نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
باید با رفتار جنجالی ساپینتو به شدت برخورد شود/ رفتار سرمربی استقلال حرفه‌ای نبود
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناس داوری گفت: حرکت سرمربی تیم فوتبال استقلال در دیدار برابر ملوان غیراخلاقی و غیرحرفه ای بود و باید اخراج می‌شد.

حسین عسگری در خصوص جنجال‌ها و اعتراضاتی که در دو هفته اول لیگ به وجود آمده است، گفت: این جنجال در همه دنیا وجود دارد. البته در فوتبال ما بیشتر از این اتفاق می‌افتد و همه عادت کرده اند به کوچک‌ترین مسئله‌ای اعتراض کنند.

وی افزود: متأسفانه داوری ما بی در و پیکر شده است. فدراسیون نزدیک به ۸ ماه است که تمام فکر و ذکرش بحث انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال است و کاملاً تمرکزش از دیگر مسائل از بین رفته است. کمیته داوری ما باید اصلاح شود. متأسفانه این روزها کار این کمیته تنها کار اجرایی، چینش داوران و گزینش برای بازی است و کار دیگری در این خصوص انجام نمی‌شود.

عسگری گفت: کمیته داوران باید تلاش کند تا سطح داوری را ارتقا بخشد اما این اتفاق نمی‌افتد. تعدادی از پیشکسوتان داوری هم مرتب داد می‌زنند و این اشکالات را مطرح می‌کنند اما هیچ گوشی شنوای این صحبت‌ها نیست.

کارشناس داوری اظهار داشت: در فوتبال ما تعدد داور وجود دارد. داوران بیش از اندازه در مسابقات هستند. این بی تفاوتی‌ها باعث شده تا داوران ما انگیزه بالایی نداشته باشند. دعوت از ۱۴۵ داور برای کلاس‌های قبل از شروع لیگ، مشکل بزرگ است. ما باید ۲۰ تا ۲۲ داور وسط و ۳۰ تا ۳۵ کمک داور داشته باشیم. دقیقاً شبیه تیم‌های فوتبال که نخبه هایشان را برای مسابقات انتخاب می‌کنند اما بی تفاوتی و نداشتن تمرکز از سوی فدراسیون برای کمیته داوران باعث شده این کمیته اقتدار نداشته باشد. جوان‌های کم تجربه نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند و این می‌تواند به فوتبال ما ضربه بزند.

عسگری تأکید کرد: قضاوت‌ها در دو هفته اول مطلوب نبود و بازی‌های استقلال و سپاهان، پرسپولیس و ذوب آهن با اشتباهات داوری روبرو شد. در هفته دوم هم بازی مس رفسنجان و گل گهر و نساجی و سپاهان باز هم اشتباهاتی داشت که در نتیجه تأثیرگذار بود. بنابراین انتظار دارم دو هفته اول قضاوت مطلوبی از داوران ندیدیم و باید امیدوار باشیم در هفته‌های آینده شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم.

کارشناس داوری در مورد رفتار غیرحرفه ای ساپینتو و لگد او به برانکارد کنار زمین، تصریح کرد: با حرکتی که ساپینتو کرد، باید اخراج می‌شد. ضربه زدن به بطری آب و هر وسیله‌ای که کنار زمین باشد باعث اخراج خواهد شد. در این صحنه باید داور چهارم فوراً به قاضی میدان اطلاع می‌داد اما جوانی داوران ما باعث شده که آنها این صحنه را نبینند. اما در مجموع رفتار ساپینتو حرفه‌ای نبود و باید با چنین رفتارهایی چه از سوی بازیکنان و چه از سوی اعضای کادر فنی، به شدت برخورد شود تا دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • ATILLA IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    جناب سلیمانی در اینکه باید با ساپینتو برخورد ومحروم شود شکی نیست ولی خواستم بدونم برای تماشاگران بازی پرسپولیس وفولاد چیکار باید کرد؟بنظرتون با محرومیت درست میشه؟چند بارتا حالا تماشاگران محروم شدن؟ بنظرتون چیزی فرق کرده؟ چرا نمیگیم ملاحضات نزاشته چرا نمیگیم بعضی تعصبها وطرفداریها نزاشته کار اصولی و زیر بنایی انجام بشه..
  • میهمان IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    5جلسه باید محروم شود تا به پرسنل هلال احمر ایران بزرگ توهین و جسارت نکند ....
  • افشين فرشباف IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    البته حمله به داور و وسط زمين رفتن و فحاشي ... حداكثر شش جلسه محروميت دارد!!!!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی