نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
شب دوم هفته اول لیگ قهرمانان اروپا/ فینال ۲۰۱۰ در اولین هفته ۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در دومین شب از اولین هفته لیگ قهرمانان اروپا، اینتر و بایرن‌مونیخ که در فینال سال ۲۰۱۰ به مصاف هم رفته بودند، در شهر میلان دیدار خواهند کرد.

دومین شب از اولین هفته رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ امشب برگزار خواهد شد. تیم‌های لیورپول، بایرن‌مونیخ و بارسلونا امشب به مصاف رقبا خواهند رفت. دیدار اینتر مقابل بایرن‌مونیخ جذاب‌ترین بازی امشب خواهد بود.

گروه A؛ لیورپول و ۲ رقیب

پس از توقف در دربی مرسی‌ساید، لیورپول از امشب کارش را در لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد کرد و در اولین مصاف مقابل جدی‌ترین رقیب برای صعود قرار خواهد گرفت. لیورپول شروع امیدوارکننده‌ای در لیگ برتر نداشته و یورگن کلوپ امیدوار است تیمش وضعیت متفاوتی در لیگ قهرمانان داشته باشد. در سمت مقابل ناپولی در سری A وضعیت خوبی دارد و با ۳ برد و ۲ تساوی تیم دوم جدول است. این دو تیم در ۴ فصل گذشته ۲ مرتبه هم‌گروه شدند که لیورپول ۲ بازی را برد، یک بازی به سود ناپولی تمام شد و یک بازی هم مساوی شد. در مجموع ۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که مقابل برد هر تیم عدد ۲ و مقابل مساوی هم همین عدد نوشته شده. ناپولی در ۲۲ مصاف با انگلیسی‌ها ۷ برد، ۵ تساوی و ۱۰ شکست داشته. اما لیورپول ۳۷ مرتبه با ایتالیایی‌ها مصاف داده که ۱۵ برد داشته و ۱۴ بازی را باخته، در حالی که در ۸ بازی با تساوی به کارش خاتمه داده. امشب در دیگو مارادونا این نبرد حساس پیروز خواهد داشت؟

آژاکس در آمستردام میزبان رنجرز خواهد بود. آژاکسی‌ها پس از رفتن اریک تن‌هاخ با آلفرد شرودر فصل جدید را شروع کرده‌اند و ۵ برد هم در اردیویزی داشته‌اند. اما رنجرز قبل از لیگ قهرمانان در دربی اولدفرم با ۴ گل به سلتیک باخت. فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶ این دو تیم در لیگ قهرمانان هم‌گروه بودن که آژاکس هردو بازی را برد. در مجموع مقابل تیم‌های اسکاتلندی که فقط سلتیک و رنجرز بوده‌اند، آژاکس ۷ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست داشته. رنجرز هم مقابل هلندی‌ها ۲۲ مرتبه قرار گرفته که ۹ برد، ۴ تساوی و ۹ شکست در پرونده‌اش به ثبت رسیده.

گروه B؛ پیچیده یا خیلی ساده؟

دوباره پورتو و اتلتیکومادرید به یکدیگر برخورد کردند، اتفاقی که در لیگ قهرمانان اروپا کم رخ نداده. در مجموع در ۱۰ مصاف دو تیم ۲ برد برای پورتو به ثبت رسیده و اتلتیکو ۴ بازی را برده، در حالی که ۴ تساوی ثبت شده. از این بین ۲ برد برای پورتو، ۳ برد برای اتلتیکو و ۳ تساوی در لیگ قهرمانان بوده. آخرین برد پورتو مقابل روخی‌بلانکو به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد. پورتو در فصل جدید خیلی زود از بنفیکا عقب افتاده که البته قابل جبران است. تیم دیگو سیمئونه هم وضعیت بدتری دارد و در ۴ هفته ۲ برد، یک تساوی و یک شکست در لالیگا داشته. با توجه به وضعیت دو تیم دیگر گروه به نظر می‌رسد شانس این دو تیم برای صعود خیلی بیشتر باشد.

لورکوزن وضعیت خیلی بدی دارد و بعید نیست با ادامه همین روند عذر جراردو سیوانه را بخواهند. تیمی که ۲ دهه پیش تا فینال لیگ قهرمانان هم پیش رفت باید در نخستین گام به مصاف کلوب‌بروژ برود. ۳ امتیاز در ۵ هفته بوندس‌لیگا کسب کرده‌اند و بی‌شک شانس کمی هم برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان خواهند داشت. بروژ هم در شروع لیگ بلژیک با ۵ برد، یک تساوی و یک شکست در رده سوم جای گرفته. فقط یک مرتبه این دو تیم در جام یوفا به مصاف هم رفته‌اند که آن یک بازی هم در سال ۲۰۰۶ مساوی شده.

گروه C؛ مثلث مرگبار

جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین گروه لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری گروهی خواهد بود که مثلث بایرن‌مونیخ، بارسلونا و اینتر برای صعود از آن مبارزه خواهند کرد. در واقع هر هفته یک بازی بزرگ در این گروه برگزار خواهد که اولین آن‌ها دیدار اینتر – بایرن در جوزپه مه‌آتسا است. یکی از تاریخی‌ترین دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا بین همین دو تیم برگزار شده؛ فینال سال ۲۰۱۰ که اینتر ۲-۰ مقابل مونیخی‌ها پیروز و قهرمان شد. در مجموع در ۵ دیدار بین این دو تیم در لیگ قهرمانان ۲ برد برای هرکدام ثبت شده و یک بازی هم مساوی شده. فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ این دو تیم در یک‌هشتم نهایی به مصاف هم رفتند که هرکدام در خانه حریف برنده شد، اما اینتر با گل زده بیشتر در مونیخ به مرحله بعد صعود کرد. بایرن فصل را با ۳ برد و ۲ تساوی شروع کرده و صدر جدول را از دست داده، اگرچه این تیم در فصول اخیر هر وقت از صدر دور شده در نهایت به قهرمانی بوندس‌لیگا رسیده. در سوی مقابل اینتر خیلی زود ۲ بازی مهم مقابل لاتزیو و میلان را باخت تا کمی تردیدها نسبت به این تیم در فصل جاری بیشتر شود. نراتزوری مقابل آلمانی‌ها در ۵۳ بازی ۲۵ برد داشته، به ۱۰ تساوی رسیده و ۱۷ بازی را باخته. قرمزها باواریا هم در ۴۳ بازی مقابل ایتالیایی‌ها ۱۹ برد کسب کرده‌اند، ۱۰ مرتبه به تساوی رسیده‌اند و ۱۴ بازی را باخته‌اند. نتیجه این نبرد هیجان‌انگیز می‌تواند در سرنوشت تیم‌های اینزاگی و ناگلزمن تعیین‌کننده باشد.

اگرچه برای قضاوت در مورد بارسلونا نباید عجله کرد، ولی به نظر می‌رسد ژاوی نقاط ضعف تیمش را شناخته و تیمی ایده‌آل ساخته. درخشش روبرت لواندوفسکی آن‌ها را به این که دیگر افتضاحی مقابل بایرن برای‌شان رقم نخورد، امیدوار کرده. با ۱۰ امتیاز در لالیگا در تعقیب رئال‌مادرید هستند و مدعی قهرمانی خواهند بود. شاید در لیگ قهرمانان با توجه به نتایج فصول اخیر هنوز نتوان گفت شانسی برای کسب جام دارند یا خیر. اولین دیدار بارسا آسان‌تر خواهد بود. مقابل ویکتوریا پلزن قهرمان جمهوری‌چک قبلاً ۲ مرتبه در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ قرار گرفته‌اند که هردو بازی را بدون گل خورده بردند. در ۶ دیدار مقابل تیم‌های چکی ۵ برد و یک تساوی داشته‌اند.

گروه D؛ گروه سطح پایین

سرگروه شدن اینتراخت فرانکفورت به دلیل قهرمانی در لیگ اروپا باعث شد تا گروه D سطح پایین‌ترین گروه فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا باشد. احتمالاً تاتنهام شانس اول صدرنشینی در این گروه خواهد بود و شاید اسپورتینگ‌لیسبون بتواند آن‌ها را به چالش بکشد. در اولین دیدار، تاتنهام به مصاف مارسی خواهد رفت. مارسی سورپرایز فصل جدید لیگ فرانسه بوده و می‌تواند برای اسپرز دردسرساز شود. تیم تحت هدایت ایگور تودور با ۵ برد و یک تساوی به پی‌اس‌جی چسبیده. تاتنهام هم در لیگ برتر انگلیس بدون باخت بوده و در ۶ هفته ۴ برد و ۲ تساوی کسب کرده. تیم آنتونیو کونته شاید فصل متفاوتی را سپری کند. این نخستین دیدار تاتنهام و مارسی است، اما تیم لندنی مقابل فرانسوی‌ها در ۱۲ بازی ۴ برد، ۴ تساوی و ۴ شکست داشته. مارسی هم ۲۶ مرتبه مقابل انگلیسی‌ها قرار گرفته که ۸ برد، ۵ تساوی و ۱۳ شکست در پرونده‌اش ثبت شده. فراموش نکنید مارسی یک مرتبه در سال ۱۹۹۳ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم شده.

فرانکفورت در دیگر بازی این گروه مقابل اسپورتینگ‌لیسبون قرار می‌گیرد. قهرمان لیگ اروپا که فصل جدید بوندس‌لیگا را با دریافت ۶ گل از بایرن شروع کرد، به تدریج وضعیتش را بهبود بخشید و با ۲ تساوی و ۲ برد سر و سامان یافت. اما اسپورتینگ در میان ناباوری در لیگ برتر پرتغال با ۲ برد، یک تساوی و ۲ باخت تیمی میانه‌جدولی است. فرانکفورت مقابل تیم‌های پرتغالی در ۶ دیدار به ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست رسیده. اسپورتینگ هم مقابل آلمانی‌ها در ۲۴ دیدار فقط ۳ برد داشته که یکی از آن‌ها فصل قبل مقابل دورتموند به‌دست آمد. ۵ مرتبه به تساوی رسیده و ۱۶ بازی را باخته.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی