نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
۲ |
۴
لیونل مسی در جام جهانی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

لیونل مسی که از جام جهانی ۲۰۰۶ در این تورنمنت حاضر بوده، سال ۲۰۱۴ تا آستانه قهرمانی هم پیش رفت و حالا می‌خواهد در قطر یک بار دیگر شانسش را برای کسب این جام معتبر امتحان کند.

برای بسیاری از طرفداران فوتبال در سرتاسر جهان، لیونل مسی جادویی‌ترین بازیکنی است که در عمر خود دیده‌اند. این بازیکن آرژانتینی در طول دهه گذشته با دریبل‌های زیرکانه، پاس‌های دقیق و گل‌های شگفت‌انگیزش همه را خیره کرده است.

لیونل مسی سرانجام در جولای ۲۰۲۱ عطش خود را برای کسب یک جام بین‌المللی رفع کرد، و با تیم ملی آرژانتین با پیروزی مقابل برزیل در فینال به قهرمانی کوپا آمریکا رسید. او همچنین هر جامی که در فوتبال باشگاهی وجود دارد را با تیم سابقش بارسلونا به دست آورد، اما تلاشش برای کسب بزرگترین جایزه جهان فوتبال، یعنی جام جهانی، همچنان ادامه دارد. مسی از سال ۲۰۰۶ در تمام دوره‌های جام جهانی شرکت کرده است و پنجمین حضورش در این تورنمنت بزرگ را در قطر تجربه خواهد کرد.

مسی در جام جهانی ۲۰۰۶ – آلمان

مسی اولین بازی خود در جام جهانی را در سن ۱۸ سالگی در دومین بازی مرحله گروهی آرژانتین مقابل صربستان و مونته‌نگرو انجام داد. او در دقیقه ۷۴ به زمین رفت، به سرعت پاس گل چهارم تیم را داد و گل ششم را به ثمر رساند و تیم با نتیجه ۶-۰ پیروز شد. در بازی بعدی مقابل هلند برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. آرژانتین در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل مکزیک قرار گرفت و مسی در دقیقه ۸۴ به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد. آنها بازی را در وقت اضافه با نتیجه ۲-۱ تمام کردند و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی و دیدار با آلمان شدند. مسی در این بازی به میدان نرفت و تیم در ضربات پنالتی از آلمان شکست خورد و از جام جهانی خارج شد. خوسه پکرمن سرمربی آرژانتین برای بازی ندادن مسی در این بازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در مجموع مسی در این تورنمنت در ۳ بازی حضور پیدا کرد و یک گل به ثمر رساند.

مسی در جام جهانی ۲۰۰۶ – آلمان

مسی در جام جهانی ۲۰۱۰ – آفریقای جنوبی 

راه رسیدن آرژانتین به آفریقای جنوبی کمی پرتلاطم بود. مسی در ۱۸ بازی انتخابی فقط ۴ گل به ثمر رساند زیرا بیشتر در عمق خط هافبک قرار داده می‌شد. درست قبل از برگزاری تورنمنت، سرمربی تیم «دیگو مارادونا» و سوپر استار آرژانتینی بر سر ترکیب ایده‌آل تیم به توافق رسیدند و این بازیکن ۲۳ ساله توانست در پست مورد نظر خود بازی کند. آرژانتین مرحله گروهی را پشت سر گذاشت و مسی در نقش بازی‌سازی‌اش عالی عمل کرد. در مرحله یک‌هشتم نهایی و بازی مقابل مکزیک بود که سرانجام یک پاس گل به کارلوس توِس داد و تیم با نتیجه ۳-۱ پیروز میدان شد. آرژانتین در آفریقای جنوبی هم نتوانست از مرحله یک‌چهارم نهایی فراتر برود و به دست آلمان با نتیجه ۴-۰ از دور مسابقات خارج شد. مسی در لیست برترین بازیکنان فیفا در تورنمنت قرار گرفت اما در کشورش شدیداً از او انتقاد می‌شد، به این دلیل که نتوانست مانند مارادونا در سال ۱۹۸۶ تیم کشورش را رهبری کند.

مسی در جام جهانی ۲۰۱۰ – آفریقای جنوبی 

مسی در جام جهانی ۲۰۱۴ – برزیل

مسی با بازوبند کاپیتانی وارد جام جهانی ۲۰۱۴ شد تا آرژانتین را به افتخار برساند. آرژانتین مرحله گروهی را پشت سر گذاشت و مسی در پیروزی ۲-۱ مقابل بوسنی و هرزگوین گل زد و در بازی مقابل ایران یک گل دیرهنگام به ثمر رساند و با نتیجه ۱-۰ پیروز میدان شد. او فرم خوبش را در مرحله حذفی هم حفظ کرد و در وقت اضافه بازی مقابل سوئیس پاس گل داد و تیم را با برد ۱-۰ به دور بعد فرستاد. در بازی مقابل هلند در ضربات پنالتی هم شانس خودش را تبدیل به گل کرد و به فینال رسید. آرژانتین در فینال برای سومین بار متوالی مقابل آلمان قرار گرفت. این مسابقه به رویارویی بهترین بازیکن جهان در مقابل بهترین تیم جام جهانی معروف شد. آرژانتین در استفاده از موقعیت‌هایش ناکام ماند و آلمان با گل استثنائی ماریو گوتسه در دقیقه ۱۱۳ به قهرمانی دست پیدا کرد. مسی با وجود عدم قهرمانی، توپ طلای بهترین بازیکن مسابقات را از آن خود کرد. و بار دیگر به دلیل جام نیاوردن برای کشورش مورد انتقاد مطبوعات داخلی آرژانتین قرار گرفت.

مسی در جام جهانی ۲۰۱۴ – برزیل

مسی در جام جهانی ۲۰۱۸ – روسیه

۱۸۰ دقیقه اول لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۱۸ فاجعه بود. او در بازی مقابل ایسلند پنالتی از دست داد و بازی با نتیجه ۱-۱ تمام شد. در بازی بعدی مقابل کرواسی عملکرد خوبی از خود نشان نداد و بازی با شکست ۳-۰ به پایان رسید. اگر گل مارکوس روخو در بازی مقابل نیجریه نبود، مسی برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود در مرحله گروهی از جام جهانی خداحافظی می‌کرد. او اولین گل خود در این مسابقات را هم در این بازی به ثمر رساند و تبدیل به سومین بازیکن آرژانتینی (بعد از دیگو مارادونا و گابریل باتیستوتا) شد که در سه جام جهانی مختلف گلزنی می‌کند. آرژانتین در مرحله یک‌هشتم نهایی به دست فرانسه از دور مسابقات حذف شد. فرانسه به لطف دبل کیلیان امباپه بازی را با نتیجه ۴-۳ به نفع خود تمام کرد و مسی به همراه تیم ملی کشورش به خانه رفت.

مسی در جام جهانی ۲۰۱۸ – روسیه


همه جام جهانی‌هایی که مسی در آن‌ها بازی کرده:

جام‌جهانی نتیجه تعداد بازی مسی تعداد گل مسی
۲۰۰۶ آلمان یک‌چهارم نهایی ۳ ۱
۲۰۱۰ آفریقای‌جنوبی یک‌چهارم نهایی ۵ ۰
۲۰۱۴ برزیل فینال (نایب‌قهرمانی) ۷ ۴
۲۰۱۸ روسیه یک‌هشتم نهایی ۳ ۱

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فوتبال ملی CA ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    ۴ تا جام جهانی نابغه ۶ تا گل 😂😂 آخرش هم گریه! یبار تقصیر پکرمن بود! یبار تقصیر مار ادونا! یبار تقصیر هیگواین ،آخری هم تقصیر آب و هوای روسیه
  • محمدطاها IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    🔥مسی اعجوبه فوتبال..بهترین بازیکن تاریخ🔥 واقعا حرکات تکنیکی و دریبل های ویرانگرش آدمو به وجد میاره.. خیلی خوبه که جام جهانی قطر مسی بازی میکنه..این پنجمین جام جهانیشه،اگه بتونه کاپ‌ قهرمانی رو بالای سر ببره عنوان بهترین بازیکن تمام تاریخ رو از آن خودش میکنه🔥💙جام جهانی برزیل هم تا فینال رفتن ولی بدشانس بودن اما بنظرم جام جهانی قطر، آرژانتین تیم قوی و خوبی داره میتونن مدعی قهرمانی باشند..مسی سال 2021همراه آرژانتین قهرمانی در کوپا رو تجربه کرد برای تکمیل کلکسیونش به یک قهرمانی جهان نیاز دارد شاید این جام جهانی باشد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی