نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
اسکوچیچ بهترین نتایج تاریخ تیم ملی را رقم زد/ کی‌روش دوباره در جام جهانی دفاع خواهد کرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حمید درخشان مربی پیشین پرسپولیس می‌گوید: اسکوچیچ بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را گرفت و سریع‌ترین صعود تیم ملی کشورمان را رقم زد.

همان طور که مهدی تاج وعده داده بود دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی ایران برکنار و کارلوس کی‌روش جانشین این مربی کروات شد. یکی از حامیان دراگان اسکوچیچ در دوران حضورش در تیم ملی ایران، حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس بود که از ابتدا از مرد کروات دفاع کرد.

پس از اخراج اسکوچیچ با درخشان تماس گرفتیم تا نقطه نظرات او در این خصوص را بدانیم.

شما یکی از حامیان دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران بودید. درست می‌گوییم؟

من وکیل مدافع اسکوچیچ نبودم بلکه حامی تیم ملی کشورم بودم. او شروعی توفانی در تیم ملی ایران داشت و به همین خاطر حمایت کردم. البته از ابتدای شروع کارش چون مربی آرام و بی ادعایی بود چنین سیاسیتی داشتم و...

شروع خیلی خوبی اسکوچیچ داشت اما این اواخر نه تنها به کره جنوبی و الجزایر باختیم بلکه از لحاظ دیسیپلین و نظم اردویی هم دچار مشکل شدیم.

اسکوچیچ در ۱۸ بازی خودش همراه تیم ملی ایران، ۱۵ برد، یک تساوی و تنها ۲ شکست را در شرایطی تجربه کرد که باخت مقابل کره جنوبی زمانی رخ داد که صعود تیم ما به جام جهانی قطعی شده و الجزایر هم یک بازی دوستانه بود.

ولی نگران کننده بود. به ویژه شکل بازی ایران مقابل الجزایر؟

اسکوچیچ زمانی تیم ملی را تحویل گرفت که بعد از ویلموتس تبدیل به یک ویرانه شده بود. ما نیاز داشتیم در ۴ بازی باقی مانده خود در مقدماتی جام جهانی برنده شویم تا همان ابتدا حذف نشویم. او بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را گرفت و سریع ترین صعود تیم ملی کشورمان را رقم زد.

با این حال از لحاظ کاریزما آن شرایط لازم را نداشت و دیدید که بیانیه نویسی بازیکنان تیم ملی، شب زنده داری و بازی مافیا در اردو و... در اردوی قطر اتفاق افتاد؟

قبول دارم که شاید اسکوچیچ نتوانست نظم لازم را در تیم ملی حاکم کند اما نباید این جوری از او خداحافظی کنیم. من می‌گویم فدراسیون حداقل باید مراسم خداحافظی گرفته و  از او تقدیر کند. حالا که فدراسیون تصمیمی‌گرفته و دلش را شکسته است حداقل حساب و کتاب او را مشخص کرده و از اسکوچیچ تقدیر کنیم و به شکلی شیک با این مربی که ما را به جام جهانی رساند، خداحافظی کنیم.

به نظر شما انتخاب کارلوس کی‌روش درست بود یا نه؟

من فقط می‌گویم انشالله که با کارلوس کی‌روش به دور دوم برویم. ما با اسکوچیچ یا هرمربی ایرانی و خارجی دیگری می‌توانستیم ۳ بازی در مرحله گروهی جام جهانی انجام دهیم و برگردیم اما وقتی سرمربی را برکنار و یک مربی دیگر با مشخصات کی‌روش را می‌آوریم انتظار داریم اتفاق جدیدی رُخ دهد.

ظاهرا شما در مصاحبه ای گفته اید کی‌روش نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند. درست است؟

من گفتم در مقطع کنونی هیچ مربی نمی‌تواند کمک خیلی زیادی کند یا گارانتی بدهد. من نمی‌دانم برنامه کارلوس کی‌روش برای جام جهانی چیست اما حدس می‌زنم که بخواهد دفاع کند. اگر تیم ملی صرفا بخواهد دفاع کند آن گاه نمی‌توانیم به دور بعدی صعود کنیم چون برای صعود کردن اول باید به دروازه حریف نزدیک شویم، گل بزنیم و بعد به فکر صعود باشیم.

اما در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و دردیدار آخربرابر بوسنی، وقتی باز بازی کردیم ۳ بر یک باختیم و...؟

بله چون دفاع کردن به مراتب راحت تر از حمله کردن است. در دنیای فوتبال هم همه معتقدند فوتبال زیبا و تهاجمی‌بازی کردن راحت تر از بازی دفاعی است. اتوبوس پارک کردن جلوی دروازه کار سختی نیست و همه می‌توانند انجام دهند اما فوتبال واقعی و تماشاگرپسند بازی کردن سخت است.

حالا با همه این تفاسیر فکر می‌کنید تیم ملی با کی‌روش موفق شود؟

همه ما دوست داریم موفق شود. کی‌روش سرمربی تیم ملی است و ما هم تیم ملی ایران را دوست داریم. من حمید درخشان سال‌ها در این تیم عرق ریختم و برای آن بازی کردیم.مگر می‌شود دوست نداشته باشیم نتیجه بگیرد اما کار خیلی سخت است. شما توجه داشته باشید که برعهده گرفتن مسئولیت تیم ملی حدود ۷۰ روز قبل از جام جهانی خیلی دشوار است و شاید بعدها کی‌روش مسئولیت نتایج را برعهده نگیرد. من و همه فوتبالدوستان ایرانی می‌دانیم کی‌روش دفاع کردن را بلد است و امیدوارم تیم ایران در کنار گل نخوردن بتواند در قطر گل هم بزند.

حضورمهدی تاج در رأس فدراسیون فوتبال که یکی از شعارهای انتخاباتی اش آوردن کارلوس کی‌روش بود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آقای تاج کسی است که در AFC کرسی دارد و این خیلی حائز اهمیت است. امیدوارم رئیس جدید فدراسیون که از تجربه کافی هم برخوردار است حق پرسپولیس و استقلال را بگیرد. این دو تیم نماد فوتبال ما در آسیا هستند و نباید به خاطر مجوز حرفه ای یا هر مسئله دیگری از بازی در لیگ قهرمانان آسیا محروم باشند. حق فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا داشتن ۴ نماینده است و باید این حق به فوتبال ما بازگردد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • نیکویی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    ساده ترین فوتبالی که در دنیای فوتبال میشه ارائه کرد: توپ رو بده حریف و تمام بازیکنان رو جمع کن جلو خط دروازه تا هر توپی اومد بکشن زیر توپ، یعنی همون دفاع اتوبوسی خودمون. بزرگانی مثل گواردیولا و کلوپ و تفکر فوق العاده ای که دارن، با بودن افرادی مثل کی روش و اوتو ریهاگل مشخص میشه! هر چند قیاس درستی نیس چون سواد و تفکر سیستماتیک این بزرگان کجا و پارک کردن اتوبوس که اصلا تفکر نمی‌خواد کجا؟ ولی خب میشه پی برد مربیانی مثل گواردیولا خیلی به گردن فوتبال و هوادارنش حق دارن وگرنه کی دوست داره دو ساعت بشینه تو ورزشگاه و فقط زیر توپ کشیدن ببینه!!
  • 4444 همیشه آبی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    جمله بی غرض و مرض از سلطان نفاق : برای صعود کردن اول باید به دروازه حریف نزدیک شویم، گل بزنیم و بعد به فکر صعود باشیم!!!!!!!! یعنی اگه میهوایم صعود کنیم از دقیقه 1 بازی انگلیس خط دفاع بیاد بالا 10 نفری بریم توی زمین حریف!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نتیجه : نیمه اول 0-4 میایم بیرون!!(به نفع حریف)
  • سینا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    یه سری بی منطق بهت حمله میکنند.. یه سری که نمیخوان یا نمیتونند واقعیت رو ببینند... تاج فکر میکنه با اوردن کیروش مردم هواسشون از دزدی و اختلاس و بی لیاقتی و فسادش پرت میشه.. درست مردم کم حافظه هستند ولی نه تا این حد... باید تاج و کسانیکه پشتش هستند رسوا و برکنار بشند.. فوتبال پاکم ارزوست...
  • هومن IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    با توجه به گروه آسان ایران در مقدماتی و ضعف تیم های مثل عراق سوریه و امارات تنها تیم مطرح کره بود که تیم ملی خارج از نتیجه بازی قابل قبولی در مقابل این تیم نداشت و اسکویچ هیچ بار فنی برای مقابله با تیم های خوبنداشت
  • سینا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    15 برد.. 1 مساوی 1باخت...این اعدادرو حفظ کنید.. تا 100سال جابجا نمیشن... اسکوچیچ فراموش نشدنی و ماندگار میمونه... اون کسانیکه حذفش کردند.. معلوم میشه اخرشون... خیلی میخواستند.. پروین.. حجازی.. دایی.. چنگیز.. و.... دیگه یادی ازشون نباشه... ولی چی شد اخرش؟
  • S.h IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    پس قراره بریم جام جهانی حمله کنیم؟؟؟ ما قرار بود با اسکوچیچ تو جام‌جهانی فاجعه رقم بزنیم و مطمئن باشید با اسکوچیچ از انگلیس کمتر از ۵تا نمی‌خوردیم. حالا قراره با کی‌روش آبرومندانه بازی کنیم. همین‌که امثال پورعلی گنجی و مجیدحسینی جایگزین شجاع و کنعانی اتوبوسی میشن باید خدا رو شکر کنید. انتظار معجزه نداشته باشید . علی کریمی‌بی‌سواد مبگفت به جام جهانی به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه کنید. حالا هم مخالفان کی‌روش دهنشون رو ببندن و همون نگاه رو داشته باشن
    • کیسه کش متوهم و هوچی AT ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      طرفداران کیروش در عالم هپروت سیر می کنند! و فقط کارشان اتهام زنی و دروغ پراکنی است! کسی از تیم ملی ایران مقابل انگلیس و ولز توقع برد ندارد؛ این توهم خود شماهاست!! توقع طرفداران فوتبال و تیم ملی فقط انجام یک بازی شرافتمندانه و معقول مقابل این تیم هاست؛ این را بدان که چیدن اتوبوس؛ دفاع مطلق و بکش زیرش هرگز برای ایران آبرو به همراه نمی آورد؛ بلکه باعث تمسخر دیگران می شود؛ یادم می آید که گزارشگر آلمانی ایران اسپانیا در طول گزارش بازی فقط به سبک بازی ایران می خندید!! یادتان هم باشد که همیشه کیروش شانس نمی آورد که حریف برعکس جریان بازی گل به خودی بزند و یا داور پنالتی اشتباه برایش بگیرد! در ضمن تاج اسم ایرانی را به مهمان نوازی و جوانمردی معروف بود خراب کرد و اسکوچیچ در ذهنش ایرانی ها را به عنوان مردمی نمک خور و نمک دان شکن و نامرد به یاد می آورد! و البته حق هم خواهد داشت.
    • امین IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      آره جناب کی‌روشی پور، ولی با کی‌روش ۶ تا از انگلیس خوردیم! 😜 آمریکایی که همیشه به ما باخت میداد هم ما رو برد! 😜😜😜 یا اسکو حتما صعود میکردیم که شما طرفداران دلال موزامبیکی نذاشتین و آرامش رو از تیم و بازیکنان و اسکو گرفتین!
  • یک ایرانی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    با این لحاف چهل تیکه ای که اسکوچیچ درست کرد حتما انتظار بازی تهاجمی هم دارید.
  • حمیدرضا US ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    ما با اسکوچیچ حتی کره رو هم نتونستیم ببریم و فقط زورمون به تیم‌های درجه 2 و 3 آسیا مثل بحرین، لبنان و سوریه می‌رسید. استاد درخشان به این می‌گن بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران؟! پس وای به حال فوتبال ایران!
    • محمد حسین IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      والا کیروش زورش به همینام نرسید آزموده را آزمودن خطاست
    • امین IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      عجب آدمای نمک نشناسی هستین شماها، اسکوچیچ تیمی رو تحویل گرفت که با گرانترین مربی تاریخ ایران، دو شکست مقابل بحرین و عراق خورده بود، همون تیم‌های درجه دو، سه که میگی! و اگر از چهار بازی باقیمانده یکیش رو باخت میداد، حتما حذف می‌شدیم و به دور بعد مقدماتی جام جهانی نمیرسیدیم! اما اسکو با اقتدار همه رو برد و دور بعد هم چهار بازی مانده، صعودمون مشخص بود و سریعترین و بی دغدغه ترین صعود تاریخ رو داشتیم. باخت به کره اولا تشریفاتی بود، بعد در غیاب شیش ستاره فیکس مون بود که اسکو مجبور شد از نورافکن در دفاع چپ استفاده کنه که با دو اشتباه همین بازیکن از کره باختیم. ما با اسکو، به کره بزرگ و صاحب سبک، تو خونش باختیم، اما با کی‌روش به قطر، لبنان، سوریه، عراق، بحرین، امارات و امثال اینها باختیم. خودتونو اصلاح کنین، بد نیست سه نسل فوتبال مون رو کی‌روش برد جام‌جهانی و نابود کرد. اگر نه هشت سال، بلکه اگر ۴ سال تیم ملی رو به اسکو می‌دادیم قطعا توی جام جهانی صعود میکردیم. کی‌روش تیمی که اسکو زحمت کشید رو با زرنگی از دستش گرفت، تا رکورد خودش توی جام جهانی رو بالا ببره، حتما فکر کردی دلش برا ما میسوخت؟
  • ح ر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    فقط در ایران پاداش لیاقت صداقت تلاش کفایت و روراستی رو این جوری میدن باید قاطی فساد باشی و معامله کنی تا دوام بیاری وااسفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی