فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در فاصله روزهای باقی مانده تا برگزار انتخابات میرشاد ماجدی و تیمش همه تلاش خودشان را کردند که تاج از گردونه رقابت کنار رود.

اطلاعات تایید نشده‌ای به دست روزنامه اعتماد رسیده که تا حدی پرده از اتفاقات آن چند ساعت برمی‌دارد. اطلاعاتی که نشان می‌دهد حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل فدراسیون چطور از برخی همکاران خود بازی خورد. 

در فاصله روزهای باقی مانده تا برگزار انتخابات میرشاد ماجدی و تیمش همه تلاش خودشان را کردند که تاج از گردونه رقابت کنار رود. آنتن دادن‌های طولانی برنامه فوتبال برتر به نمایندگان مجلس و منتقدین تاج، خبرسازی از رد صلاحیت او و کار رسانه‌ای سنگین در جهت متقاعد کردن برخی مقامات کشور برای ورود به این پرونده و صدور حکم قضایی بخشی از این تلاش‌ها بود. 

در فاصله ۲۴‌ ساعت مانده به انتخابات و زمانی که مشخص شد هیچ کدام از این حربه‌ها جواب نداده و سه نامزد نهایی انتخابات روز سه‌شنبه در مجمع حاضر می‌شوند و مهدی تاج با اختلاف برنده می‌شود، مدیران فدراسیون آخرین تیر ترکش خود را هم شلیک کردند: لغو انتخابات در ساعت یک بامداد و در فاصله ۷ ساعت تا شروع رای‌گیری آن هم با بهانه ابهامات قانونی و کدهای اخلاقی فیفا. 

گزارشی از سنگین‌ترین عکس انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج چگونه اعضای هیئت رئیسه را سورپرایز کرد؟/ همه چیز از ساعت یک بامداد آغاز شد...

آن طور که شنیده‌ها می‌گوید تصمیم‌گیران دو هدف را دنبال می‌کردند: اول لغو کامل انتخابات و موکول کردن آن به زمانی دیگر که دست کم سه ماه بعد از راه می‌رسید. دوم از حد نصاب انداختن مجمع در صورتی که مجبور شوند مجمع را برگزار کنند که این هم همان نتیجه اول را به دنبال ‌داشت. دلیل اعلام خبر در ساعت یک بامداد هم برمی‌گردد به اینکه تاج و پشتیبانانش عملا فرصتی برای واکنش نداشته باشند. در خبرهای ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه و وقتی مشخص شد انتخابات مجددا برگزار می‌شود احسان اصولی عضو هیات رییسه و سخنگوی خودخوانده فدراسیون فوتبال اعلام کرد حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل حق تصمیم شخصی برای لغو انتخابات را نداشته و کار او خلاف اساسنامه بوده است. اصولی تاکید داشت هیچ کدام از اعضای هیات رییسه از تصمیم کامرانی‌فر مطلع نبودند و وقتی فهمیدند مخالفت کردند.

گزارشی از سنگین ترین عکس انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج چگونه اعضای هیئت رئیسه سورپرایز کرد؟/ همه چیز از ساعت یک بامداد آغاز شد...

این روایت، ظاهرا چندان صحیح نیست. اتفاقا اعضای هیات رییسه متوجه چنین تصمیمی بودند و مخالفتی هم از خودشان نشان ندادند. این اعضا به خوبی می‌دانستند که با پیروزی مهدی تاج آنها رسما تبدیل به اعضای بی‌خاصیت هیات رییسه می‌شوند چرا که مهدی تاج همراه خود دو نایب‌رییس می‌آورد که عضو هیات رییسه می‌شوند، محمدرضا ساکت را می‌آورد و دست کم یکی دو عضو دیگر هم در هیات رییسه هستند که در تیم تاج قرار می‌گیرند. بنابراین مهدی تاج با داشتن ۶ رای در هیات رییسه رسما هر تصمیمی بخواهد می‌گیرد و نفراتی همچون اصولی، براتی، افشاریان و ماجدی در حد چند ناظر بی‌تاثیر تنزل می‌یابند و حتی ممکن است سمت‌های آنها در فدراسیون نیز پس گرفته شود. 

با این حال چند تماس که هنوز مشخص نیست به چه صورت بوده و از چه سمتی در ساعات بین یک و سی دقیقه بامداد یعنی نیم ساعت بعد از بیانیه فدراسیون فوتبال تا یک ساعت بعد با میرشاد ماجدی، حسن کامرانی‌فر و اعضای هیات رییسه گرفته شد و آنها را در ساعت ۵ صبح گرد هم آورد و در نهایت همه به نوعی قبول کردند که انتخابات برگزار شود. از آنجایی که مقامات وزارت ورزش از وزیر و معاونش تا مدیرکل حراست تاکید کردند که خواب بودند و صبح متوجه اتفاقات شب گذشته شدند به‌طور قطع می‌توان گفت آن تماس‌ها از سوی وزارت ورزش نبوده است. 

گزارشی از سنگین ترین عکس انتخابات فدراسیون فوتبال/ تاج چگونه اعضای هیئت رئیسه سورپرایز کرد؟/ همه چیز از ساعت یک بامداد آغاز شد...

به همین ترتیب می‌توان دلیل وضعیت بد حسن کامرانی‌فر در ابتدای مجمع انتخاباتی را فهمید. در آن لحظات کمک‌داور سابق فوتبال ایران در راهرو روی نیمکت به تنهایی نشسته بود و با سری پایین به اتفاقات ۲۴ ساعت گذشته فکر می‌کرد. به اینکه بعد از شکست خوردن یک تصمیم جمعی همه پشت او را خالی کردند. کامرانی‌فر احتمالا گذشته‌ها را هم مد نظر قرار داد. اینکه اعضای هیات رییسه یک بار دیگر و سر عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم هم به همین شکل از او بهره‌برداری کردند. با این شرط که سمت دبیرکلی‌اش باقی بماند اما این‌بار همه چیز خراب شد. 

تنها نقطه ابهام‌آمیز داستان این است که چه کسانی و به چه دلایلی اجازه لغو انتخابات را ندادند. آیا این افراد همان حامیان مهدی تاج هستند که مصطفی هاشمی‌طبا می‌گوید؟ همان کسانی که در چند هفته گذشته همه جوره پشت رییس فعلی فدراسیون ایستادند و موجبات پیروزی او در انتخابات را هم فراهم کردند؟ 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • ف دال IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    اینا همه دعوا سر لحاف اون واژه سه‌حرفی‌ایه که اگه بخوام مشخص بگم، سانسور می‌شه! روند این اتفاقات رو به ساعت در ذهن مرور کنید؛ از ساعت 1:30 بامداد تا 4 صبح بوده! روحت شاد علی آقای حاتمی، چند ده سال قبل فرمودی "جماعت خواب، اجتماع خواب‌زده و جامعه‌ی چرتی" و منِ 50 ساله تازه همین الآن به عمق حرفت رسیدم!
  • شاهین IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    افرادی که می خواهند فدراسیون دست شان باشد... اتفاقات فوتبال ایران را در یک سال برسی کنید ببینید . راحت می فهمید.. ماجدی کی بود..
  • اشکان IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    آها ! پس تاج، امامزاده هست الکی براش حرف درمیارن . آخی! طفلکی اصلا پولی در قضیه فولاد و پرونده ویلموتس ندیده. اصلاً کی داده کی گرفته؟
    • سامان IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      قدرت شرکت فولاد رو دستکم نگیرید . از دولت هم قدرتمندتره .
  • صمدقلی DE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    دوستان عزیز خبرورزشی حافظه تاریخی مردم ایران ضعیف است " را چندان جدی نگیرید . وقتی در قامت انسان پاک و منزه از " کار رسانه‌ای سنگین " حرف می زنید فکر نکنید نقش خودتان در این موضوع را ما نمی بینیم و یا فراموش می کنیم . حداقل 10 مقاله با محتوای مشخص حمله به مهدی تاج در این چند روز در سایت خودتان منتشر شده است پس خودتان یکی از عناصر اصلی این بازی بوده اید . پ. ن : حضور و تایید صلاحیت تاج نشان دهنده عمق فساد در این فوتبال است . پ . ن 2 : به امید تعلیق فوتبال ایران با این انتخاب
  • اکبر IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    سم پاشی علیه تاج توسط کسانی میشود که او دستشان را از بخور بخور کوتاه کرد در پرونده ویلموس هم امضای بالاتر از تاج در کار بود و چیزی علیه او ثابت نشد
    • نور IN ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      تاج از دوتای دیگه بهتر بود ، انگار فسخ قرارداد خارجیا اولین باره ، صد موردش هست ، حالا اینم توی تحریم شدید بانکی بود ، پرسپولیس عذاب کشید تا راهی پیدا بشه طلب کالدرون رو بدن ، بشکه نفت نیست که دزدکی جابجا کنن ، پول نقد هم به نمیتونن ، میشه پولشویی ، فدراسیون بی در و پیکر ماجدی رو هم دیدیم ، فدراسیون سر تا پا آبی رنگ باخته یه سری هول کردن ،انواع تصمیمات کمیته انضباطی به نفع یه تیم و به ضرر رقیب تیم و تیمهای دیگه ، ۱۴ پنالتی در چهارده بازی اول ، ما حمایت از فدراسیون نمیخوایم ، ما فقط عدالت میخوایم ، هر تیمی لایقه قهرمان بشه مبارکش، زیبایی رقابت به همینه ، عدالت برای همه تیمها
  • doctor IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    با سلام لطفا کمی تفکر کنید اتفاقات را کامل متوجه شوید که آقای تاج اصلا با رفتن کی روش موافق نبوده به زور وزیر ورز ش وقت به ایشون تحمیل کرده ویلتموس با فلان مبلغ و قرار داد بیایید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی