نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
داستان جالب ستاره هالیوود در باشگاه ولزی/ وقتی بازیگر دوست‌داشتنی آدم شرور قصه شد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

او عادت دارد که به عنوان یک هالیوودی مورد تحسین قرار بگیرد، اما رایان رینولدز از این وحشت داشت که تصاحب باشگاه رکسام از او یک «شرور» بسازد.

نقش جدید رایان رینولدز به عنوان رئیس مشترک تیم کوچک فوتبال شمال ولزی، سخت‌ترین نقش او تا به امروز بوده است، و هواداران باشگاه سخت‌ترین منتقدان او هستند. دوربین رایان را نشان می‌دهد که در زمین خالی در کنار شریکش «راب مک‌الهنی» ایستاده و نگرانی در چهره‌اش موج می‌زند.

هر دو می‌گویند: «ما شرورهای این داستان هستیم. تلاش‌مان نتیجه نداد. باید باشگاه را بفروشیم و ما آدم بده‌ی این قصه هستیم.» رایان برای ثانیه‌ای وحشت‌زده به نظر می‌آید، اما زود آرامش خود را به دست می‌آورد و می‌گوید: «به درک، باید نتیجه بدهد.»

رایان و رفیقش راب (که در کمدی کم‌نظیر «در فیلادلفیا همیشه هوا آفتابی است» بازی می‌کند) هنگامی که در سال ۲۰۲۰ تمایل خود برای خرید باشگاه رکسام را اعلام کردند، دنیای فوتبال را تکان دادند. اما طرفداران خوشبین بودند و فروش بلیت‌های فصلی در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ دو برابر شد و از ۲۶۰۹ به ۵۸۹۲ رسید، و آمار فصل جدید فروش ۶۸۰۰تایی را نشان می‌دهد. فروش پیراهن نیز به ۱۴۰۰۰ مورد رسیده است که از رکورد قبلی ۳۸۹۶ پیراهن بسیار فاصله دارد. و امسال این استادیوم (قدیمی‌ترین زمین فوتبال بین‌المللی جهان که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد) شاهد رکورد جمعیت ۱۰۱۱۸ نفری در نشنال لیگ برای پیروزی ۳-۰ رکسام مقابل استاکپورت کانتی بوده است.

داستان جالب ستاره هالیوود در باشگاه ولزی/ وقتی بازیگر دوست‌داشتنی آدم شرور قصه شد

جایگاه این باشگاه در لیگ ملی به این معنی است که آنها یک رده پایین‌تر از چهار دسته برتر فوتبال انگلیس هستند. رایان و راب، هر دو ۴۵ ساله، با فصل کاملی که در پیش رو دارند، در عین حال که سعی می‌کنند تیم را به لیگ برتر برسانند، سوژه‌های یک مستند «دیزنی پلاس» هم هستند. رکسام در فصل گذشته تنها دو گل تا صعود فاصله داشت، و در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف با نتیجه ۵-۴ به گریمزبی تاون باخت و جایگاه دوم لیگ را به خود اختصاص داد.

مجموعه مستند شش قسمتی به نام «به رکسام خوش آمدید» این هفته به روی صفحه نمایش تلویزیونی می‌رود. در این مستند، در یک لحظه به‌خصوص قبل از اولین فصل‌شان به عنوان رئیس باشگاه، رایان به راب می‌گوید: «می‌خواهم خیلی زود قبل از اینکه اتفاقی بیافتد به آنجا بروم. مردم هنوز ما را دوست دارند. اگر همه چیز خوب پیش برود آنها به لیگ برتر می‌رسند.»

و ادامه می‌دهد: «هیچ‌یک از ما به خاطر پول اینجا نیستیم. ما می‌خواهیم چیزی پایدار بسازیم. ما ورزش را دوست داریم. ما عاشق داستان‌سرایی از طریق ورزش هستیم. معتقدم که این باشگاه می‌تواند در مدت کوتاهی مسیری طولانی را طی کند. ما احساس می‌کنیم که رکسام می‌تواند یک تیم مشهور جهانی باشد.» این همان خوشبینی‌ای است که رایان به آن نیاز دارد. این مردان پس از پرداخت ۲ میلیون پوند، شاهد اولین شکست تیم رکسام در اولین بازی بودند. رایان با ناراحتی گفت: «سرمایه‌گذاری ما شکست خورد.»

پس، به‌عنوان یکی از پولسازترین بازیگران برجسته هالیوود، چرا تصمیم گرفت شانسش را در یک باشگاه فوتبال سطح پایین بریتانیایی امتحان کند؟ انگیزه عمیقاً شخصی بود. او در حالیکه احساساتی می‌شود، می‌گوید: «تنها در لحظاتی که در ورزش خوب عمل می‌کردم از پدرم مهر تأیید می‌گرفتم. پدرم سالهاست از دنیا رفته اما بعضی چیزها هیچوقت از بین نمی‌روند.»

بسیاری از مردم برای توصیف رویای این دو نفر برای رساندن رکسام به لیگ‌های بزرگ، آنها را «دیوانه» خطاب می‌کردند.

داستان جالب ستاره هالیوود در باشگاه ولزی/ وقتی بازیگر دوست‌داشتنی آدم شرور قصه شد

در بخشی از این مستند، رایان با مقامات باشگاه رکسام تماس می‌گیرد و منتظر می‌ماند تا آنها پیشنهادش برای خرید باشگاه را قبول کنند. و بعد این دو نفر در اداره روز به روز باشگاه غرق می‌شوند. به دنبال خرید بلندپروازانه چند بازیکن رده بالا هستند و در جاهایی هم مجبور می‌شوند برخی از بازیکنان را از تیم حذف کنند. رایان می‌گوید: «این بازیکنان برای ادامه زندگی خود بازی می‌کنند. آنها قرارداد لیگ برتری ندارند تا به جایی برسند و بتوانند بازنشسته بشوند.»

و هنگامی که باشگاه در پلی‌آف فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ برای صعود شکست خورد، واقعیت تلخ مالکیت باشگاه فوتبال نمایان شد. رایان به راب می‌گوید: «از اینجای کار متنفرم. ولی ما باید تیم را بازسازی کنیم.» راب که آنقدرها خوشبین نیست می‌گوید: «همه چیز به صعود یا سقوط تیم بستگی دارد. اگر برنده نشویم باید چه کار کنیم؟»

رایان هم اصرار دارد به اینکه: «هدف ما این است که تیم را از این لیگ لعنتی خارج کنیم. اگر صعود نکنیم همه چیز تقصیر ماست.» چند دقیقه بعد دوباره می‌گوید: «من فقط مدت کوتاهی مالک یک باشگاه بوده‌ام. اما واقعاً کار وقت‌گیر و از نظر احساسی خسته‌کننده‌ای است، از نظر مالی احمقانه است و بسیار اعتیادآور. الان عاشق رکسام هستم. اوایل اینطور نبودم. یک دلم می‌گوید کاش هرگز به سراغ فوتبال نمی‌رفتم، اما در واقع شادی و غم زندگی من در روزهای شنبه که تیم بازی دارد نهفته است. خیلی سعی می‌کنم که زیاد غرق این کار نشوم اما نمی‌شود.»

و در حالی که «بلیک لایولی»، همسر رایان، در مستند حضور ندارد، رایان می‌گوید که او هم پیگیر باشگاه شده است و اضافه می‌کند: «همه ما به همراه دیوید بکام به تماشای مسابقه جام اتحادیه رفتیم. نشستن در کنار بکام و شنیدن نقد و بررسی بازی از زبان او واقعاً لذت‌بخش است.»

داستان جالب ستاره هالیوود در باشگاه ولزی/ وقتی بازیگر دوست‌داشتنی آدم شرور قصه شد

رایان به نشانه اعتمادش به این مستند، حتی پیش از شروع سری اول مستند «به رکسام خوش آمدید»، مجوز ساخت سری دوم را به دیزنی پلاس داده است. حماسه رایان و راب تا کی ادامه خواهد داشت؟ رایان می‌گوید: «تا زمانی که بتوانم مفید واقع بشوم اینجا می‌مانم. به امید روزی که آنها در چمپیونشیپ یا لیگ برتر باشند.»

مستند «به رکسام خوش آمدید» از این هفته، هر پنجشنبه در دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی