نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی اورتون - لیورپول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اورتون و لیورپول در حالی در دربی مرسی‌ساید به مصاف هم خواهند رفت که هیچ‌کدام فصل را مطابق انتظار شروع نکرده‌اند.

امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه گودیسون‌پارک بندر لیورپول، تیم‌های اورتون و لیورپول در دربی مرسی‌ساید که دیداری از هفته ششم لیگ برتر انگلیس خواهد بود، به مصاف هم می‌روند. در حالی که اورتون اصلاً وضعیت خوبی ندارد، لیورپول به بازگشت به جمع مدعیان می‌اندیشد.

اورتون؛ فرار فرانکی از اخراج

تصور این که اورتون در ۵ هفته آغازین فصل جدید لیگ برتر موفق به کسب پیروزی نشود، برای هواداران این تیم دشوار بود. فرانک لمپارد عملکرد خوبی نداشته و تنها هنرش فراری دادن تافی‌ها از سقوط به دسته پایین‌تر بود. از ۲ شکست نقابل تیم سابقش چلسی و هم‌تیمی سابقش در تیم ملی یعنی استیون جرارد شروع کرد و سپس ۳ تساوی مشابه ۱-۱ مقابل ناتینگام‌فارست، برنتفورد و لیدزیونایتد به‌دست آورد. می‌توان گفت که فرهاد مشیری مالک ایرانی-بریتانیایی اورتون به اخراج لمپارد می‌اندیشد، چرا که این نتایج برای آبی‌های بندر لیورپول اصلاً قابل قبول نیست. در هر صورت، فرانکی می‌تواند در دربی خودش و تیمش را نجات بدهد. البته که کار سختی دارد و تنها مربی پیروزی در دربی در یک دهه اخیر کارلو آنچلوتی باتجربه بوده.

لیورپول؛ خیز به سوی بالای جدول

عملکرد لیورپول در ابتدای فصل چنگی به دل نزد. تیمی که قرار بود مدعی قهرمانی باشد و هنوز هم هست در رده ششم جدول قرار گرفته. هفته چهارم اولین بردشان را کسب کردند که البته برد شیرین با ۹ گل مقابل بورنموث بود. با این حال دوباره مقابل نیوکاسل کار تیم یورگن کلوپ سخت شد و ثانیه‌های پایانی موفق به کسب ۳ امتیاز شدند. در هر صورت لیورپول برای این که دوباره مدعی قهرمانی شود به بردهای مهمی نیاز دارد. بعد از اورتون باید به مصاف ولورهمپتون بروند و سپس چلسی، برایتون، آرسنال و منچسترسیتی را پیش‌رو خواهند داشت. در واقع یک و نیم ماه حساس پیش‌روی کلوپ و شاگردانش است. آیا قرمزهای مرسی‌ساید خیز بلندی به سوی صدر جدول خواهند برداشت؟

آخرین بازی
آوریل ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر، لیورپول ۲-۰ اورتون را شکست داد. رابرتسون و اوریگی در آن دیدار برای قرمزهای مرسی‌ساید گل زدند.

آمار بازی
۲۴۰) دربی مرسی‌ساید که ۱۲۸ سال قدمت دارد ۲۴۰ مرتبه برگزار شده است. لیورپول برنده ۹۷ بازی بوده، اورتون ۶۷ مرتبه برنده شده و ۷۶ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
۶۰) تعداد بازی‌های لیگ برتری اورتون و لیورپول به عدد ۶۰ رسیده است. لیورپول ۲۶ بازی را برده و ۱۰ بازی به سود اورتون خاتمه یافته، در حالی که ۲۴ بازی هم مساوی شده است.
۲۴) در ۲۶ دربی آخر، لیورپول فقط یک مرتبه به اورتون باخته، ۱۲ بازی مساوی شده و ۱۳ مرتبه قرمزها برنده بوده‌اند. فوریه ۲۰۲۱ بعد از ۲۳ بازی متوالی اورتون موفق به شکست لیورپول شد.
۱۲) حدود ۱۲ سال است که اورتون در گودیسون‌پارک موفق به شکست دادن لیورپول نشده. اکتبر ۲۰۱۰ آن بازی را ۲-۰ تافی‌ها بردند.
۲۴) هیچ دیداری در تاریخ لیگ برتر به اندازه دربی مرسی‌ساید مساوی نشده است. این بازی ۲۴ مرتبه بدون برنده تمام شده.
۲۲) در دربی مرسی‌ساید بیش از هر دیدار دیگری در لیگ برتر کارت قرمز دیده‌ایم. بازیکنان لیورپول و اورتون ۲۲ مرتبه در این بازی اخراج شده‌اند.
۶) فرانک لمپارد ۶ مرتبه مقابل یورگن کلوپ قرار گرفته و ۵ بازی را باخته. یک مرتبه هم اسطوره سابق چلسی موفق به شکست دادن سرمربی آلمانی شده.

مصدومان و محرومان
هردو تیم بسیاری از بازیکنان‌شان را به‌دلیل مصدومیت در دربی مرسی‌ساید در اختیار نخواهند داشت. اورتون نمی‌تواند از یری مینا، عبدلایه دوکوره، میسون هولگیت، بن گادفری، دومینیک کالورت لوین و اندروس تاونزند استفاده کند. لیورپول هم ابراهیما کوناته، نبی کیتا، تیاگو، الکس اوکسلید چمبرلین، کالوین رمزی و جردن هندرسون را در اختیار نخواهد داشت. ضمن این که شاید دیوگو ژوتا کیوین کِلِهِر هم احتمالاً به این بازی نمی‌رسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اورتون:
پیکفورد، پترسون، کودی، تارکوفسکی، میکولنکو، مک‌نیل، دیویس، اونانا، ایووبی، گوردون و ماپی
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، سیمیکاس، کاروالیو، فابینیو، میلنر، صلاح، دیاس و فیرمینو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی