استخوان نیست که تو گلو گیر کند😂😉استقلال شفاف آمار کل مجموعه از پایه تا بزرگسال را اعلام کرد پرسپولیس اگر تیم پایه و آکادمی رو حساب میکرد سه برابر استقلال میشد این اعداد و ارقام که گفته خیلی بیشتر است..مهاحم جدیدشون لوکادیا فقط 1میلیون و 300هزار دلار معادل 39 میلیارد قراردادشه..علی بیرانوند فقط رضایت نامش 1 میلیون یورو بود بقیه بازیکناشون مثل ولسیانی، صادقی، پورعلی گنجی و... روی هم قراردادشان صد میلیارد میشه😏
  • رضایاک IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    تیم اگه درآمد داشته باشه و خرج کنه که مشکلی نداره، پرسپولیس تمام هزینه هاش برابری میکنه با فقط اسپانسرش پاداش آسیایی و سهام هم دیگه هیچ تازه بجز رادوشوویچ بدهی دیگه نداریم.کیسه فقط باید به پادوانی ۹ میلیون دلار غرامت بده. اینهمه هزینه میکنن تو کیسه برای سومی؟چه کاریه؟
  • آرش IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    استقلال سال‌های گذشته هم همین بوده و چيز جدیدی نیست. تیمی فقط برای کری خونی و حمایت هوادارانش بی حساب و کتاب بریز و بپاش میکنه و خسارت پشت خسارت... اما از همه جالبتر ماله کشی و هوچیگری مافیای رسانه ای شون به رهبری پ»ژمان راهبره که اینطور وقتا جیک نمیزنه
  • امیر علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    خب معلومه بخشی از قراداد لنگی ها وقتی زیر میزی باشه و جایی ثبت نشه مشخصه رقم قرارداد میشه 280 میلیارد تومان.با صادقی 18 میلیارد قرارداد بستند و فقط 8 میلیارد رو به سازمان بورس اعلام کردند.فقط جیزی حدود 100 میلیارد برای رضایتنامه بیرانوند و پور علی گنجی صرف کردند.اگه لنگ هم کل هزینه تیم های پایه اش رو بیاره و هزینه ها رو واقعی اعلام کنه مطمئن باشید هزینه کرد یک سالش بیش از دو برابر استقلال و بالای 600 میلیارد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی