نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
اتفاق‌های جالب در یک روز از رقابت‌های لیگ برتر/ توقف بزرگان و جابه‌جایی یک رکورد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در روزی که لیورپول و منچسترسیتی امتیاز از دست دادند، هری کین به رده سوم برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر انگلیس رسید.

روز شنبه در هفته ششم لیگ برتر انگلیس اتفاق‌های مهمی رخ داد؛ لیورپول یک مرتبه دیگر متوقف شد و این اتفاق در دربی مرسی‌ساید مقابل اورتون رخ داد. منچسترسیتی مقابل استون‌ویلا در روزی که گل‌های زیبایی به ثمر رسید، متوقف شد. چلسی و تاتنهام هم در نبردهای لندنی مقابل تیم‌های وستهام و فولام پیروز شدند.

نکاتی که از این ۴ دیدار مهم لیگ برتر انگلیس به جای مانده را مرور خواهیم کرد.

شانس آوردی کلوپ!

بعد از ۲ تساوی مقابل فولام و کریستال‌پالاس، لیورپول سومین تساوی‌اش را مقابل اورتون رقم زد. آیا قرمزهای مرسی‌ساید از جمع مدعیان خارج شده‌اند؟ هنوز برای قضاوت زود است، ولی اصولاً تیمی که بخواهد مدعی قهرمانی باشد در ۶ هفته نیمی از امتیازها را از دست نمی‌دهد. لیورپول البته در دربی مرسی‌ساید هم خوش‌شانس بود و هم بدشانس. خوش‌شانس برای این که با فاصله میلیمتری گل کانر کودی آفساید اعلام شد و ویرجیل فان‌دایک هم از اخراج شدن در رفت! بدشانس برای این شکه روز خوب دروازه‌بان‌ها بود و به همین دلیل گلی ندیدیم. درخشش آلیسون درون دروازه لیورپول و بیش از او جردن پیکفورد درون دروازه اورتون، دربی را بی‌گل کرد. در واقع باید به این نکته هم اشاره کرد که مصدومیت پرتعداد بازیکنان لیورپول در ابتدای فصل برنامه‌های کلوپ را هم مقداری به هم ریخته است.

اتفاق‌های جالب در یک روز از رقابت‌های لیگ برتر/ توقف بزرگان و جابه‌جایی یک رکورد

هالند تماشایی

به طرز شگفت‌انگیزی ارلینگ هالند خیلی زود در لیگ برتر جا افتاده. او ۱۰ گل در ۶ هفته زده و با فاصله مدعی آقای‌گلی است. ارسال بی‌نظیر کوین دبروینه چاره‌ای جز گلزنی مقابل استون‌ویلا برای ارلینگ نگذاشت. در واقع هالند خوشبخت هم هست که حالا در کنار هافبک خلاقی مثل دبروینه بازی می‌کند. سیتی با وجود خلق موقعیت‌های پرشمار نتوانست از ویلاپارک بیش از یک امتیاز بگیرد. عملکرد شجاعانه استون‌ویلا باعث شد مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی شکست نخورند. استیون جرارد هم شایعه‌هایی که مبنی بر اخراجش مطرح شده بود را ساکت کرد. با این وجود، شیرهای بیرمنگام ۴ هفته‌ای می‌شود که پیروز نشده‌اند. در بازی بعدی هم جرارد باید به مصاف آخرین سرمربی‌اش در لیگ برتر یعنی برندان راجرز و تیم لسترسیتی برود. سیتی فعلاً صدرنشینی را از دست داده، ولی آنقدر مسئله نگران‌کننده نخواهد بود.

اتفاق‌های جالب در یک روز از رقابت‌های لیگ برتر/ توقف بزرگان و جابه‌جایی یک رکورد

یک هفته در میان

با این نوسانی که چلسی دارد، بعید است مدعی قهرمانی باشد. شاید تیم توماس توخل حداکثر مثل فصل قبل بتواند بین ۴ تیم بالای جدول قرار بگیرد. البته فراموش نکنید در آخرین روزهای نقل‌وانتقالات وسلی فوفانا و پیرامریک اوبامیانگ هم به چلسی اضافه شده‌اند. با این حال مقابل وستهام باز هم کای هاورتس کار را برای‌شان درآورد. چلسی هفته قبل مقابل ساوتهمپتون ابتدا گل زد و سپس باخت؛ این هفته ابتدا گل خورد و در نهایت برد. تقریباً این تیم غیرقابل پیش‌بینی است. حالا باید منتظر ماند و در دیدارهای بزرگ‌تر تیم لندنی را دید. تنها بازی بزرگ‌شان تا اینجای فصل مقابل تاتنهام بوده.

اتفاق‌های جالب در یک روز از رقابت‌های لیگ برتر/ توقف بزرگان و جابه‌جایی یک رکورد

رکوردها شکسته می‌شوند

هری کین مقابل فولام شب خاطره‌انگیزی داشت. ستاره اسپرز موفق شد تعداد گل‌هایش در تاریخ لیگ برتر را به عدد ۱۸۸ برساند. کین از اندی کول ستاره سابق منچستریونایتد گذر کرد و حالا فقط آلن شیرر و وین رونی را بالای سر خودش می‌بیند. با وین رونی ۲۰۸ گله فقط ۲۰ گل فاصله دارد و شاید حتی همین فصل رکورد او را بشکند. رسیدن به رکورد آلن شیرر هم برای کین که ۲۹ سال سن دارد، سخت نیست. البته اگر هوس رفتن از لیگ برتر را در فصول آینده نکند. نکته جالب این که هری کین در تیم ملی انگلیس هم ۵۰ گله است و فقط ۳ گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد ۵۳ گل وین رونی برسد. شاید زودتر از رکورد لیگ برتری، رکورد ملی را بزند. شاید حتی این اتفاق برایش در جام‌جهانی رخ بدهد.

اتفاق‌های جالب در یک روز از رقابت‌های لیگ برتر/ توقف بزرگان و جابه‌جایی یک رکورد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی