پرسپولیس باید ۹۷۵ گرم طلایی که گرفته است را بازگرداند/ در مدت حضورم ۴۸ میلیارد تومان بدهی تیم را پرداخت کردیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با تاکید بر خصوصی‌سازی سرخ‌ها به حق پخش تلویزیونی این باشگاه واکنش نشان داد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز چهارشنبه در آیین بازگشایی نماد سرخابی‌ها در فرابورس و آغاز معاملات ثانویه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: این کار بزرگی است که سازمان خصوص‌سازی انجام داد. دولت، وزارت اقتصاد و وزارت ورزش همکاری داشتند تا این مساله انجام شود.

وی با بیان اینکه از سال‌های قبل بدهی‌های زیادی برای باشگاه به ارث مانده بود، اظهار کرد:  از سال ۱۳۷۵ تا به امروز، بدهی‌های مختلفی باقی مانده و حتی اضافه شده بود. وقتی به باشگاه پرسپولیس آمدیم، مشکلات مالیاتی و بدهی زیادی داشتیم که باید آنها را سروسامان می‌دادیم.

درویش تصریح کرد: اکنون باشگاه به به جایی رسیده که بسیاری از بدهی‌ها پرداخت و تعهدات عملی شده است. جالب است در نامه مدیری نوشته بود که ۹۷۵ گرم طلا برای انجام امورات باشگاه از فردی گرفته شده که باید پس داده شود! این مشکلاتی است که در هیچ بنگاه اقتصادی با آن مواجه نخواهید شد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: متاسفانه این دو باشگاه(استقلال و پرسپولیس) قائم به یک برنامه خاصی نبوده و خصوصی سازی باعث شد تا فکر عاجلی کرده و بدهی‌ها را به صفر برسانیم، چراکه باشگاه بدهکار نمی‌تواند در بورس باشد. در ۴۰ روز اخیر، بدهی ۴۶ نفر که حدود ۴۸ میلیارد تومان بود را پرداخت کردیم.

وی گفت: طی ۱۰ روز گذشته چند جلسه با مسوولان مالیاتی داشیم تا مشکلات مالیاتی باشگاه را به حداقل رسانده و به پایان برسانیم که باید از آنان تشکر کنم.

درویش با بیان اینکه باشگاه‌ها نیاز به رویه مشخص و برنامه‌محور دارند، عنوان کرد: این مساله موجب خواهد شد تا به سرمنزل مقصود برسیم. بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته و با استفاده از توانمندی باشگاه، حتی به سوی ساخت ورزشگاه اختصاصی قدم برداریم؛ نه اینکه به دنبال چند میلیارد برای پرداخت بدهی باشیم.

وی گفت: باید از سهامدارانی دفاع کنیم که برای خرید سهام اقدام کرده‌اند چراکه این حق الناس است.

درویش با بیان اینکه صداوسیما برای خرید و ساخت یک سریال و یا برنامه تلویزیونی هزینه گزافی می‌کند، گفت: نهایتا این سریال‌ها در یک شبکه پخش می‌شوند. ما هر هفته بازی داریم که تمام شبکه‌های تلویزیونی چند روز از بازی ما استفاده می‌کنند. پول تبلیغات را می‌گیرند اما هیچ چیز به ما نمی‌رسد.

مدیرعامل پرسپولیس اظهار کرد: باید حق باشگاه‌ها را بدهند ولی متاسفانه تا امروز بر حسب مشکلاتی که وجود دارد، پولی به ما داده نشده است. اگر حق ما را بدهند دیگر برای فراهم کردن هزینه‌ها، دستمان را جلوی دیگران دراز نمی‌کنیم.

وی افزود: باور کنید اگر در این سال‌ها حق پخش تلویزیونی داده می‌شد، علاوه بر تامین هزینه‌های باشگاه، می‌توانستیم در مناطق محروم مدرسه فوتبال پرسپولیس را تاسیس کرده و حتی در رشته‌های دیگر هم تیم‌داری کنیم.

درویش تصریح کرد: امیدوارم روزی برسد که چشم بینا و گوش شنوایی باشد تا درخواست‌های ما را ببینند و بشوند. این حق باشگاه‌هاست.

وی در پایان با اشاره به زحمات «حسین قربان‌زاده» رئیس سازمان خصوصی‌سازی در راستای فراهم‌ کردن شرایط خصوصی‌سازی، از وی قدردانی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی