فشار فیفا نه، خود دولت تصمیم گرفت بانوان به استادیوم بروند/ دغدغه مجلس فراتر از حضور خانم‌ها در ورزشگاه است/ خوشحالیم نیمی از جامعه به خواسته‌اش رسید
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

رییس فراکسیون ورزش مجلس گفت: اصلا نباید گفت بحث ورود بانوان به استادیوم آزادی به خاطر فشار فیفا اتفاق افتاد. قطعاً این مهم در راستای سیاست‌های دولت مردمی بود تا این امکان به وجود بیاید.

محمدرضا مدنی؛ محمدمهدی فروردین، عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس فراکسیون ورزش مجلس، ناظر شورای عالی ورزش کشور و نماینده ناظر کمیته پارالمپیک در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاق تاریخی هفته گذشته و حضور بانوان در حاشیه دیدار تیم‌های استقلال و مس کرمان در یک دیدار باشگاهی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهاراتی را مطرح کرد.

پس از حضور بانوان در حاشیه یک دیدار باشگاهی فوتبال نگاه دولت و مجلس به این اتفاق مهم و شاید گفت تاریخی چه بود؟

با تدابیری که دولت به خرج داد، شرایطی را به وجود آورد تا نیمی از جامعه در ارتباط با این موضوع به خواسته شان برسند.

آیا نمایندگان مجلس و مسئولان ذیربط از این موضوع و تبعات آن رضایت داشتند؟ آیا این اتفاق اسباب رضایتمندی مسئولان کشور را فراهم کرد؟

رضایتمندی در این باره را باید از خود بانوان پرسید. اینکه آیا از امکانات و زیرساخت‌هایی که برایشان در نظر گرفته شده بود راضی بوده اند یا نه! به نظر من این سوال باید از بانوانی پرسیده شود که در صحنه حضور داشتند و به ورزشگاه رفتند. باید بگویند کمبودها چه چیزی بوده و اگر بوده و شأن آنها حفظ نشده در ادامه امکانات و شرایط بهتری برایشان فراهم شود. فکر می‌کنم اگر چنین شرایطی وجود نداشته دولت باید در ادامه این مسیر این مشکلات و مسائل را حل کند تا بانوان با فراغ بال بتوانند از این امکان بهره مند شوند.

فشار فیفا نه، خود دولت تصمیم گرفت بانوان به استادیوم بروند/ دغدغه مجلس فراتر از حضور خانمها در ورزشگاه است/ خوشحالیم نیمی از جامعه به خواسته اش رسید

بازتاب این اتفاق در سطح بین‌المللی بسیار گسترده بود. اعضای مجلس و نمایندگان مردم نسبت به این موضوع چه نظری داشتند؟

امروز(یکشنبه ششم شهریور) اولین روز کاری مجلس بود که البته در روزهای گذشته هم نمایندگان مجلس درگیر موضوعات مجلس و حوزه‌های انتخابی شان بودند. امروز هم کار مجلس دو شیفت بود ولی اکثر قریب به اتفاق نمایندگان دغدغه شان این بود که مبادا به لحاظ زیرساختی در استادیوم شرایط کافی و استاندارد فراهم نباشد تا خدای نکرده خدشه ای به شأن بانوان وارد شود. در واقع رعایت شأن بانوان و حرمت آنها بیش از موضوع حضورشان در ورزشگاه برای آنها در اولویت قرار دارد.

قبول دارید که این امکان در شرایطی برای بانوان ایران ایجاد شد که فیفا کشورمان را به شدت در این باره تحت فشار قرار داده بود؟

خیر! اصلا تحت فشار فیفا نبود! اصلا نباید گفت این موضوع به خاطر فشار فیفا اتفاق افتاد. قطعاً این در راستای سیاست‌های دولت بود تا این امکان به وجود بیاید. بنابراین در بحث مدیریت خود ورزشگاه‌ها هم لازم است که این امکان و شرایط با برنامه ریزی دقیق تر صورت بگیرد.

فشار فیفا نه، خود دولت تصمیم گرفت بانوان به استادیوم بروند/ دغدغه مجلس فراتر از حضور خانمها در ورزشگاه است/ خوشحالیم نیمی از جامعه به خواسته اش رسید

خیلی از بانوان طرفدار تیم‌های دیگر حاضر در لیگ برتر نیز خواستار این شده اند که بتوانند در شهرهایشان به ورزشگاه بروند و تیم‌های محبوب‌شان را حمایت کنند. آیا این امکان برای دیگر شهرها غیر از تهران هم فراهم خواهد شد؟ این در حالی است که مسئولان سازمان لیگ به همکاران ما اعلام کردند بسیاری از ورزشگاه‌ها امکاناتی مانند ورودی مجزا، پارکینگ، اختصاصی و یا امکانات اولیه مانند سرویس‌های بهداشتی مطلوب یا کافی برای بانوان در ورزشگاه‌هایشان ندارند! چه توصیه ای در این ارتباط به مسئولان ذیربط در فرمانداریها و استانداری‌های شهرهای میزبان لیگ برتر فوتبال دارید؟

در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار خوبی برای اعتبارات حوزه عمرانی ورزش دیده ایم. مخصوصاً در بحث تعمیر و تجهیز ورزشگاه‌ها اعتبارات خوبی اندیشیده شده و از ۲۷ صدمِ درصدِ ارزش افزوده نیز میتوان جاهایی که نواقصی وجود دارد را برطرف کرد.

اگر در این زمینه کوتاهی صورت بگیرد، نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون ورزش چگونه مطلع می‌شوند؟

ما قطعا باید بُعد نظارتی را در این باره لحاظ کنیم و البته امیدوارم که این اتفاق نیفتد. چرا که خود دولت این آمادگی و انگیزه را دارد که بخواهد شرایط را فراهم کند.

برای آشنایی اهالی ورزش درباره سوابق ورزشی خودتان توضیح می‌دهید؟

من شخصاً موسس باشگاه شاهد فیروزآباد بودم و خودم نیز به صورت مردمی آن را اداره می‌کردم. گرچه فعالیت‌های دیگری مانند سرمربیگری در تیم قشقایی را هم داشته ام.

فشار فیفا نه، خود دولت تصمیم گرفت بانوان به استادیوم بروند/ دغدغه مجلس فراتر از حضور خانمها در ورزشگاه است/ خوشحالیم نیمی از جامعه به خواسته اش رسید

با توجه به ورزشی بودنتان، آیا تمایل دارید روزی فرا برسد که بتوانید همراه با اعضای خانواده به تماشای یک بازی فوتبال بروید؟

این موضوع همین حالا هم در بسیاری از فضاهای اجتماعی جامعه ما اتفاق می‌افتد. باید در ورزشگاه‌ها فرهنگ احترام به عوامل فوتبال از بازیکن گرفته تا داور و هواداران را ایجاد کنیم. فرهنگی که برازنده کشور ما باشد. در آن صورت مطمئناً همه می‌توانند از فوتبال لذت ببرند. این به تنهایی می‌تواند دستاورد بزرگی برای دولت و نظام جمهوری اسلامی باشد.

این اتفاق تاریخی در دوره حضور شما و همکارانتان در مجلس همچنین دولت آقای ابراهیم رئیسی رخ داد. فکر می‌کنید این مهم تا چه اندازه در رویکرد بانوان نسبت دولت فعلی و نمایندگان مجلس و جذب حداکثری آنها تاثیر مثبت داشته باشد و تا چه اندازه اعتمادشان به مسئولان را بیشتر کند؟

دولت، دولت مردمی و عدالت است. قطعاً یکی از سیاست‌های مهمش این است که بتواند بخش مهم و نیمی از جامعه که به نظر می‌رسد بسیار هم در اکثر حوزه‌ها تاثیر گذار هستند را جذب کند و حقوق قانونی، عرفی و شرعی شان را در نظر بگیرد.

نگاه فراکسیون ورزش مجلس به این اتفاق چیست؟

باز هم تاکید می‌کنم اگر قرار است فضایی برای حضور عموم مردم ایجاد شود حتماً باید فضایش امن و فرهنگی باشد. فضایی با زیرساخت‌های لازم تا شأن همه بانوان حفظ شود.

فشار فیفا نه، خود دولت تصمیم گرفت بانوان به استادیوم بروند/ دغدغه مجلس فراتر از حضور خانمها در ورزشگاه است/ خوشحالیم نیمی از جامعه به خواسته اش رسید

حضور خبرنگاران خبر ورزشی در استادیوم آزادی از خودداری آقایان در به کار بردن برخی الفاظ در حضور بانوان خبر می‌داد. بیژن طاهری مدیر تیم استقلال نیز این موضوع را در گفت و گو با ما تأیید کرد. بعنوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس فکر می‌کنید ادامه این اتفاق و حضور بانوان چه تاثیر فرهنگی مثبتی در این ارتباط داشته باشد؟

ما آثار این موضوع را باید در طول مسابقات یک فصل شاهد باشیم. به نظر می‌آید که ما باید بتوانیم این اتفاق مثبت را به سایر فضاهای عمومی کشورمان تعمیم بدهیم به ویژه ورزشگاه‌ها. این می‌تواند خوشحال کننده باشد و موجبات رضایتمندی مردم را نیز فراهم کند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

این موضوع نیاز به یک مدیریت قوی و تدابیر هوشمندانه دارد. چرا که با توجه به جوی که ما قبل از این در ورزشگاه‌ها شاهدش بودیم می‌طلبد مدیریت در این زمینه بسیار قوی باشد. چون وقتی قرار است خانواده‌ها به استادیوم بیایند باید شأن آنها حفظ شود و بی حرمتی، از طرف طیفی که در آن مکان حضور دارند به خانواده‌ها صورت نگیرد. در واقع می‌خواهم تاکید کنم ما نباید نتایج را فدای مسائل اینچنینی کنیم. اگر خدای نکرده قرار باشد خانواده ای به استادیوم برود و هنگام ترک کردن شرایط روحی خوبی نداشته باشد این موضوع می‌تواند باعث پشیمانی شود. این مسأله نیازمند یک هم‌افزایی و مدیریت قوی است. هم در حوزه ورزش و هم در سطح کلان مدیریت کشور.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • هوادار فوتبال IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    توهین نمیکنم وکلمه مارو بکار نمیبرم ....آره من هم خرم وشما دوست داشتین خانمهابرن ورزشگاه ۴۰ ساله مردم نمیزارن خانمها برن ورزشگاه ...دست بردارین ازتوهین به شعور مردم بخدامامیفهمیم دستمون جایی بند نیست واگر دروغ حکمش اعدام بود امثال تو به دنیا نمی آمدی به شعور خودت بادروغهات توهین کن آقای عزیزمامیفهمیم فهمیدی
    • حسن IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      دروغگوترین مسولان دنیا....بیسوادترین و اختلاسگرترین...
    • حسین IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      بله دروغ که حناق نیست گلوتون رو بگیره، دیگه عادت کردید به دروغ ، …. خیلی چیزای دیگه , شما هنوز با کنسرت کنار نیومدید، هنوز تلویزیون مثلا ملی، ساز رو نشون نمیده
    • میلاد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      اصلا ما به فیفا گفتیم که در همه دنیا خانوما باید به ورزشگاه برن . فیفا نمیزاشت
    • علی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      ادم دروغگو
  • نازنین IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    💙💙💙💙💙عااالی بود
  • سیمین IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    💐👍
  • حمید IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    اینم بزنید به اسم سید محرومان...
  • نوکر ملت IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    عمرا اگر راست بگه! فیفا بود که به داد دخترهای مظلوم ایران رسید. کاش ngo های دیگه هم بیان جلو و حق دخترای ایران رو بگیرن
  • جلال IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    ای کاش دروغ مالیات داشت.ای کاش پررویی جرم بود.ای کاش هر چیزی سر جای خودش بود اونوقت امثال این جناب هرگز چنین شعر نمیبافتن...ای کاش شعور فروشی بود و اون وقت ملت با تمام بدبختی برای بعضیا میخریدن که مبادا ازش بی بهره باشن...
  • آرمین IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    🚻🚻🚻🚻🚻🚻🚻🚻🚻🚻🚻
  • بچه ها متشکریم IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    کارخوبی بود مطمئنا همه آگاهان و دلسوختگان کشور و انقلاب به نقش زنان نه فقط در استادیومها که در کل شئونات جامعه واقف هستن اتفاقا باید گفت در این وانفسای فشارها و تهدیدها و محدودیتها و مشکلات و ......هرچه بانوان کشور همپا و همقدم تر با مردان در فعالیتهای اجتماعی حضور داشته باشند ضریب امنیت اجتماعی جامعه هم بالاتر خواهد رفت دختران و زنان کشور مادران آینده و سازندگان اصلی جامعه هستند و حضورشان با اهمیت است
    • حسین IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      تکبیر
  • بابک CA ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    دروغ چرا تا قبر اه اه اه اه
  • روحی نافدا IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    اتفاق مهمی بود حالا با فشار فیفا بود یا نه مهم نیست
  • دیوار IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    شما که راست می گی! هه هه !! فشار نبود آره احتمالا شما به فیفا فشار آوردین خخخخخخخخ
  • محمد رسولی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    دولت مردیم یعنی این. دم ابراهیم رییسی و تیمش گرم
    • شهروز IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      می‌خواستم بگم اشتباه نوشتی ، دیدم اتفاقا درست تایپ کردی!
  • اریا IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    خداوند لعنت کنه پدر آدم دروغگو را
  • امیر IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    شما گفتید و ما باور کردیم!! پس چرا این همه سال که فیفا کاری نداشت، به خانم ها اجازه ورود به ورزشگاه را نمی دادید ؟
  • ع م IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    تو تقصیری نداری. اگر توی این مملکت مجبورت میکردن به خاطر هر دروغی که میگی یه دونه فلفل قرمز تند بخوری دیگه هرگز دروغ مصلحت آمیز هم نمیگی.
  • د.د IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    آره تو که راست میگی.فشار فیفا باعث شد ماست هارو کیسه کنید😂
  • کرامت IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    دروغ می گی عزیز!
  • مریم بانو IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    خدا از دلت بشنوه که راست می گی یا نه
  • غلام IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    بیییییییییییاااااااااا این یارو چه چاخان بزرگی میگه
  • راهیان نور IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    باید مجسمه ابراهیم رییسی رو بسازن برای این اقدام بزرگ. کاری که خیلی ها نتونستن بکنن رو این مرد بزرگ و عالم و توانا یک نفری انجام داد. درود به جد بزرگش
    • ع IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      فقط برو
  • فاطمه بشرا IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    من نه دلم می خواد برم استادیوم نه محیطش رو مناسب یک بانوی مسلمان شیعه می دونم. باید تدسف خورد برای این ظرز تفکر که دغدغه مسئولان این بشه تا برن جایی که محیطش آلوده ترین محیط کشورمونه
    • سحر IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      هرمردی غیرتش اجازه نمیده زنش یا ناموسش بره تو چنین محیطی اینا مرد نیستن یه عده عوام فریبن که ریش اسلام رو نشونه گرفتن شما دین ندارید مگه الگوی ما حضرت فاطمه نبود که جلوی ادم نابینا سخن نمی گفت متاسفم که اسم خودتون رو مرد میزارید مرد به ریش و پشم نیست به شرفه به غیرته که شماها ازش بویی نبردید خدابه راه راست هدایتتون کنه ما زنا امثال شماها مردا رو میشناسیم
    • هوادارفوتبال IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      دخترم خواهرم عزیزم فاطمه خانم که نام بانو فاطمه زهرا س رو یدک میکشی ای کاش پدر ومادر محترم ومعتقد شما بجای اینکه اسم زیبا روی شمابزارن کمی اخلاقیات زیبا یادشما میدادن اونجایی که شما لانه فساد وآلوده ترین محیط کشورمیبینی جایی هست که بارهاپرچم مقدس جمهوری اسلامی بالا برده شده توسط ورزشکاران وهواداران بارهانام حسین وابوالفظل درایام محرم برده شده آره دخترم آلودگی درذهنهای آدمهایی هست که ذهن شمارو به سمت وسوی دیگر ماجراکشوندن آلودگی درمکانهایی هست که فریادهادرونی هست واجباروگرسنگی باعث اون آلودگی شده اینجا مکانی برای ورزش وتنها دلخوشی جوانهای باغیرت ایرانی هست که من بخاطر این طرز فکر شما ازتک تک آنها عذرخواهی میکنم جوانهایی که برای فریادزدن جاوبهانه ای دارند آنجاراآلوده نخوانید آلوده جاییست که اختلاص میلیاردی میشود آلوده جاییست که حقیقت پنهان وجای مهر پیدامیشوداگر ورزشگاه آزادی آلوده است من عاشق آلودگی هستم آلودگی به عشق جوانهای عاشق ورزش آلودگی به گریه هاواشکهای دخترکی که بخاطر ورود به ورزشگاه سجده سجده شکر میکرد آره فاطمه خانم من عاشق این آلودگیهای تمیز هستم🙏🙏🙏🙏
    • محمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      خانم بشرا و خانم سحر شما اگر در زمان پیامبر و ائمه بودید حتما و مطمئنا با تک تک دستورات اسلام مخالفت می‌کردید و حتی تحصیل را برای دختر حرام اعلام می‌کردید شما و امثال شما دچار جمود فکری هستید شما از نسل همان کسانی هستید که وقتی مدارس کلاسیک در ایران افتتاح شد می‌گفتند که این مدارس بدرد نمیخورند و دروسی که در این مدارس می‌دهند شیطانی است شما هم همانند داریوش ارجمند دچار عقب ماندگی فکری هستید و فقط در جامعه مدرن زندگی می‌کنید ولی تفکرات شما مربوط به زمان معاویه و یزید و بنی امیه و بنی عباس است که از اسلام فقط پوسته آن‌را به خورد مردم می‌دادند و مغز و اصل آنرا از مردم مخفی می‌کردند شما از همان های هستید که ظاهربینی تمام وجودشان را فرا گرفته و از اسلام فقط گریه و زاری آن‌را یاد گرفته اید نه علم آنرا (مگر نه این حدیث حضرت محمد ( ص) که هر فرد مسلمان باید تیر اندازی و سوارکاری یاد بگیرد) مگر نه این بود که در زمان پیامبر و ائمه زنان خودشان سوارکار بودند و حتی در سریال ولایت عشق هم این موضوع به وضوح نشان داده شده است و موضوع بعد ما می‌گوییم با وجود خانمها و خانواده ها فضای استادیوم ها از این
    • محمد IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      ادامه نظر قبل:حالت آلوده و پر از کثیفی در می آید چون مردها به احترام خانم ها و خانواده ها سعی می‌کنند از خیلی حرفها و کارها خودداری کنند
    • حبیب IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      تو باید برای دیگر خانمها هدف تعیین کنی ؟ راست میگی از تو مسجد و حسینیه بیا بیرون و برو تو کف خیابون ببین دخترای شیعه از فرط فقر و تنگدستی تکدی میکنن . زنهای شیعه از روی ناچاری ...
  • یورگن کلوپ IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    می رم از فیفا می پرسم ها!
  • فیفا IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    ای بلا! نامه مونو رو می کنم ها
    • حالا IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      ✌️😂😂😂😂💪بدو رو کن به حرف دولت گوش نده
  • راضیه IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    بانوی شیعه استادیوم نمی ره
    • اریا IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      کدوم شیعه رو میگی شیعه‌ای که این حکومت براساس ساخته خودش میگه یاشیعه واقعی علی ع
    • بارکارول IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      خب نره، هر کسی یه انتخابی داره. نمیشه که به خاطر چهار تا امثال شما کل زنهای این مملکت رو نذارن برن ورزشگاه. شما نرو
  • همون IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    زنا می‌خوان بیان استادیوم چیکار؟
    • اسمیرا IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      به شما چه شما مودتون راختین مارو بدبخت میخواین
  • احمد IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    باشه ما هم باور کردیم
  • مینا IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    ایولللل بالاخره ما پرسپولیسی هام می‌ریم استادیوم💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻
  • زینب سادات خسروی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    این چ کایه کی گفته زن و مرد باید با هم برن؟
  • هدیه IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    اهان پس چرا قبلش هیچ تکونی نمیخوریدن؟؟
  • نیلا IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    دست فیفا دردنکنه
  • نسیم IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    من یه نظر دارم چطوره یه بازی درمیون زنا برن کلا😂😂😂
  • شیرزاد IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    از ترس تعلیق بود نه محبت دولت
  • سیروس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    من که میگم راست نگفته
  • نازنین IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    خب اگه فیفا نبود که ما نمی‌تونسیم بریم😑😑
  • شاید دیانا شاید هلیا IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    ااااا خبرورزشیییییی چه کرده مرو دیوونه کرده
  • گیتار سخنگو IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    شما بشینین نوحه بخونین
    • سحر IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      هرکس لیاقت نداره نوحه خون باشه ، شمابرو بشین حنجره تو جر بده زن شخصیت داره که هرکسی نداره دنیا دوروزه اینقد ارزش این همه گناه رو نداره تنم میلرزه وقتی یه عده رو میبینم که شبیه زن هستن ولی زن نیستن
  • سوگند IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    مهم اتفاقی بود که افتاد
  • مجتبی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    چقد مردم تو کار ادم بزرگا دخالت میکنن
  • نیلو IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    فیفا تحت فشار‌ گذاشت که ما تونستیم بریم اگه به خود مسئولا بود که صد ساااالم نمی‌تونستیم رنگ استادیومو ببینیم
  • وریا غفوری IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    یکی باید جمع کنه بره
  • صدیقه IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    اه اه انقد بدم میاد از این خبرنگارای دروغگو
  • مهدیه IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    این خبر مال کیه؟؟ خیلی خفن بود خدایی
  • آرش AE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    عجب! سنگ پا....
  • دولخان IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    باباااااا
  • خانم برو بزار باد بیاد بابا IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    برو باباااااااا برو بزار باد بیاد باباااااااااا
  • محمدطاها IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    ((به عمل کار برآید به سخندانی نیست))واقعا دمشگررررم فیفا👏👏👏💙🌹اصل کار رو فیفا انجام داد دولت هیچ کاره بود،اگر کاری میخواست بکنه قبل از فشار فیفا انجام میداد پس چرا این همه سال مجوز ورود بانوان به ورزشگاه رو صادر نکرده بودن؟! مسئولین ما عادت کردن تا اجبار و فشار نباشه یه کار رو درست انجام نمیدن..از قدیم گفتن تا نباشد چوب تر، فرمان نبرد.....
  • الله کرم IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    استاد! حقیقت رو بگو
  • عرب IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    حقیقت را به مردم نمی گویید
  • ثریا IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    آره جون عمه ات. تو که راست می گی! چی فرض کردی مارو؟
  • Tommy TR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    تو غلط کردی اگه فشار فیفا نبود و دولت میخواست دروغگو
  • یثرب IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    بسیجی ها نمی ذارن این وضعیت بی بندوباری ادامه پیدا کنه. جلوتونو می گیریم
    • Tommy TR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      برو بخواب
  • نیما IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    👍👍
  • سارا IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    💐💐💐💐
  • جنیفرلوپز IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    بچه ها مچکریم 👍👍👍💙💙💙💙💙💙
  • X IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    از دولت جمهوری اسلامی ممنونیم
  • سادات IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    وای خدای من شرمم میاد که مردا هورا میکشن
  • مهدی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    مردم اسیر یه مشت لمپن، نان به نرخ روز خور و بادمجان دور قاب چین شدند. شما در کدام عالم زندگی می کنین که این اراجیف رو تحویل می دید10
  • هومن IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    خوب ما هنوز زنده هستیم و تاریخ رو وارونه می نویسند آقای نماینده جبهه گیری های مسئولین در چند سال و ماه گذشته فراموش شد
  • حجت حسنزاده IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    اره جون خودت فشار فیفا نبود؟پس چرا تا حالا نذاشتین بیان اگر خودت خواستی؟ضمنا چرا پانصدنفر؟اگر خودتون میخاستین همه رو میذاشتین!! دیگه عربستان هم که مرکز دین و اسلامه به ازادی و انسانیت احترام گذاشت اما شما هنوز دنبال رواج برنامه های طالبان هستین
  • محمود IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    مهم اینه که بالاخره دخترها رفتن داخل ورزشگاه
  • اقدس IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    خیلیم عالی
  • علی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    زنده باد آقای فروردین
  • Elmi IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    Ey baba asan havasam nabood bayad harfe inaro bavar konim
  • کبری IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    ابراهیم رئیسی یک مرد مهربان
  • شیرعلی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    آقای فروردین مردانه بگو واقعا این خواسته خواسته دولت بود چرا به مردم دروغ می گوید
  • وریا غفوری IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    خب شاید راست میگن چرا زود جبهه می گیریم دوستان
  • نورالله IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    باز هم دم آقای فروردین گرم که جرات کرد این حرف ها را زد الان چند روز است که همه مسئولین در قبال این موضوع سکوت کرده‌اند
  • بدبخت IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    نمیزارن یه قولوپ آب خوش از گلومون پایین بره
  • رها IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    عادت کرده این که زور بالای سرمان باشد این آقا هم الکی می گوید فشار فیفا نبود ما خودمان می دانیم آقای حمید سجادی هم در روزهای قبل از شروع لیگ الکی میگفت هیچ فشاری نیست ولی مرور زمان همه چیز را ثابت کرد
  • کوثر IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    ⭐⭐⚽️⚽️
  • رضا IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    دولت یعنی این👌👌
  • گرگعلی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    زنده موجود است
  • رجایی شهر IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    واحدهای دوخوابه لوکس زیز قیمت. مسکن ژیلا
  • ساقی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    ساقی این بنده خدا این دفعه جنس خوب داده بهش
  • حسن IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    حرف مفت به خورد مردم ندهید
  • روانشناسی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    دوستانی که تومار مینویسین فشار نخورین اینا که کار خودشون رو میکنن
  • گربه نره IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    صدرحمت به 😄😄😄
  • پینوکیو IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    آقای فروردین حتماً اگر من به جای شما این مصاحبه را انجام داده بودم دماغم به اندازه یک کیلومتر دراز می شد😄😄😄
  • مارادونا IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    بابا شما دیگه چقدر پررو هستید صاف صاف تو چشم مردم نگاه می کنید و در روز روشن دروغ می گوید
  • عادل فردوی پوس IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    چه میکنه آقای فروردین😄😄👌👌
  • شیوا IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    عمرا
  • مجتبی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    ⭐⭐⭐برای راستگوترین نماینده مجلس
  • باد صبا IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    خداییش قیقا خیلی آقاس وگرنه تا الان جوابت رو میداد
  • بدتب IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    بخوای بگی بخاطر رئیسیم هست
  • اهاااااا IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    دروغ نگو بابااااااااااا
  • اوففف IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    جدی؟؟
  • حلیمه IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    سکوت میکنم
  • الناز IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    آفرین ما هم شاخ داریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی