نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
حضور چهره‌های مشهور سرخ‌ها برای شهادت در دادگاه اسطوره/ او هرگز پرخاشگر نبود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرالکس فرگوسن به عنوان شاهد در دادگاه رایان گیگز حاضر شد و از نحوه رفتار بازیکن سابقش در رختکن صحبت کرد. در همین حال بیانیه دیوید گیل هم در دادگاه خوانده شد.

سرالکس فرگوسن ۸۰ ساله که در مدت زمان زیادی از دوران حرفه‌ای رایان گیگز مربیگری‌اش را به عهده داشت، به عنوان شاهد در دادگاه او، که به دلیل آزار فیزیکی به نامزد سابقش «کیت گریول» و خواهرش «اِما» دستگیر شده، حاضر شد. گیگز تمام اتهامات را رد کرده است.

الکس فرگوسن در دادگاه شروع به صحبت کرد و گیگز را به عنوان فردی خوش‌رفتار توصیف کرد و گفت که گیگز علیرغم بازی در سطح بالا، هرگز رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه از خود نشان نداده است. فرگوسن همچنین گفت که گیگز را از ۱۳ سالگی‌اش می‌شناسد و او را یکی از بهترین بازیکنانی که تا به حال چه در زمین و چه خارج زمین می‌شناسد، توصیف کرد.

سر الکس گفت: «وقتی برای اولین بار با او ملاقات کردم، در یک تیم محلی و در زمین منچسترسیتی تمرین می‌کرد. ما سخت تلاش کردیم تا او را به کلیفتون (محل تمرین منچستریونایتد) بیاوریم. او با پدرش برای گفتگو آمد و بعد ما به خانه آنها رفت و آمد می‌کردیم تا او را برای آمدن به منچستریونایتد راضی کنیم.»

سر الکس، که حدود ده دقیقه در جایگاه شاهد حاضر شد، فاش کرد که به همراه آرچی ناکس، دستیارش در آن زمان، مرتباً از خانه گیگز بازدید می‌کردند.

فرگوسن ادامه داد: «مخاطب اصلی ما مادر رایان بود و به خوبی در مورد همه چیز صحبت می‌کرد. رایان پسر ساکتی بود و فقط می‌نشست و به حرفهای ما و مادرش گوش می‌کرد.» فرگوسن همچنین گفت که وقتی رایان با تیم قرارداد امضا کرد او را زیر بال و پر خودش گرفت و در ۱۷ سالگی او را وارد تیم اصلی کرد.

حضور چهره‌های مشهور سرخ‌ها برای شهادت در دادگاه اسطوره/ او هرگز پرخاشگر نبود

فرگوسن در ادامه افزود: «او را با جورج بست مقایسه می‌کردند. رسانه‌ها و مطبوعات به او بسیار توجه نشان می‌دادند. من هر روز او را می‌دیدم، مربی‌اش بودم. این پسر عالی بود و رفتارش هیچ مشکلی نداشت. همانطور که بزرگتر می‌شد خلق و خوی‌اش بهتر می‌شد. من در رختکن از او بسیار مثال می‌زدم. گاهی که از عملکردها عصبانی می‌شدم و زبانم تند و تیز می‌شد او را مخاطب قرار می‌دادم و می‌دانستم آنقدر قوی است که حرفهایم را تحمل می‌کند. همه در رختکن فکر می‌کردند که اگر رایان می‌تواند تحمل کند ما هم می‌توانیم.»

وقتی وکیل گیگز از فرگوسن پرسید که آیا تا به حال گیگز را عصبانی و پرخاشگر دیده یا خیر، پاسخ داد: «نه». وقتی در مورد خلق و خوی او پرسیدند گفت: «عالی، فوق‌العاده. بازی در چنین سطحی برای چنین مدت طولانی واقعا سخت است و او همیشه عالی بود. او بهترین مثالی بود که من همیشه داشتم. همه به رایان به عنوان شماره یک نگاه می‌کردند.»

وکیل همچنین پرسید که آیا گیگز از آن بازیکنانی بوده که دوستان دختر زیادی داشته است؟ و فرگوسن پاسخ داد: «خب در آن مرحله (سال‌های نوجوانی او)، فکر نمی‌کنم. وقتی بزرگتر شد و وقتی آخر فصل شام می‌خوردیم، او یک دوست را با خودش می‌آورد، بله.»

در همین حال بیانیه دیوید گیل، مدیرعامل سابق منچستریونایتد، در دادگاه قرائت شد. او گفت که سالهای زیادی از زمانی که در سال ۱۹۹۷ به این باشگاه پیوست، گیگز را می‌شناسد. در ابتدا، زمانی که آقای گیل مدیر امور مالی بود، گیگز را در محیط‌های مسابقه و فعالیت‌های باشگاهی می‌دید. او گفت: «وقتی در سال ۲۰۰۳ مدیر اجرایی شدم، بیشتر با رایان برخورد داشتم. من از منظر قراردادی با رایان روبرو می‌شدم.» آقای گیل گفت که پس از جدایی گیگز از باشگاه همچنان به دیدار وی ادامه داد. و افزود: «تا به امروز من هنوز با او صحبت می‌کنم و گاهی اوقات او را در زمین گلف می‌بینم.»

او در ادامه اظهار داشت: «رایان مردی بسیار دوست‌داشتنی، خوش‌اخلاق و بسیار حرفه‌ای است. او همیشه بسیار مودب و بسیار صادق است. می‌توانید به گفته‌های او اعتماد کنید. من او را مردی با رفتار سنجیده با حس شوخ‌طبیعی می‌دانم. من می‌دانم که رایان سخت‌کوش، فداکار و همیشه مایل به کمک و پیشرفت است.»

او همچنین گفت که گیگز از زمانی که خیلی جوان بود در معرض دید عموم قرار داشت و در راس فوتبال بودن باعث می‌شود همیشه رفتارت زیر ذره‌بین باشد.

دادگاه همچنان ادامه دارد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تئاتر رویاها US ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    اینها همه واسه خراب کردن وجهه بازیکنان منچستره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی