چشمم از این استقلال آب نمی‌خورد/ دنبال خلاقیت قایدی بودید چرا سرمربی پرتغالی آوردید؟/ تیم ساپینتو اصلاً استراتژی ندارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهاجم اسبق استقلال گفت: متاسفانه استقلال در دو بازی اول این فصل خود نشان داد که استراتژی خاصی ندارد و در انزلی هم برحسب خلاقیت بازیکنانش برنده شد.

عباس سرخاب، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای استقلال در آستانه بازی مقابل مس کرمان اظهاراتی را مطرح کرد:

اوضاع استقلال در دو بازی اول را چطور ارزیابی کردید؟

من از بازی سپاهان شروع می‌کنم. استقلال در بازی اول با کیفیت یک مدعی ظاهر نشد و برعکس، سپاهان تیمی منسجم، با برنامه و دارای استراتژی بود و به راحتی از فضای پشت مدافعان استفاده کردند و دو بر صفر هم برنده شدند.

چرا استقلال به این راحتی شکست خورد؟

متاسفانه ما عادت کرده ایم بگوییم تیم‌ها در هفته‌های اول هماهنگی و شرایط جسمی لازم را ندارند در حالی که این صحبت‌ها تاریخ مصرف گذشته اند و امروز همه لیگ‌ها از روز اول با قدرت شروع میشود. چطور سپاهان هماهنگ بود؟ آنها از نظر بدنی آماده بودند ولی استقلال که اردوی داخل و خارج از کشور داشت و بازیهای تدارکاتی هم انجام داده بود هیچ یک از این دو را نداشت؟ این وضعیت در لیگ امسال که سخت تر از سال گذشته است می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود.

چشمم از این استقلال آب نمی خورد/ دنبال خلاقیت قایدی بودید چرا سرمربی پرتغالی آوردید؟/ تیم ساپینتو اصلا استراتژی ندارد

از چه نظر؟

وقتی شما با این تصور که حالا ۵ بازی اول را فرصت داریم تا هماهنگ شویم به مسابقات وارد شوید یک مرتبه می‌بینید بین ۸ تا ۱۰ امتیاز را از دست داده اید و رقبا فاصله شان را زیاد کرده اند. آن وقت دیگر رسیدن به بالای جدول کار آسانی نیست.

بازی در انزلی چطور بود؟

با اینکه حریف تیم تازه لیگ برتری شده بود و تجربه لازم را نداشت اما باز در نیمه اول بر استقلال برتری داشت، چون استقلال کیفیت لازم را نداشت. ما بازهم به حریف فضا می‌دادیم و کناره‌های تیم محل تاخت و تاز بازیکنان ملوان بود. البته نیمه دوم شرایط بهتر شد.

دلیلش تعویض‌ها بود؟

بله! با ورود چند بازیکن وضعیت برگشت و نتیجه دلخواه به دست آمد. اما سوال اینجاست چرا یک تیم بعد از ۴۰ روز تمرین با نفرات حاضر در اردو بیشتر از هرچیز به نفرات تازه واردش میدان می‌دهد؟ محبی تازه به تیم اضافه شده و با نفرات دیگر هماهنگ نیست. پس از آن‌هایی که در این مدت با استقلال تمرین کردند کجا هستند؟ چطور قایدی با دو جلسه تمرین بازی می‌کند؟ اینها نشان می‌دهد که سرمربی تیم استراتژی خاصی ندارد و دلخوش به خلاقیت بازیکنان است. اگر قرار است استقلال با تکیه بر خلاقیت محبی و مهدی قایدی نتیجه بگیرد چه لزومی‌داشت یک میلیون دلار هزینه کنیم تا کادر فنی عوض شود؟ می‌شد با یک مربی داخلی تیم را جمع و جور کرد و بر اساس خلاقیت بازیکنان به میدان فرستاد.

چشمم از این استقلال آب نمی خورد/ دنبال خلاقیت قایدی بودید چرا سرمربی پرتغالی آوردید؟/ تیم ساپینتو اصلا استراتژی ندارد

با این شرایط استقلال در لیگ امسال قهرمان می‌شود؟

من چشمم از این تیم با این وضعیت آب نمی‌خورد و بعید می‌دانم استقلال با این شرایط بدون استراتژی فنی به مقصد برسد. نکته مهم اینجاست که تعداد نفرات انتخاب شده هم روی اصول نیست. ما خط حمله را تقویت کردیم بعد دیدیم در دفاع مشکل داریم و آن را تقویت کردیم. بعد دیدیم دفاع خوب است حالاهافبک کم داریم.

منظور شما مازاد اعلام شدن مطهری و حسینی است؟

بله! به این نوع تیم بستن می‌گویند محلی یا دیمی! مثل اینکه یک نفر از کنار زمین رد می‌شود به او می‌گویند بازی بلدی و او را جذب می‌کنند و تا نفر بهتر می‌آید به قبلی میگویند حالا تو برو و نفر جدید را می‌آورند. پولی که برای این بازیکنان هزینه می‌شود که پول شخصی نیست. این پول، پول سهام مردم است که ریال به ریال جمع کردند و با آن سهام خریدند تا سهامدار شوند. این کار قشنگ نبود.

مشکل از کجاست؟

از مدیریت! کاملا مشخص است مدیریت در بحث یارگیری هیچ هماهنگی با کادر فنی نداشته و کادر فنی هم لابد برایش اهمیتی نداشته که نسبت به این مسائل حساس شود. برای همین بی برنامه خرید کردند. در مجموع این شرایط برای استقلالی که میخواهد از عنوان  اش دفاع کند مطلوب نیست. در خور نام قهرمان نیست.

چشمم از این استقلال آب نمی خورد/ دنبال خلاقیت قایدی بودید چرا سرمربی پرتغالی آوردید؟/ تیم ساپینتو اصلا استراتژی ندارد

بازی بعدی مقابل مس کرمان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

مس کرمان تازه به لیگ برتر آمده و در دو بازی اول نشان داده خط حمله قوی دارد. قطعاً بازی آسانی پیش روی استقلال نیست.

از این تیم شناخت دارید؟

شناخت زیادی ندارم اما این را می‌دانم فوتبالیست‌های خطه کرمان که اصطلاحاً در منطقه دو کشور یا منطقه کویری کشور رشد کرده‌اند اغلب قدرتی و فیزیکی هستند. فوتبالیستهای با توانایی بالا و تکنیک مطلوب. امیدوارم استقلال بعد از ۱۸۰ دقیقه حضور در لیگ برتر لااقل در بازی سوم استراتژی داشته باشد. در غیر اینصورت ممکن است این باره در خانه ضربه بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • وحدت IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    چقدر خوب حرف زده
    • رضایاک IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      آره بالاخره یه کیسه کش آدم حسابی هم دیدیم☺️
    • حسین استقلالی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      با سلام ودرود به عباس خان سرخاب ایشان از روی دلسوزی وعلاقه به استقلال کبیر انتقاد دلسوزانه کرده پارسال شاه فرهاد بابازیکنان متوسط والبته جوان وگمنام با اینکه قایدی ودیاباته را از دست داده بود جوانانی مثل حسین زاده وجلالی وامیرعلی صادقی رو کرد واز هدر رفتن پول استقلال جلوگیری کردند وبا هدف قهرمانی بازیکن انتخاب نمود اما الان این مربی دنبال بازیکنان اسمی می گردد وسرمایه هایی مثل ارسلان که متعصب به پیراهن استقلال است بیرون می کند ومی روند دنبال کاوه مصدوم ونا آماده آنوقت از ضعف هافبک طراح تیم رنج می برد درسته که مهدی پور خیلی خوب است اما باید نفر جایگزین وکمک داشته باشد اگر کاوه یک نیم فصل طول می کشد تا آماده شود پس نیمی از بازی‌ها را از دست می دهیم تا بازیکن نا آماده را آماده کنیم چطور آقای مورالس توانست بازیکنان را آماده کند در صورتیکه بازیکنانی مثل ولیسانی، اسماعیل‌ فر ،ومیرزایی را از دست بدهد ولی ساپینتو نتوانسته به نظرم اگر عنایتی را سرمربیگری می کردیم وبیاتی نیا را دستیارش هم خوب نتیجه می‌گرفتیم وهم از این همه هدر رفتن پول هنگفت جلوگیری میکردیم به خدا من استقلالی اصیل ومتعصب هستم
    • تاجی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      رضایاک جون تو بالاخره پیدا کردی, ما که هر چی تو لنگیا گشتیم چیزی نبود.. خخخخخ
    • هوادار ۵۰ساله IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      ای کاش اینبار به خاطر هواداران استقلال اجازه ندهد ارسلان جدا شود وریا جداشد وزخمی بر دل هواداران نشست آجرلو عزیز با مدیریت ومصلحت ارسلان را حفظ کن از دید هواداران به قضیه نگاه کنید لطفا
  • شیش تایی ها IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    فقط تو آبی ها این با شخصیته
  • کی مثل کیسه IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    دست آجرلو درد نکنه با این سرمربی آوردنش
  • توپ تانک فشفشه IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    کلا این استقلا هیچ نمیشه. مربی نداره که....
  • کره ای ها IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    مصاحبه خوبی بود
  • ناتاشا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    حرف حساب رو زد آقای سرخاب. مربی خوبی نیست ساپینتو
  • قورمه سبزی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    استقلال رو شاخ قایدی برنده شد وگرنه هیچی نداشت
  • خلیل استقلالی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    خدا بخیر کنه با این مربی
  • صادق IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    فقط این بابا درست حرف می زنه
  • زیتون پرورده IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    الهی شکر این مربی رو آوردن. بارو تو باغ نیست اصلا
  • جومونگ IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    استراتژی که هیچ! کلا فکر می کنه اومده فیلم جنگی ببینه
  • شوشو IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    ساپینتو دیوونه است/ شک نکنید
  • گودزیلای قرمز IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    اوخ اوخ! خودشون هم فهمیدن یارو این کاره نیست
  • غلام IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    حرفهای درستی می زنه
  • یورگن کلوپ IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    منم باهاش موافقم
  • ذلیل آبادی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    خاک توسر باشگاه بزرگ استقلال که رفته اینو آورده در حالی که مورایس صدبرابر بهتر از این یاروئه! سعید آجرلو استقلال رو با این خریدهای آشغالش بدبخت کرد رفت.
  • چیر کلا IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    ساپینتو هر چی هست از یحیی گل محمدی بهتره که دوزار مربیگری بلد نیست
    • دکترراد IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      پرسپولیس قهرمان ..
  • متین IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
  • مدیسا IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    👏👏👏👏
  • پیام IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    👍👍👍👍👍👍👍
  • حجت IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    ایووووول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی