نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
پرسپولیسی هستم و الگویم دروازه‌بان بارسلونا است/ می‌خواهم در لالیگا بدرخشم/ مربیگری در تیم ملی سلیقه‌ای است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

زهرا لطف آبادی به عنوان تنها لژیونر فوتسال زنان ایران در اروپا، به همراه رئال ساراگوسا در پی درخشش در لیگ برتر اسپانیاست.

دختر ۲۴ ساله مازندرانی اهل نکا از ۱۵ سالگی با عضویت در تیم بانوان صدرا نکا و از لیگ دو، فوتسال را شروع کرد. از ۴ سال پیش هم به لیگ برتر آمد و برای تیم‌های مختلفی بازی کرد و پس از عضویت در تیم ملی فوتسال بانوان و در اردیبهشت دو سال پیش در بازی‌های چندجانبه روسیه درخشید و شایستگی‌های خود را نشان داد و توانست به عنوان بهترین گلر این مسابقات معرفی شود آنهم در تورنمنتی که بهترین گلر جهان هم در آن حضور داشت.دروازه‌بانی که همه معتقدند او بسیار باهوش و نقطه قوت هر مربی در درون دروازه است.ولی بعد از سال‌ها تلاش و تمرین به او گفتند دیگر نباید به فوتسال ادامه دهد، کمر دردهای عجیب و مراجعه گاه ‌وبی‌گاه به بیمارستان باعث شد تا بالاخره پزشک مربوطه آب پاکی را روی دست زهرا بریزد، خداحافظ فوتسال و شاید خداحافظ آرزوهای دوران کودکی! اما امروز زهرا لطف‌آبادی که روزی لژیونرشدن درتیم‌های اروپایی بزرگترین هدفش بود اکنون در تیم‌های فوتسال اسپانیا توپ  می زند. وی دو روز پیش هم با رئال ساراگوسا در تورنمنتی دولتی با نتیجه ۱۵- صفر به برتری رسید.او در نیمه اول توانست دروازه اش را بسته نگه دارد.

از این مسابقه صحبت کنید؟

این اولین حضور من در ترکیب اصلی تیم بود و از این بابت بسیار خوشحال هستم .سعی کردم تمام تمرکزم را روی موفقیت تیم بگذارم و خدا را شکر موفق هم شدم.

دیگر دروازه‌بان این تیم چه شرایطی دارد؟

به تازگی یک دروازه‌بان برزیلی جذب کردیم که هفته آینده به ما ملحق می شود. فکر کنم رقیب بسیار سرسختی دارم اما تمام تلاشم را خواهم کرد تا در ادامه نیز بتوانم در ترکیب اصلی باشم و در لالیگا بدرخشم.

داستان ترانسفر شدنت به اروپا چطور اتفاق افتاد؟

در اولین اعزام من با تیم ملی در سال ۲۰۱۸ تیم‌های بزرگی مثل روسیه، پرتغال و اسپانیا حضور داشتند. در آن تورنمنت به‌عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها انتخاب شدم و همان سال از روسیه پیشنهاد دریافت کردم اما کرونا این انتقال را در لحظات پایانی کنسل کرد. اما ۲ سال بعد مربی تیم اسپانیا با مدیرعامل باشگاه ما تماس می‌گیرد و درخواست جذب من را می‌دهد و بالاخره این انتقال صورت گرفت.

پرسپولیسی ام و الگویم دروازه بان بارسلوناست/ می خواهم در لالیگا بدرخشم/ مربیگری در تیم ملی سلیقه ای است

 شرایط در اسپانیا برای تو چگونه پیش می‌رود؟

تا به شرایط عادت کنم طول کشید، خانواده‌ام همراه من نیستند و دلتنگ آنها هستم از طرفی زبان اسپانیایی هم متوجه نمی‌شوم و این کار را سخت‌تر می‌کند .اما من تا سال ۲۰۲۴ با ساراگوسا قرارداد بستم و برای موفقیت در این تیم مصمم هستم.

لیگ‌برتر اسپانیا به چه شکل است؟

اینجا لیگ بسیار حرفه‌ای پیش می‌رود و سطح فنی لیگهای ایران و اسپانیا بسیار متفاوت است.بنابراین کار بسیار سخت است.

فکر می‌کنی با پیوستن به لالیگا بتوانی توجه بیشتر کادرفنی تیم ملی ایران را جلب کنی؟

درباره تیم ملی راستش نمی‌دانم، همیشه مربیگری در تیم ملی سلیقه‌ای بوده و از ۲۰۱۸ که آخرین اردوی ما بود، دیگر اردویی نداشتیم و بعد از سه سال یک اردو برگزار شد که من به تیم ملی دعوت نشدم. نمی‌توانم درمورد این موضوع خیلی نظری داشته باشم؛ چراکه مربیگری سلیقه‌ای است و من کاری که باید را انجام می‌دهم.

فوتبالی بودی یا از ابتدا فوتسال را انتخاب کردی؟

اول فوتبالی بودم و حتی در رده‌های سنی پایین‌تر مانند زیر ۱۶ و زیر ۱۹ سال بازیکن تیم ملی فوتبال هم بودم ولی به‌خاطر مشکل کف پای صاف نتوانستم ادامه دهم و یک‌جورهایی مجبور شدم دروازه‌بانی را انتخاب کنم، از یک‌جایی به بعد این اجبار تبدیل به عشق و علاقه برای ادامه کارم شد و فکر کردم تمام هدف‌هایم را می‌توانم در این پست به دست بیاورم.

بعد از اینکه پزشک گفت دیگر نباید فوتسال بازی کنی چه اتفاقی افتاد؟

راستش ۶ ماه از فوتسال دور شدم، کمردردهای عجیب و پاسخ قطعی پزشکان دیگر راهی برای بازگشت نگذاشته بود اما بعد از ۶ ماه احساس کردم آن زهرای سابق نیستم، به یک دختر ضعیف تبدیل شده بودم و به‌جرات می‌گویم آسیبی که دوری از فوتسال به روحیه من وارد کرد به‌مراتب بیشتر از مشکلات جسمی بود. پس همان زمان، وقتی حدود ۲۰ ساله بودم دوباره به فوتسال بازگشتم اما این بار به‌عنوان یک دروازه‌بان!

الگوی دروازه‌بانی‌ات؟

در ایران می‌توانم مصطفی نظری را مثال بزنم که شروع کارم همیشه دیدن کلیپ‌های او بود و در فوتبال هم آندره تراشتگن که دروازه‌بان تیم بارسلونا اسپانیاست، من او را خیلی قبول دارم.

قرمزی یا آبی؟

پرسپولیسی هستم و بیشتر اهل تماشای بازی‌های خارج از ایرانم؛ بارسلونا را خیلی دوست دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه حکومتی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    آفرین بر دختران افتخار آمیز ایران به خصوص زهرا خانم باعث افتخار هر ایرانی هست خوشحالم چنین دختر لژیونر با استعداد ایرانی پرسپولیسی هست درود بر شما زهرا پرسپولیسی ❤️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی