نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
رکورد نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۲۲ لیگ برتر انگلیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با انتقال پیرامریک اوبامیانگ از بارسلونا به چلسی، رکورد نقل‌وانتقالات لیگ برتر انگلیس در تابستان ۲۰۲۲ به مرز ۲ میلیارد پوند رسید.

انتقال پیرامریک اوبامیانگ مهاجم گابنی بارسلونا به چلسی، بزرگ‌ترین جابه‌جایی «دِدلاین دِی» یا همان روز پایانی نقل‌وانتقالات اروپا برود، چرا که هزینه‌های لیگ برتر انگلیس در نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۲۲ را به عدد رکوردشکن ۲ میلیارد پوند رساند.

مهاجم بارسا پس از این که برای انجام آزمایش‌های پزشکی راهی لندن شد، به شکلی دراماتیک اعلام کرد: «من برگشتم!» اگرچه به طرز عجیبی برخی از رسانه‌ها به این انتقال بزرگ توجه خاصی نکردند. با این حال خرید اوبامیانگ برای باشگاه چلسی ۱۰٫۴ میلیون پوند (با احتساب انتقال مارکوس آلونسو از چلسی به بارسلونا به‌عنوان بخشی از قرارداد) آب خورد. در واقع انتقال اوبامیانگ به جمع آبی‌های لندن یکی از ارزان‌ترین انتقال‌های این باشگاه بود، ولی رکورد مهمی را جابه‌جا کرد.

چلسی رکورددار شد

باشگاه چلسی با پرداخت ۲۶۰ میلیون پوند در نقل‌وانتقالات تابستانی در رده نخست ولخرج‌ترین باشگاه‌های تابستان ۲۰۲۲ قرار گرفت. در حالی که پس از انتقال ۸۵ میلیون پوندی آنتونی از آژاکس به منچستریونایتد، شیاطین‌سرخ با ۲۱۰ میلیون پوند در رده دوم قرار گرفتند. این بازیکن برزیلی هم به دومین انتقال گران باشگاه منچستریونایتد بعد از پل پوگبا تبدیل شد.

شکستن رکورد ۲۰۱۷

هزینه‌هایی که باشگاه‌های لیگ برتری امسال کردند از سال ۲۰۱۷ که ۱٫۴۳ میلیارد پوند هزینه شده بود، رد شد. بیشترین انتقال‌ها هم برای باشگاه‌های آرسنال، وستهام و ناتینگام‌فارست (با انتقال ۲۲ بازیکن معادل دو تیم کامل) صورت گرفت. باشگاه‌هایی مثل تاتنهام، نیوکاسل و منچسترسیتی هم دیگر باشگاه‌هایی بوده‌اند که بیش از ۱۰۰ میلیون پوند هزینه کرده‌اند.

بمب نقل‌وانتقالات آبی‌ها یک رکورد مهم را شکست/ لیگ برتر ۲ میلیارد پوندی شد!

رکورد چلسی بیشتر می‌شد، اگر ...

باشگاه چلسی حتی می‌توانست رکوردی بیش از ۲۶۰ میلیون پوند را هم در روزهایی که تاد بولی فقط چند ماه است وارد این باشگاه شده، داشته باشد. اگر فرنکی دی‌یونگ از بارسلونا، ادسون آلوارس از آژاکس و آنتونی گوردون از اورتون را می‌توانست به خدمت بگیرد. با این حال آن‌ها دنیس زکریا از یوونتوس را هم قرض گرفته‌اند. او فعلاً قرضی به استمفوردبریج آمده و شاید برای تابستان آینده قراردادش دائمی شود.

پیوند اوبا و توخل

اما پیرامریک اوبامیانگ چرا چلسی را انتخاب کرد؟ او روزهای خوبی را زیر نظر توماس توخل در دورتموند داشت و به همین دلیل تصمیم گرفت به رقیب آرسنال (تیمی که حتی بازوبند کاپیتانی‌اش را هم بر دست بسته بود) بپیوندد. اوبامیانگ در ۳۳ سالگی قراردادی ۲ ساله با چلسی بسته که گزینه تمدید برای یک سال بیشتر را هم دارد. به نظر می‌رسد حضور دوباره در لندن برای این ستاره گابنی بهتر از نیمکت‌نشینی در بارسلونا باشد.

بمب نقل‌وانتقالات آبی‌ها یک رکورد مهم را شکست/ لیگ برتر ۲ میلیارد پوندی شد!

اتفاقات مهم روز آخر

در حالی که کسی انتظار نداشت لیورپول بازیکن دیگری به خدمت بگیرد، مصدومیت‌ها کاری کرد یورگن کلوپ تصمیم به جذب هافبکی دیگر بگیرد. آرتور ملو که شرایط خوبی در یوونتوس نداشت با گزینه خرید دائمی برای یک سال به صورت قرضی راهی آنفیلد شد. حالا لیورپول کمتر نگران مصدومیت‌های پرتعداد هافبک‌هایش است. البته آرسنال که تصمیم داشت داگلاس لوئیس را از استون‌ویلا به خدمت بگیرد در جذب شاگرد استیون جرارد ناکام بود. با این که حتی هافبک برزیلی هم تصمیم گرفته بود راهی آرسنال شود، ولی این انتقال منتفی شد.


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • CristanoRonaldo US ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    خوبه طارمی نیومد چلسی و اگرنه چلسی داغون می شد
  • محمدطاها IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    ۱ میلیارد ۹۰۰ میلیون یورو شو منچستریونایتد منچسترسیتی چلسی لیورپول آرسنال و تاتنهام خرج کردن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی