نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
فراز فاطمی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فراز فاطمی بازیکنی که هم در استقلال بازی کرده و هم پرسپولیس می گوید اکنون برای قضاوت در مورد ساپینتو زود است و باید تا هفته هفتم و هشتم در مورد تیمی که او ساخته صبر کنیم.

مهاجم بلند قامت فوتبال کشورمان که بعد از ورود به عرصه مربیگری تغییر لاین داد و اکنون چند صباحی است در حوزه مدیریتی فوتبال کار می‌کند، بر این عقیده است استقلال با شیوه دفاعی جدید در فاز دفاعی به تیم بهتری تبدیل شده. به اتفاق این مصاحبه را می‌خوانیم:

می‌خواهیم از استقلال شروع کنیم. آبی‌ها را در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر چطور ارزیابی کردید؟

خب به نظر من استقلال فصل را خوب شروع نکرد و همان طور که دیدید در هفته اول در خانه در برابر تیم مدعی سپاهان دو بر صفر شکست خورد. البته این شکست قابل توجیه است. ساپینتو به تازگی به فوتبال ما ملحق شده و زمان می‌خواهد تا خوب استقلال و فوتبال ایران را بشناسد. به نظر من الان نقد استقلال کار درستی نیست و دست کم باید تا هفته هفتم و هشتم صبر کنیم. او زمان می‌خواهد تا جدا از شناخت تفکرات خود را به تیم دیکته کند و شاید در این مسیر آزمون و خطاها را هم پشت سر بگذارد. استقلال از نظر من تیم خوبی در فصل جاری جمع کرده و شاید تنها کمبود این تیم تنها یک هافبک پاسور و یا به اصطلاح فوتبالی‌ها پلی میکر باشد.

خیلی از تیم‌ها پلی میکر ندارند و به نظر نمی‌رسد عدم حضور چنین بازیکنی در ترکیب تیم یک نقطه ضعف بزرگ باشد.

بله همین طور است که می‌گویید. در برخی از تیم‌ها این نقش را دیگر بازیکنان بازی می‌کنند. به طور مثال تیمی‌که ۲-۴-۴ بازی می‌کند دو هافبک میانی تیم سعی می‌کنند صادر کننده پاس نهایی باشند. به واقع تیمی‌که پلی میکر ندارد سعی می‌کند سیستم را به گونه ای طراحی کند که عدم حضور این بازیکن به چشم نیاید. به واقع در سیستمی‌که من اشاره کردم دو هافبک میانی سعی می‌کنند این نقش را بازی کنند.

استقلال شیوه بازی اش را در دفاع از سه دفاع به چهار دفاع تغییر داده است. نظر شما در این باره چیست؟

در سیستم ۳ دفاعه دفاع آخر باید بازیکن باهوشی باشد. البته منظور من سه دفاع خطی است. سیاوش یزدانی این نقش را به خوبی بازی می‌کند. اکنون که استقلال با ۴ دفاع بازی می‌کند روزنه‌های کمتری به تیم حریف می‌دهد. شما نگاه کنید بعد از نیمه دوم بازی با ملوان که این کار انجام شد استقلال گلی نخورده است. حتما این ضرورتی بوده که از سوی سرمربی درک شده و باید به این ایده احترام گذاشت. همان طور که گفتم با اجرای این شیوه استقلال در دفاع تبدیل به تیم بهتری شده و با سیستم ۴ دفاعه تا به امروز گلی نخورده است.

استقلال در فاز دفاعی تیم بهتری شده است/ درباره ساپینتو قضاوت نکنید؛ باید تا هفته هفتم یا هشتم صبر کنیم/ یزدانی نقش خودش را به درستی ایفا می کند

شما مدیر تیم ملی امید هستید و تیم امید ماه گذشته در بازی‌های کشورهای اسلامی‌شرکت نکرد. خب در ادامه مسیر چگونه می‌خواهید این مشکل را حل کنید؟

این درست که تیم به خاطر کمبود بازیکن راهی ترکیه نشد اما ما به تجربه خوبی دست پیدا کردیم. اینکه تیم‌های باشگاهی در زمان غیر فیفا دی به ما بازیکن نمی‌دهند و ما بر همین اساس باید در آینده اردوهای آماده سازی را در فیفا دی برگزار کنیم. ضمن اینکه باید تلاش کنیم با برگزاری بازی‌های دوستانه با کیفیت در فیفا دی میزان آمادگی خود را بالا ببریم تا در مسابقات رسمی‌با آمادگی بیشتری حاضر شویم. ما شهریور ماه آینده بازی‌های مقدماتی المپیک را پیش رو داریم و از هم اکنون باید فیفا دی‌ها را شناسایی و در این تاریخ‌ها برای برگزاری تمرین و هم چنین برگزاری بازی‌های دوستانه برنامه ریزی کنیم.

در زمانی که شما بازی می‌کردید حضور سانتر فوروارد در ترکیب تیم الزامی‌بود اما این روزها خیلی از تیم‌ها با یک مهاجم بازی می‌کنند و شاید آن مهاجم سانتر فوروارد نباشد. در این باره نظرت چیست؟

حضور یک مهاجم نوک در ترکیب تیم به نظر من خیلی خوب است. مهاجم نوک تنها بازیکنی نیست که روی ارسال‌ها ضربه سر می‌زند. مهاجم نوک بازیکنی است که بدن می‌گذارد، توپ را نگه می‌دارد، آنرا به بازیکن روی دست پاس می‌دهد و امروز خیلی از تیم‌ها از وجود چنین مهاجمی‌در ترکیب تیم بهره می‌برند و صرفا از مهاجم نوک گلزنی نمی‌خواهند. شما نگاه کنید در سیتی این نقش راهالند به چه خوبی بازی می‌کند. استقلال هم می‌تواند از امیر ارسلان مطهری در این پست استفاده کند. آرمان رمضانی هم برای این پست بازیکن خوبی است. مهاجم نوک در حفظ توپ هم خیلی می‌تواند به تیم کمک کند. به نظر من که یامگا در کناره‌ها بازیکن تاثیرگذار تری است.

و سوال پایانی؛ سطح کیفی بازی‌های لیگ برتر را در هفته‌های ابتدایی چطور دیدید؟

به نظر من سطح کیفی بازی‌های لیگ بهتر شده است. تیم ‌ها با برنامه تر و تاکتیکی تر بازی می‌کنند. زمانی که ما بازی می‌کردیم فاصله بین خطوط زیاد بود اما اکنون فاصله بین خطوط خیلی کم شده است و این منجر به ارایه بازی‌های بهتری از سوی تیم‌ها می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    ساپینتو موقشنگ تا هفته ۱۲ توی دربی تیم کیسه رو به اوجش میرسونه و ۶تا گل خوشگل از پرسپولیس پرقدرت می‌خورند بعدش پرتش میکنن بیرون
    • لنگ بی منطق JP ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      چقد آرزوهای لنگیا کوچیکه البته برد از سرورشون اندازه قهرمانی براتون می ارزه البته 🤣🤣

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی