نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
شب اول هفته اول لیگ قهرمانان اروپا/ آغار جذاب‌ترین تورنمنت باشگاهی جهان با نبرد غول‌ها
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

از امشب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۸ دیدار آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین آن‌ها پاری‌سن‌ژرمن به مصاف یوونتوس خواهد رفت.

امشب سوت آغاز مرحله گروهی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا به صدار درخواهد آمد؛ مسابقاتی که این فصل بعد از مرحله گروهی به استراحتی اجباری می‌رود تا رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شود. در مهم‌ترین بازی شب اول پاری‌سن‌ژرمن در پایتخت فرانسه میزبان یوونتوس خواهد بود. در حالی که در دیگر دیدارهای مهم رئال‌مادرید، منچسترسیتی، چلسی، میلان و دورتموند کارشان را در فصل جدید شروع خواهند کرد.

گروه E؛ قهرمان ۷ دوره و قهرمان ۲ فصل پیش

با حضور قهرمان ۷ دوره لیگ قهرمانان اروپا و قهرمان ۲ فصل پیش، این گروه جذاب خواهد بود. میلان که حالا روزهای خوبی را سپری می‌کند و با پیروزی در دربی دلامادونینا وارد لیگ قهرمانان شده، در اولین گام به مصاف ردبول سالزبورگ خواهد رفت. نکته جالب این که فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ زمانی که ردبول «کازینو» نام داشت، روسونری مقابل این تیم قرار گرفت و هر ۲ بازی را برد. آن فصل میلان تا فینال لیگ قهرمانان رسید. در مجموع در ۱۱ بازی مقابل تیم‌های اتریشی، میلان ۸ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته. ردبول هم مقابل ایتالیایی‌ها در ۱۸ بازی ۵ برد، ۳ تساوی و ۱۰ شکست داشته. نکته مهم درباره میلان این است که ۸ سال پیش برای آخرین مرتبه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان فراتر رفتند.

چلسی در نخستین گام در کرواسی به مصاف دیناموزاگرب خواهد رفت. آبی‌های لندن که شروع خوبی در لیگ برتر انگلیس نداشته‌اند و در ۶ هفته ۲ مرتبه شکست خورده‌اند، پس از قهرمانی در اولین فصل حضور توماس توخل انتظارات را در لیگ قهرمانان بالا بردند. حالا توخل به صدرنشینی تیمش در این گروه می‌اندیشد و حتی‌الامکان می‌خواهد تیمش را تا مراحل بالا هم برساند. اگرچه رقبای سرسخت و قدرتمندتری نسبت به چلسی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان حضور دارند. این نخستین رویارویی چلسی با تیمی از کشور کرواسی است. اما قهرمان کرواسی مقابل انگلیسی‌ها در ۱۹ بازی فقط ۴ برد داشته، ۳ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۲ بازی را باخته.

گروه F؛ کهکشانی‌ها باز هم وارد می‌شوند

قرعه برای رئال‌مادرید خیلی خوب است، اگر هوس باختن به تیمی مثل شاختار دوباره به سرشان نزند! شهر گلاسکو و ورزشگاه سلتیک‌پارک پذیرای نخستین دیدار قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان خواهد بود. سلتیک که فصل پیش جام قهرمانی را از رنجرز پس گرفت بعد از ۲ فصل غیبت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازگشته. این تیم بعد از ۱۰ سال می‌خواهد از مرحله گروهی بالاتر برود. رئال و سلتیک ۲۱ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که فصل ۱۹۸۰-۱۹۷۹ بوده و هرکدام هم یک بازی را برده. در ۳۷ بازی با اسپانیایی‌ها سلتیک فقط ۷ برد داشته، ۷ تساوی کسب کرده و ۲۳ بازی را باخته. رئال هم در ۷ مصاف با اسکاتلندی‌ها ۴ برد، یک تساوی و ۲ شکست داشته. با آمادگی مادریدی‌ها و برد در هر ۴ بازی فصل، سلتیک برای امتیاز گرفتن از رقیب بزرگش کار سختی خواهد داشت.

لایپزیش که فقط یک برد در فصل جدید بوندس‌لیگای آلمان داشته در اولین دیدار میزبان شاختار خواهد بود. دونتسکی‌های جنگ‌زده در فصل جدید در ورشو لهستان میزبان رقبا خواهند بود. در ۲ بازی قبلی با اوکراینی‌ها، لایپزیش یک برد و یک تساوی داشته. در سوی مقابل شاختار دونتسک ۲۴ بازی با آلمانی‌ها برگزار کرده که ۸ برد، ۷ تساوی و ۹ شکست حاصل کارش بوده. لیگ برتر اوکراین به سختی برگزار می‌شود و همین مسئله هم کار شاختار را دشوار خواهد کرد. تیمی که زمانی نیمی از بازیکنانش برزیلی بودند حالا فقط ۳ بازیکن خارجی دارد و تنها برزیلی‌اش هم لوکاس تیلور است که قرضی از پائوک آمده. شرایط شاختار در فصل جدید جالب توجه خواهد بود.

گروه G؛ سیتی و رقبای تکراری

منچسترسیتی تیم ویرانگری خواهد بود و باز هم شانس قهرمانی به تیم پپ گواردیولا می‌دهند، حتی اگر ناکامی‌هایش تکراری شده باشد. با این وجود با حضور ارلینگ هالند این تیم قدرتمندتر از قبل هم شده. سیتیزن‌ها در فصول اخیر با سویا و دورتموند دیدار کرده‌اند و حالا باز هم با این دو تیم هم‌گروه شده‌اند. سویا اولین رقیب است که فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ هردو بازی رفت و برگشت شکستش دادند. سیتی در ۲۵ بازی مقابل تیم‌های اسپانیایی ۱۰ برد کسب کرده و ۱۰ بازی را هم باخته، در حالی که در ۵ بازی کارش با تساوی به پایان رسیده. سویا که فصل را خیلی بد شروع کرده و فقط یک امتیاز گرفته، قبل از شروع کارش در لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا با ۳ گل مغلوب شد. حالا در سانچس پیسخوان به مصاف تیم یک بارسایی خواهد رفت. سویا که فصل قبل در مرحله گروهی کنار رفت، در ۱۹ بازی با انگلیسی‌ها ۸ برد داشته، ۶ تساوی کسب کرده و ۵ بازی را واگذار کرده، از جمله آخرین بازی مقابل چلسی با ۴ گل! آیا تیم جولن لوپتگی با شروع لیگ قهرمانان متحول خواهد شد؟

دورتموند که صدر جدول بوندس‌لیگای آلمان را فعلاً از بایرن‌مونیخ و دیگر رقبا گرفته به مصاف کپنهاگن خواهد رفت. به نظر می‌رسد زنبورها رقابتی جدی با سویا برای صعود از گروه خواهند داشت. دورتموند هم فصل پیش در گروهی که انتظار می‌رفت از آن صعود کند، ناکام شد. دورتموند مقابل تیم‌های دانمارکی تابه‌حال شکست نخورده، مقابل بروندبی یک برد و یک تساوی داشته. از طرفی کپنهاگن در ۱۰ بازی مقابل تیم‌های آلمانی هرگز برنده نشده. شانس خوبی پیش‌روی شاگردان ادین ترزیچ است که اولین ۳ امتیاز را بگیرند.

گروه H؛ بازی بزرگ در هفته اول

آخرین گروه؛ اولین بازی بزرگ مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا. پارک‌دوپرنس امشب میزبان نبرد پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس خواهد بود. اولین نکته جالب و قابل ذکر، رویارویی زودهنگام آنخل دی‌ماریا و لئاندرو پاردس بازیکن‌های آرژانتینی با تیم سابق‌شان است. از طرفی هردو تیم سال‌هاست حسرت بزرگی در لیگ قهرمانان دارند؛ پی‌اس‌جی که می‌خواهد سرانجام جام بگیرد و با فوق‌ستاره‌های پرتعداد انتظار را بیشتر هم کرده. یوونتوس هم که حسرت قهرمانی‌اش از ۲۶ سال فراتر رفته و ۵ فینال آخر را هم باخته. اگرچه یووه این فصل پرنوسان شروع کرده و بعید است در لیگ قهرمانان مدعی باشد، اما برای صدرنشینی در این گروه به جنگ پاریسی‌ها خواهند رفت. یووه در ۵ بازی نخست در سری A فقط ۲ برد داشته و در ۳ بازی به تساوی رسیده. پاریسی‌ها اما مطابق معمول صدرنشین هستند و در ۶ بازی هم ۵ برد داشته‌اند. به نظر می‌آید جاه‌طلبی مسی، نیمار و امباپه به کمک‌شان بیاید، چرا که آن‌ها هنوز ناکامی فصل پیش و کنار رفتن در یک‌هشتم نهایی را فراموش نکرده‌اند. از طرفی نیمار و امباپه هنوز در حسرت باخت در فینال ۲۰۲۰ مقابل بایرن هستند. این دو تیم پرستاره تابه‌حال در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم نرفته‌اند، ولی در دیگر تورنمنت‌ها ۸ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۶ بازی را یووه برده و ۲ بازی مساوی شده. در واقع تیم کریستوفر گالتیه در پی کسب اولین برد مقابل یوونتوس است. پاری‌سن‌ژرمن در ۱۹ بازی مقابل ایتالیایی‌ها فقط ۳ برد داشته و ۹ بازی را باخته. طبیعتاً ۷ بازی هم مساوی شده. با این حال آخرین رقیب‌شان آتالانتا بود که در مسیر فینالیست شدن در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ شکستش دادند. یوونتوس هم مقابل فرانسوی‌ها ۳۲ مرتبه بازی کرده که ۱۹ برد داشته، ۷ مرتبه به تساوی رسیده و در ۶ بازی مغلوب شده. این نبرد بزرگ در هفته اول لیگ قهرمانان، هیجان مسابقات را چند برابر خواهد کرد.

دو تیم دیگر این گروه بنفیکا و مکابی هستند. تیم پرتغالی فصل پیش باعث حذف بارسلونا شد و به نوعی شگفتی آفرید. پرافتخارترین تیم لیگ برتر پرتغال با ۳۷ قهرمانی و سابقه ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان، این فصل هم صدرنشین پرتغال است. این تیم فصل قبل هم بین ۸ تیم برتر تورنمنت قرار گرفت و نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. شاید مثل فصل قبل که رقابت با بایرن و بارسا را پیچیده کردند، حالا هم برای پی‌اس‌جی و یووه مزاحمت ایجاد کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اهواز سرخ IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    زنده باد میلان کبیر
  • بی نام IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    چقدر جای رونالدو خالیه 🥲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی