نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نمی‌خواهم با استقلال دعوا راه بیاندازم/ باشگاه حساب و کتاب من را انجام بدهد تا جدا شوم/ چراغ سبز به پیشنهاد پرسپولیس
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

محمد حسینی بازیکن مازاد استقلال می‌گوید مشکلی با جدایی از این تیم ندارد تنها باید ضرر و زیانش پرداخت شود.

در حالی پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال ایران فرداشب بسته می‌شود که استقلالی‌ها تازه در هفته گذشته فاز نهایی نقل و انتقالاتی خود را برای بستن تیمی مقتدر به پایان رساندند که براساس آن و با اعلام ساپینتو بعد از دیدار با ملوان سیدمحمد حسینی و ارسلان مطهری از این تیم جدا شدند تا راهی تیم‌های دیگر شوند و جا در لیست برای ثبت اسم سیاوش یزدانی و کاوه رضایی باز شود.
در این بین حسینی پیش‌فصل امسال به این تیم پیوست اما درنهایت قسمت نبود این بازیکن در استقلال ماندنی شود و حالا هم به قول خودش مشکلی با جدایی ندارد و فقط می‌خواهد هرچه سریع‌تر باشگاه استقلال با وی حساب و کتاب کرده و ضرر و زیانش را بپردازد. 

با کلی ذوق و شوق و امیدواری به استقلال آمدی اما مدت زمان حضورت در این تیم خیلی طول نکشید. در این مدت چه اتفاقی افتاد؟

کل صحبتی که تا حالا بوده به این موضوع برمی‌گردد که ۴ روز پیش وقتی تمرین تمام شد با درخواست ساپینتو به اتاق او رفتم تا با هم صحبت کنیم. این مربی به من گفت که از لحاظ شخصیتی و فنی و در کل همه جوره یک بازیکن حرفه‌ای هستی و اصلا دوست ندارم از استقلال جدا شوی. در ادامه به من گفت که من خیلی تو را قبول دارم اما به خاطر اینکه مدافعان سرباز استقلال که به اجبار از این تیم جدا شده بودند، حالا در آستانه بازگشت هستند و این موضوع در خط دفاعی ترافیک ایجاد می‌کند، الان راهی نیست جز اینکه از این باشگاه جدا شوی.

خودت چه پاسخی دادی؟

من نه صحبت خاصی کردم و نه موردی پیش آمد و فقط برای شخص ساپینتو و باشگاه استقلال آرزوی موفقیت کردم و از وی خواستم تا ترتیب جلسه‌ای را با باشگاه بدهد تا تکلیفم هرچه سریع‌تر روشن شود. در هر صورت شرایط الان برای من خیلی سخت است چون فردا پنجره بسته می‌شود و ۵ روز قبل از بسته شدن پنجره این خبر را به من دادند و الان هم همه تیم‌ها کادر بازیکنان خود را بسته‌اند و تیمی نمانده که من به آن اضافه شوم. بنابراین خواستم تا در جلسه با باشگاه تکلیفم هرچه سریع‌تر روشن شده و در این بین هم ضرر و زیانم را بپردازند تا با خوبی‌وخوشی از یکدیگر جدا شویم. من نه دنبال حاشیه هستم و نه مصاحبه آنچنانی و نه چیز دیگر. منطقی به قضایا نگاه می‌کنم و این هم اتفاقی است که برای هر فوتبالیستی پیش می‌آید و نمی‌شود کاری کرد. به هر حال شانس هست و هزار اتفاق در این فوتبال. به هر صورت مدافعانی که سال قبل بودند به این تیم بازگشته‌اند و دیگر شرایط ادامه همکاری با استقلال برایم مهیا نبود.

پس به صورت کامل از استقلال جدا شدی؟

بله درست است. می‌دانم این اتفاق برای هر بازیکنی سخت است و من هم در این روزها خیلی ذهنم درگیر بود و روزهای سختی را سپری کردم اما در هر صورت دیگر راهی باقی نمانده و باید این امر را پذیرفت. همان‌طور که من این موضوع را پذیرفتم امیدوارم استقلال هم ضرر و زیان من را بدهد و چیزی که من گفتم را بپذیرد تا به خوبی‌وخوشی از این تیم جدا شوم.

خیلی‌ها هستند که از چنین موقعیت‌هایی سوءاستفاده می‌کنند و با جار و جنجال برای هر تیمی که این اتفاق را برایشان رقم بزند، حاشیه‌سازی می‌کنند اما انگار تو یک رویکرد دیگری را در این خصوص پیش گرفته‌ای.

درست است اما الان مثلا می‌توان چه کار کرد؟ مثلا برویم داد و بیداد و جنجال کنیم یا دعوا راه بیندازیم که چه بشود؟ این کارها اصلا به نظر من حرفه‌ای نیستند. همان‌طور که من حرفه‌ای با استقلال قرارداد بستم شاید هم الان همان‌طور حرفه‌ای باشد که من از این تیم جدا شوم. به نظر من این مسائل خارج از شخصیت من است که بخواهم دنبال جار و جنجال و حاشیه‌سازی باشم. این‌طور چیزها در وجود من نیست. این فوتبال همیشه بالا و پایین دارد و همان‌طور که روز خوب دارد، روز بد هم دارد. فوتبال هم مثل توپش گرد است. یک روز برای شما خوب است و یک روز دیگر بد است و فقط باید منطقی رفتار کنید و هر دو حالت را بپذیرید و به کارتان ادامه بدهید. به‌هرحال شک نکنید دوباره روزهای خوب هم برای من می‌آید و این‌طوری نمی‌ماند.

۲ هفته از لیگ برتر سپری شده است، با تیم خاصی صحبت کردی که بیرون نمانی؟

خیر، اصلا صحبتی با تیم خاصی نکردم و الان تمام تمرکزم این است که با باشگاه استقلال توافق مالی کنم و از این باشگاه جدا شوم. با هیچ تیمی اصلا صحبت نکردم و اگر برخی رسانه‌ها هم خبر زدند که با برخی باشگاه‌ها توافق کردم، اصلا چنین مواردی صحت ندارد. من نه توافقی کردم و نه اصولا صحبتی کردم و جاهایی هم که تماس گرفتند خیلی محکم آنها را رد کردم و گفتم فعلا اولویت من توافق با باشگاه استقلال است و بعد از آن که ضرر و زیانم را گرفتم، بعد اگر فرصتی باشد تیم انتخاب می‌کنم و اگر فرصتی نباشد به‌عنوان بازیکن آزاد به تیم دیگری می‌پیوندم و اگر هم نشد نهایتا تا نیم‌فصل بیرون می‌مانم و مشکلی نخواهد بود. درنهایت حرف آخر من این است که منتظر باشگاه استقلال هستم و می‌خواهم ببینم چه کار می‌خواهند بکنند و من هم هیچ عجله‌ای به هیچ عنوان ندارم و باید ببینم در این مدت باقی‌مانده با من توافق می‌کنند یا خیر.

استقلال،حساب و کتاب من را انجام بدهد تا جدا شوم/ چراغ سبز بازیکن آبی‌ها به پیشنهاد پرسپولیس

یک‌سری از خریدهای استقلال قبل از انتخاب ساپینتو به‌عنوان سرمربی جدید این باشگاه انجام شد. فکر نمی‌کنی این موضوع هم در جدایی تو تاثیرگذار باشد؟

خیلی رک و صریح بگویم که من با نظر مستقیم خود ساپینتو جذب استقلال شدم. یعنی ایشان فیلم بازی‌های من را دید و خود این شخص هم می‌تواند نسبت به این موضوع شهادت بدهد و حرف من را تایید کند. این مربی فیلم بازی‌های من را دید و سپس دستور جذب من را خودش به‌صورت مستقیم داد. اما در هر صورت این شرایطی که به وجود آمده دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی در آینده می‌افتد؛ هرچند من این موضوع و جدایی اجباری را به فال نیک می‌گیرم.

شاید این سرنوشت فقط از سر بدشانسی برایت رقم خورده باشد و فقط بتوانی آن را بدشانسی قلمداد کنی. به‌هرحال مرادمند و یزدانی سال گذشته از ارکان قهرمانی استقلال بودند و برگشتند و مجبور شدی از این تیم جدا شوی.

بله شاید بتوان اسم بدشانسی هم روی آن گذاشت و چه‌بسا می‌شد اتفاقات دیگری هم رخ بدهد.

خودت که استقلالی هستی؟

من بازیکن حرفه‌ای هستم.

کار با استقلالی‌ها در حدود یک ماه و نیم که با این تیم تمرین کردی چطور بود؟

شرایط به‌هرحال خیلی خوب بود. در این مدت یک سری چیزها از ساپینتو یاد گرفتم. در روزهایی که با استقلالی‌ها بودیم شرایط خوب بود و نه بدی از کسی دیدیم و چیز خاص یا بدی را کلا در این یک ماه و نیم که بین بچه‌ها بودم هرگز ندیدم. همیشه هم مورد احترام همه بودم و هواداران هم خیلی به من لطف داشتند. در این مدت هم مورد اعتماد ساپینتو و کادرش بودم و هم مورد احترام بچه‌های تیم و هواداران استقلال.

پس درواقع پروسه حضور و جدایی‌ات از استقلال را فوتبالی می‌دانی؟

نمی‌دانم واقعا چه بگویم. این چیزی بود که به من گفتند و من دیگر ذهنم یاری نمی‌دهد که جریان چیست. به من گفتند ادامه حضورت در باشگاه استقلال دیگر موجه نیست و من هم پذیرفتم. دیگر نه به دنبال آن هستم که بخواهم بدانم مشکل از کجا بوده یا از کجا آب خورده و... درواقع دنبال قاتل بروسلی نیستم (با خنده) چیزی هست که به من گفتند و من هم در کمال منطق و احترام آن را پذیرفتم و گفتم مشکلی برای این جدایی وجود ندارد.

فصل گذشته طبق آمار برخی سایت‌ها در برخی آیتم‌های دفاعی رکورددار لیگ بیست و یکم بودی اما نکته این جاست که در حال حاضر به نظر می‌رسد یکی از پاشنه‌آشیل‌های استقلال خط دفاعی این تیم و فرصت‌هایی هستند که به حریف می‌دهند. فکر نمی‌کنی اگر می‌ماندی می‌توانستی به استقلال بیشتر کمک کنی؟

من اصلا نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم چون جدایی‌ام در هر صورت قطعی شده است. شاید اگر می‌ماندم می‌توانستم کمک کنم اما الان من هیچ‌کاره هستم و در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره این موضوع صحبت کنم. فقط می‌توانم برای باشگاه استقلال آرزوی موفقیت کنم همین. در حال حاضر من دیگر چیز خاصی نمی‌توانم به این باشگاه اضافه کنم.

آینده استقلال را در این فصل چطور می‌بینی؟ با این نفرات و با ساپینتو این تیم توان دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود را دارد؟

من فقط برای این باشگاه آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بهترین‌ها برای استقلال رقم بخورد.

برای بازگشت به هوادار که با این تیم صحبت نکردی؟

خیر، صحبتی نشده است. البته شاید چند روز قبل صحبت‌هایی شد اما الان هیچ پیشنهادی را قبول نمی‌کنم و فقط منتظر حساب و کتاب و جدایی از استقلال هستم. همین! ممکن است حتی تا نیم فصل هم بیرون باشم.

ارسلان مطهری هم از استقلال جدا شد و در لیست مازاد ساپینتو قرار گرفته است.

بله، دیروز متوجه شدم و از برخی دوستان شنیدم که ساپینتو در کنفرانس خبری گفته ارسلان هم می‌رود. البته اسم من را هم گفته بود و من خودم می‌دانستم که قطعی از استقلال می‌روم اما ارسلان را دیروز شنیدم که در لیست مازاد قرار گرفته و از این تیم جدا می‌شود. امیدوارم بهترین‌ها برای او رقم بخورد. این بازیکن هم خیلی پسر خوب و دوست‌داشتنی بود.

اگر استقلال باز هم در آینده درخواست بدهد امکان دارد باز هم به این تیم برگردی یا دیگر دلت با این تیم صاف نمی‌شود؟

هیچ چیزی مشخص نیست. در فوتبال هزار اتفاق می‌افتد که از حالا نمی‌توان درباره‌اش صحبت کرد.

چه‌بسا اگر پرسپولیس هم پیشنهاد بدهد به این تیم هم بروی؟

باز هم تاکید می‌کنم که در این فوتبال شما از سرنوشت فردای خود هم خبر ندارید. ما فوتبالیست حرفه‌ای هستیم و فقط باید حرفه‌ای رفتار کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • عشقم تاج IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    بازیکن خوب بود حیف شد
  • حمیدرضا IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    واقعا مرد باشخصیتی هستی، بعنوان طرفدار تاج از مدیریت باشگاه دلخورم و حتی پرسپوليس هم باشی برات احترام قائلم 🙏
  • بستوزن لنگ IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    خداکنه بره لنگ بولیگ عبده تاسیس خخخخ
  • کیسه کش NL ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    سردار عکس با پیراهن میندازی و آرش مازاد .واقعا از مردی بدوره
  • آبی دل IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    این نوع مدیریت واقعا مبتدیانه و آماتوره ست وقتی تیمت مربی نداره یارگیرکنی و از اون بدتر وقتی تیم توازن نداره جای خالی نداشته باشی آخرش مجبور بشی کلی پول به بازیکنایی بدی که هفته قبل تمدید کردی و قرارداد بستی
  • داش فر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    استقلال زده زیر قرارداد و قول و قرار، و حسینی حق داره که خسارت بکیره، اما داره خیلی زرنگی می کنه. می دونه که استقلال در تنگی وقت تحت فشاره، می خواد به یک توافق دندونکیر برسه، و بعدش در همین نیم فصل هم به شکل بازیکن آزاد جذب یک تیم دیگه بشه، یعنی هم خدا و هم خرما. استقلال اگه لج کنه می تونه اخراجش کنه و کل قراردادش رو بعد از شکایتش بده که نتونه یک فصل در تیم های دبگه بازی کنه و فوتبالش افت کنه‌ این طوری شاید اندکی کوتاه بیاد و هر دو طرف به توافق مورد رضایشون برسند.
  • پدرام CA ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    به این میگن بازیکنی که کاملا توجیه بوده! همین هم درسته نه اتویی دست کسی میده نه کسی رو از خودش ناراحت میکنه هر چند الان شایدتو دلش غوغاییه ولی خیلی خوب خودش رو مدیریت کرد.
  • Farid US ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    Cheghadr khoub sohbat karde in bazykon, onidvaram Persepolis hamchin bazykone ra begirad

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی